среда, 12.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:28

Љајић: Инвестиција Телекома одличан пословни потез

петак, 09.11.2018. у 11:56
Расим Љајић (Фото А.В.)

Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић каже да је Телеком направио одличан пословни потез куповином кабловског оператера „Коперникус технолоџи”, јер је процена да ће та инвестиција да се исплати за пет година.

Он је појаснио да пословодство Телекома на годишњем нивоу очекује приход од 23 милиона евра од корисника телевизије и да ће додатни приход бити 17 милиона евра, што је 40 милиона евра годишње од ове аквизиције.

„То значи да ће за пет година ова инвестиција бити исплаћен. Мислим да не постоји краћи период да се уложена средства врате. Ако можете да исплатите инвестицију за пет године, то је одличан пословни потез”, истакао је министар за Тв Пинк.

Он каже да је добро да се води дебата у јавности о важним економским питањима и да она може да буде корисна за друштво, али ако се води без политизације, економским аргументима и чињеницама.

„Што год да урадите имате не само политизацију већ дебату која оде у другом правцу. Када смо продавали Телеком цела јавност је била протов тога. Сада када купујете нешто да би повећали вредност Телекома, опет је исти проблем. Шта год да радите заправо је проблем”, наводи Љајић.

У куповини „Коперникус технолоџи”, ситуација је чиста, истиче министар и додаје да ће сви економски стручњаци рећи да је та одлука добар пословни потез компаније.

Подсећа да је за процену кабловског оператера ангажована једна од три највеће консултатнтске куће у свету и да је цена која је плаћена мања цена од процењене.

„Банке које су испратиле цео пројекат нису тражиле државне гаранције, нису тражиле хипотеке јер верују у овај пројекат”, истакао је Љајић.

Што се тиче дистрибуције медијских садржаја тренутна ситуација на тржишту је таква да СББ има учешће од 54 одсто, Телеком 25 одсто, а сви остали далеко мање. Конкуренција међу кабловским оператерима у Србији је велика и тренутно има 90 дистрибутера медијског садржаја и више од 200 дистрибутера интернета.

„Имамо уситњену понуду и укрупњавање јесте нужда”, рекао је Љајић и додао да цену сваког производа диктира тржиште, те да је тако и са кабловским оператерима.

„Чаша вреди колико је цена на тржишту. Ако погледате аквизиције у региону, видећете да је то цена”, истакао је министар.

Као пример навео је да је Телеком по сличној цени купио словеначког провајдера Блицнет, да је ВИП у Хрватској 2011. године платио кабловског оператера 93 милиона евра за 105.000 корисника, што је око 900 евра по кориснику.

Подсећа да је ВИП у Дојче телекому у Аустрији купио кабловског оператера и дао 1,9 милијарди евра за 650.000 корисника, а да је Телеком за кабловског оператера Коперникус дао мање од 1.000 евра по кориснику.

Љајић је указао да је Телеком још пре две године хтео да купи Коперникус и да је нудио цену од 800 евра по кориснику, али да акционари нису пристали на то и да је већински пакет продат пољском инвестиционом фонду.

Да би се изборио са конкуренцијом на тржишту, министар каже да Телеком мора да се шири у супротном биће у озбиљној кризи.

„Телеком је почео у појединим сегментима, као што је дистрибуција медијског садржаја да заостаје за конкуренцијом. Не само СББ чак и Коперникус би га врло брзо престигао или био близу”, нагласио је он.

Подсећа да други оператери нуде пакет услуга : фиксну телефонију, интернет, да је Телеком у фиксној телефонију са 3, 1 милион корисника пао на 1,8 милиона корисника у фиксној телефонији (пад фиксне телефоније је тренд код свих), али да губи и у интернету.

„Са овом аквизицијом Телеком жели да оствари прокламовани циљ а то је милион корисника и интернета и дистрибуције медијских садржаја”, појаснио је министар и додао да ће овом инвестицијом вредност Телекома порасти на тржишту.

Верује да се неће стати са инвестирањем, јер је идеја да се Телеком шири и у региону и у земљи, што се може видети из намере те компаније да купи Телеком Албаније.

„Најважнији бенефит од свега тога имаће грађани јер ће жестока конкуренција на тржишту дистрибуције медијских садржаја натерати да се утркују са квалитетном понудом и приступачнијом ценом”, појаснио је он.

Осим грађана на добитку ће бити и компанија, али и држава која је већински власник Телекома. Љајић је подсетио да је Телеком у протеклих пет година уплатио на име дивиденди 450 милиона евра, од тога 72 одсто држави, а да је инвестирао 650 милиона евра у развој компаније.

„Телеком је на тржишту. У бизнису је као када возите бицикл, ако не окрећете педале пашћете. То би се десило са Телекомом. Мора да улаже, инвестира у развој да издржи конкуренцију”, закључио је он, преноси Танјуг.


Коментари12
316d6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Običan Srbin
Ljudi moji, Kada bi samo videli kako Telekomovi eksperti sprovode digitalizaciju na Petlovom Brdu, postavljanjem betonskih bandera ''digitalnih vešala'', i razvlačenjem optičkih kablova vazdušnim linijama uzduž i popreko, odmah bi vam bilo jasno da je Kopernikus ozbiljna firma u odnosu na Telekom. Pećinski ljudi iz Telekoma još žive u Kamenom dobu, verovali vi ili ne!!! To je njihov problem, ali je naš problem što su nam tim monstrumima od betonskih bandera upropatili životnu sredinu!!! Takvo tehničko rešenje mogu da osmisle samo ljudi bez mozga. Sram vas bilo ''velika'' firmo!!!
Maksa Pejić
Super, Ljajić je prvo skoro izjednačio prihod Telekoma i Kopernikusa (23 naspram 17 što naprosto nije tačno) a onda je sve to sabrao i izračunao da to znači da se investicija isplati za 5 godina. I ovaj je ministar 20 godina, a ne bi mogao ni dvojku iz matematike da dobije u srednjoj školi.
Milisav Petrovic
Ministar Ljajic nije pogledao podatke o predatim zavrsnim racunima Kopernikusa i Telekoma, da jeste video bi da je: 1. prihod Kopernikusa oko 20 mil. evra na godisnjem nivou, sto znaci da Telekomu treba 10 godina da naplati ulozena sredstva. Ako vidimo da je dobit Kopernikusa jedva nesto vise od 1.5 mil.evra, da je u padu u odnosu na 2016.g., Telekomu ce trebati nesto vise od 130 godina da ulozena sredstva povrati. Ako vidimo da obe kompanije gube trku sa konkurencijom (SBB, Telenor, VIP), Telekomu ce biti skoro 500 godina potrebno da isplati investiciju. Izvor: CARSA - analiza ekonomskog analiticara D. Radovica
Vladimir
Koliko vidim, ministar Ljajić bi uspeo da odbrani čak vodovod u slučaju da mu npr. padne na pamet da kupi punionicu bezalkoholnih pića, rečima kako, da bi opstao na tržištu, vodovod mora da ulaže u proširenje posla. Posao Telekoma ne bi ni trebalo da bude prodaja medijskih sadržaja, već održavanje i iznajmljivanje infrastrukture.
ljuba
Ne bi se moglo reći da su oni , koji su predložili kupovinu Kopernika po iznetim uslovima, ako nije bilo pritisaka, valjano odradili posao. Trebali su malo više učiti o investicijama.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља