уторак, 29.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 08.05.2008. у 22:00 В. Радомировић

Србин насилник обара рекорде

Убијао сам људе, шверцовао их, продавао: Нико Белић, виртуелни Србин

„Живот је компликован. Убијао сам људе... шверцовао их, продавао. Можда ће овде ствари бити другачије”, каже Николај Белић по доласку у Америку.

Он је тридесетогодишњи Србин из Босне, ратни ветеран, који је вероватно починио многа зверства и једва избегао смрт кад је његова јединица Војске Републике Српске упала у заседу. Надимак му је Нико и главни је лик у компјутерској игри која обара рекорде у продаји у Сједињеним Државама.

Срби су тако после неколико запажених, али споредних рола негативаца у Холивуду добили и првог протагонисту у америчкој индустрији забаве. Ако се то тако може назвати, јер је лик Ника Белића – убице, насилника и кријумчара – далеко од идеала.

Белић је лик у новом наставку популарне насилне игре „Гранд тефт ауто” (Grand Theft Auto) – назване по кривичном делу крађе кола – у којој играч у тродимензионалном окружењу може да краде, пуца, убија, чини свакакве друге злочине, али и да саосећа са ликом у који се уживљава. У овом случају, може да туче и да убија припаднике албанске мафије.

Према сижеу који је објавила америчка компанија „Тејк ту”, Србин којим играч управља имао је тешко детињство уз оца који га је малтретирао, а прави циник постао је као младић док је у рату посматрао и чинио злочине. После рата није могао да пронађе посао, па је почео да се бави криминалом, тачније трговином људима, али је све време покушавао да открије како је његова јединица упала у заседу у којој су му убијени многи пријатељи. Игром случаја, сазнаје да Флоријан Кравић – један од преживелих – живи у Либерти Ситију у Америци, где је одавно у потрази за бољим животом отишао и Ников рођак Роман. У овај град је морао да побегне и Белић, пошто је његов шеф – руски мафијаш – посумњао да га је опљачкао.

Иако прича звучи логично, то се не може рећи за имена ликова – Никово презиме се пише са два „л” – а по сведочењу оних који су већ играли „Гранд тефт ауто 4”, ни амерички глумци који су позајмили гласове Србима не звуче уверљиво.

У Либерти Ситију, Нико открива да његов рођак дугује новац и руској и албанској мафији, па играч мора да изабере да ли ће да ради за Руса Дмитрија Раскалова или да га убије. За Албанце се та дилема не поставља, јер Нико може само да убије главног мафијаша Дардана Петрељу, а онда још и да пребије његове сараднике Бљедара Морину и Кемала Вуљаја.

Једини Србин у игри који није бездушни криминалац јесте Флоријан Кравић илити Берни Крејн, Ников друг из јединице који се прилагодио лагодном америчком животу. Берни је хомосексуалац који се забавља са замеником градоначелника.

Нико је мислио да је Флоријан издао његову јединицу, али на крају сазнаје да је то урадио Дарко Бревић, па играч има могућност да убије овог издајника или да му поштеди живот. У игри се индиректно појављује још један српски лик – само путем електронске поште коју играч добија. То је Милица Белић, Никова мајка, којој је „жао што је околина искварила њеног доброг сина”.

-----------------------------------------------------------


Пола милијарде долара зараде за недељу дана

Игра је само у првој недељи продаје (на тржиште је избачена 29. априла по цени од 60 долара) зарадила више од 500 милиона долара, од чега 310 милиона долара само првог дана, чиме је оборила рекорде у забавној индустрији. Широм света до сада је продато око шест милиона игара за конзоле „икс-бокс 360” и „плејстејшн 3”. Поређења ради, филмски хит „Гвоздени човек” зарадио је „само” 201 милион долара у свету првог викенда приказивања.  

„Знали смо да ће ’Гранд тефт ауто 4’ представљати пробој у смислу искуства које играч доживљава у игри. Али, сада смо направили пробој и у продаји”, рекао је председник компаније „Тејк ту” Страус Зелник, додајући да очекује да ће продаја на крају далеко премашити било који филм или музички албум.

Процењује се да је за креирање игре потрошено сто милиона долара, а раније верзије продате су до сада у 70 милиона примерака. Према критикама специјализованих сајтова, игра са Ником Белићем најбоља је у историји ове врсте забаве.

Коментари33
1a5f6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

mihajlo lukac
naravno da ce biti srbi naj popularniji u svemu :)
Марко Поповић
Па није баш тако како пише у тексту; чињенице су постављене прилично пристрасно.
Olivera Simonovic
Pa trebalo bi konacno da stavimo prst na celo.
Ivan Todorovic
Ljudi koji automatski kreću sa kuknjavom o "američkom dekadentnom društvu koje opet ponižava Srbe" moraju malo šire razmisliti pre nego što prokomentarišu ono u šta se očigledno ne razumeju - novi GTA 4 je trenutno najbolji marketing za Srbe među mlađom zapadnjačkom publikom, a evo i zašto: Prosečnog američkog klinca profil i istorija južnoevropskih naroda ne zanima, ali su do sada srpske osobe po zapadnjačkim filmovima predstavljane kao jednodimenzionalni karakteri koji su "rođeni zli", tako da su ih neupućeni gledaoci mogli doživljavati samo kao "bolest savremene civilizacije". Niko je, sa druge strane, osoba koja se u blatu do kolena našla sticajem nesrećnih okolnosti i ne svojom krivicom - dakle, nije u pitanju bogataški sin koji je kriminalnom počeo da se bavi iz besa i dosade. Dalje, za razliku od filmova, igrači video igara imaju daleko više prilike da se povežu sa glavnom ličnošću, pošto direktno upravljaju njegovim potezima. Tako će igrači, kroz niz međuscena i dijaloga, shvatiti da se radi o osobi sa osećanjima koja ne ubija ljude kao programirani robot, i shvatiti da nije baš tako loše biti Srbin (bez obzira što taj Srbin nije neki profesor, doktor ili slično, iako su smetnuli s uma da Srbija takvim osobama u proteklim decenijama nije pružala uslove i poštovanje kakvo zaslužuju). Prema tome, kao Srbin mogu samo da pozdravim potez Rockstara, kompanije koja je napravila ovu igru i odlučila se da kao glavnog karaktera postavi Srbina (bez obzira na nesrećno dizajniran vizuelni izgled istog i veoma loše glasove američkih glumaca koji se trude da govore "ruski engleski").
DeCoy
A nismo se bunili kada su Kubanci i Haićani kukali kako su njihove etničke grupe predstavljene u Vice City-ju! Predstavljanje pojedinih naroda kao cold blooded ubica i razbojnika je stalna praksa GTA franšize. Ne vidim u ovome apsolutno nikakvu vrstu zavere, ovo je čist marketinški potez, iskoristiti trenutni hype koji u svetu vlada oko Balkana, jer su svi "čuli" za tamo neke Srbe i tamo neke Albance...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља