недеља, 28.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 07.11.2018. у 12:19

План ЕПС-а је пословање „без папира”

Електропривреда Србије планира да у наредном периоду омогући грађанима да, уколико то они буду желели, рачуне за струју добијају на мејл адресу као и да омогући грађанима да преко телефона провере висину свог рачуна и да га исто тако плате
(Фото Танјуг)

Директор Сектора за информационо-комуникационе технологије ЕПС-а Миодраг Булатовић каже да је то само део процеса дигитализације који у овом државном предузећу годинама уназад траје, те да је план ЕПС-а и да у потпуности пређе на пословање „без папира”.

Булатовић за Танјуг каже да када је реч о слању рачуна на мејл корисника, ЕПС то се већ чини, али објашњава да је реч о привредним субјектима.

Каже да ово предузеће сваког месеца испоручи више хиљада рачуна путем мејла предузећима како би измирили своје обавезе, а на питање да ли и грађани могу да очекују ову услугу, Булатовић одговара потврдно.

„Да. План је електронско плаћање рачуна. Увид у рачун, да сваки грађанин може са свог мобилног уређаја да приступи и види свој рачун и да изврши електронски плаћање рачуна”, каже Булатовић.

Објашњава да када је реч о услузи намењеној грађанима, да ће морати да се спроведу одређене процедуре како би та услуга заживела, односно да корисници дају сагласност да им се рачун испоручи путем мејла.

Опција о којој се такође размишља је и да сваки грађанин понаособ може да сам приступу порталу ЕПС-а, види стање свог рачуна и изврши електронско плаћање.

„ЕПС је већ одавно ушао у процес дигитализације свих пословних процеса, од класичних пословних процеса као што су финансије, људски ресурси, преко управљања техничким системима”, додаје Булатовић.

На пољу дигитализације и праћења трендова 4.0 револуције, у ЕПС-у је, оцењује, до сада урађено много.

„Ускоро ћемо прећи на беспапирно пословање, потпуно ћемо дигитализовати систем управљања пословном документацијом у свим пословним функцијама. Више неће постојати папир. То исто радимо у техничким, пословно информационим системима. Затим у аутоматизацији пословних процеса у производњи електричне енергије, у преносу електричне енергије, контроли испоруке, контроли губитака...”, наводи Булатовић.

Коментари9
319dc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bocko
...i još nešto. EPS vrlo lako može "naterati" potrošače da pređu na E račune. Potrebno je samo da kaže, da ukoliko pređete na e-račune, i ne šaljemo Vam poštom, dobijate popust u ovom ili čak sledeća tri meseca 20%. Garantujem da bi vrlo brzo 90% naroda prešlo na e-mail račune!
Bocko
Slažem se sa komentatorima koji koriste portale EDB-a, tj EPS-a Uvidu u račun...i ja isto to radim. Ali ima jedna važna novina, sada EPS kada očitava potrošnju EE, čitač fotografiše brojilo i odmah šalje u bazu, koja odmah prepoznaje potrošnju po tarifama. E sada, moje pitanje je, zašto EPS ne omogući odmah da ta informacija kako stigne u bazu EPS-a, odmah stigne i nama na e-mail, a kasnije i ceo račun. To je važno jer korisnik zna "stanje preseka" - kada je izvršeno očitavanje i može da planira kako da se ponašam odmah u danima koji predstoje. Jer ako mu je cilj da potroši 350kw/h, a prvog u mesecu sam očita da je na 339kw/h, neće ulkjučivati veće potrošače jer ne zna kada će da se očita brojilo, prvog ili čak petog!? To je vrlo važno, jer ako zna momenat očitavanja, na primer 348kw/h, to primi k znanju u trenutku očitavanja, i onda slobodno odmah može uključiti veće potrošače jer kreće od nule, nema bojazni da pređe u skuplju tarifu, već kreće sa potrošnjom za novi mesec!
Бане
ЕПЦГ већ неколико година шаље клијентима Е-рачуне
DP nije tačno
Mora da se ode na noge u EPS, pa da udele neku šifru, pa tek onda može da se udje u elektronski saldo. Ne pričaj ono što nije tačno.
Sova
Bojim se da niste u pravu. Ne znam za druge, ali ja sam prosto otisla na sajt moje elektrodistribucije, dovoljan je ED broj i vec sam juce videla moj kompletan racun, koji ce na moju adresu stici mozda do 25. u mesecu. Tu se nalaze i racuni za poslednju godinu i podaci o saldu po racunima. Nisam morala ici u EPS. Sto se tice slanja racuna na telefon, za to se, verovatno, trazi saglasnost korisnika. Moram priznati da sam bila prijatno iznenadjena kada sam otkrila ovu mogucnost.
ha ha ha
Direktor IT sektora ima 100 godina, o čemu mi pričamo?
Sova
Kakve to ima veze sa godinama? Ako ima adekvatno obrazovanje i iskustvo u tim poslovima, zasto ne bi mogao biti direktor IT sektora? Zar je tako tesko prihvatati i primenjivati nove tehnologije? Moras za to imati manje od 30 godina? Naviknite se na sede glave na poslu, radni vek se produzava...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља