уторак, 13.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:26
ПОТРОШАЧ ПИТА

Шта када трговац одбије рекламацију?

понедељак, 05.11.2018. у 14:10
(Фото Пиксабеј)

Шта да радим ако ми је одбијена рекламација за обућу? Трговац одбија да прихвати приговор иако су се дечје патике, и то релативно скупе, рашиле после само месец дана ношења.

У последње време већина трговаца има уговоре с неком од акредитованих кућа за вештачење како би били сигурнији у одлуку која је донета поводом рекламације. Трговац, наравно, може и без наведених вештачења сам доносити одлуку о рекламацији, јер за тзв. саобразност робе уговору одговара управо трговац.

Нигде се у закону не наводи обавеза трговца да има уговор с неком од ових кућа, поготово што су и њихове одлуке на суду подложне обарању. Први корак након одбијања рекламације јесте да уложите приговор на рекламацију. Напомињемо да трговац није у обавези да опет прихвати приговор, али већина трговаца не прави проблем да се уложи жалба и изврши поновно вештачење јер се не слажете с првобитном одлуком. Уколико и након тога нисте успели позитивно да решите рекламацију, можете урадити вештачење о свом трошку у некој акредитованој кући за вештачење, и на тај начин доказати да је обућа неквалитетна.

Одговара Центар за заштиту потрошача Србије


Коментари7
e3a1e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gaspar Von-Alapic
U svim zemljama zapada normalno je da se moze kupljena roba vratiti uz prilozeni racun.Trgovci rjetko kada pitaju razlog,a roba se moze vratitit iz bilo kojeg razloga,a ako je neki nedostatak ondase raca bez suvisnih pitanja.Razlog ovakov ponasanja sigurno nije ljubav prema kupcu nego prema novcu kupca tj da se kupac zadrzi,cak kupac ponekad se obesteti u vidu dikaunta, ako seprimjenjuju neke negativne stvari sa zapada ponekad bi se trebale primjerniti i pozitivne.
Стефан Стојановић
Пиши пропало. Али држава би требало да утиче на ову појаву на други начин - тиме што би спречила монопол и олигархију која влада у овој земљи. Јер да нема тог монопола, трговци би се трудили да придобију сваког купца, односно да не изгубе ниједног, па би му вратили новац или заменили робу са смешком. А овако им је свеједно - тај купац чију су рекламацију одбили свакако ће се опет вратити, јер нема или има мало избора.
David Pravnik
Ako trgovac nece da se ponasa kao trgovac, vec kao lopov, onda se trgovcu oduzme licenca na rad u trgovini za tri godine i plati kaznu za celu transakciju.
Драган
Одговор ЦЕПС-а овом потрошачу и другима који имају сличан проблем није коректан. Потпуно је занемарена могућност вансудског поступка у решавању потрошачких спорова уз подршку удружења потрошача, који успева скоро 80 посто.
Zoran
Ne svidja vam se liberalni kapitalizam. Hocete da vam drzava odredjuje sta smete da vratite, a ne kompanija. A sta sam ja robe vratio i to samo na rec da mi se ne svidja, ne smem da zamislim. Da je meni neko toliko vracao, ja bih mu zabranio da od mene bilo sta kupuje.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља