понедељак, 17.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:01

Технички преглед би могао да поскупи од децембра

Осигуравајуће куће провизије за продају полиса од ауто-одговорности смањиле на законских пет одсто. – Продавци остају без значајних прихода и најављују поскупљење услуге
Аутор: Ивана Албуновић Јелица Антељсреда, 14.11.2018. у 16:47
(Фото Пиксабеј)

Технички преглед возила од децембра могао би поново да поскупи. Иако се спекулише да је у неким градовима Србије цена ове услуге већ удвостручена – са садашњих 3.000 динара на 6.000, наше истраживање показује да су ово за сада спорадични случајеви. У Београду су цене и даље непромењене.

Како сазнајемо, промене ценовника на штету грађана директно ће зависити од тога да ли ће највеће осигуравајуће куће у Србији остати при одлуци да знатно срежу провизије које су давали продавцима полиса обавезног ауто-осигурања. Међу њима су и фирме за технички преглед. То ће бити јасније тек у првим данима децембра када крећу исплате од продатих полиса за претходни месец.

Шта је заправо довело до овакве пометње на тржишту?  Како објашњава „Политикин” саговорник, добро упознатог са дешавањима у овом сектору, највеће осигуравајуће куће у Србији одлучиле су да, од овог месеца, провизије за продају полиса ограниче на максималних пет одсто. То им омогућава закон усвојен још 2009. године који је само делом примењиван.

У Србији је регистровано око 1.700 фирми за обављање техничког прегледа и на стотине агенција за продају осигурања. У пракси, досадашње зараде на продаји полиса ишле су у просеку до 20 одсто. Осигуравајуће куће су у борби за што већи удео на тржишту продавцима, уз максималну дозвољену законску провизију од пет процената, нудиле различите бонусе кроз плаћања за рекламирање, закуп простора… Агенције с малим обртима задовољавале су се зарадом до 15 процената, док су велики продавци добијали и четвртину од износа полисе. Тај пословни аранжман до сада је одговарао и једнима и другима. Нова одлука осигуравача могла би да доведе до гашења фирми које послују на тржишту осигурања и без посла остави велики број радника.

– Ако остане овако како се најављује, многе фирме за техничких прегледа неће моћи да опстану. Или ће престати да раде или ће морати да подигну цену прегледа возила. Исто важи и за агенције за продају осигурања – сматра наш саговорник. Истиче да су инвестиције за отварање техничког прегледа и куповину опреме велике и крећу се од 60.000 до 100.000 евра. Како објашњава, те фирме су додатно угрожени и због новог Правилника о техничким прегледима који се примењује од јула ове године. Будући да контрола возила сада траје најмање пола сата, пада и број клијената, што директно утиче на смањење месечних зарада. Један просечна фирма за технички преглед са садашњом ценом прегледа око 100 возила може тек да покрије трошкове плата, пореза и режија. У том случају, с максималном провизијом од пет одсто по продатој полиси власнику ће остајати око 60.000 динара месечно.

– Провизије за продавце полиса пре петнаестак година ишле су и до 45 одсто. Али не мислим да је то добро, јер  су на крају осигуравајуће куће имале проблем да обезбеде новац за исплату штете. Потребно је направити ред на тржишту и осигурати пристојну зараду за све који се баве овим послом – закључује наш саговорник.

Цех борбе око висине провизија две супротстављене стране на крају би могли би да плате грађани. Национална организација за заштиту потрошача (НОПС) упозорила је да закон прописује само минималну цену техничког прегледа, док на тржишту максимална цена може бити слободно формирана.

– Никакво картелско удруживање и договарање цена није дозвољено и ми смо овим поводом упутили пријаву Комисији за заштиту конкуренције – наводе у НОПС-у. У медијима се поводом дешавања на тржишту огласила и Народна банка Србије. Како је наведено, у току је израда новог закона о обавезном осигурању у саобраћају. Истичу да радна група разматра сва отворена питања, али да надзор над радом техничких прегледа возила није у надлежности НБС-а.

 

 


Коментари5
ef062
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nikola
Treba regulisati ovu oblast i to je u redu.Nije u redu da se novi trošak prevaljuje na leđa vozača.Logična posledica je da sada padne cena polise,jer sada osiguravači dobijaju dodatni prihod zbog smanjenja provizije za prodaju njihovih polisa.
Zoran
Prvo je spustena plata ljudima, pa dignuta plata i dignute cene. To vam je kao da vam nije spustena plata, a dignute cene. Imate pad standarda.
Zoran
Hahahahha. vi ste genijalci. Da vas covek napusti i smeje se kako vi lopoivisete svoj naord. Aj didem na poso...trceci. Radi se malo i nedeljom, mora se faksira nesto. Dok neki sede u kaficu nedeljom, mi moramo da radimo.
Dusan T
"Нова одлука осигуравача могла би да доведе до гашења фирми које послују на тржишту осигурања и без посла остави велики број радника." A da ih angazujemo na naplacivanju kazni za parkiranje? Ili da ih drzava od poreza plati da do podne kopaju jame, a od podne ih zatrpavaju. Obe opcije su slicne i korisne koliko i posao koji sada obavljaju.
Radovan
Najlakše je prebaciti teret na leđa građana i zavlačiti im ruku u džep dok ima, a šta ćemo kad više ne bude imalo?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља