Најпознатији крем „нутела” произведен по оригиналној рецептури из Италије продаје се у свим земљама Европске уније, осим у Немачкој, где се нуди производ направљен по другачијој рецептури. Под притиском Одбора за правосуђе и заштиту потрошача при Европској комисији, овај италијански произвођач управо ради на уједначавању рецептуре како би потрошачима на свим тржиштима понудио исти квалитет. Ово је изјавила Мари-Пол Бенаси, директорка Главног одбора за правосуђе и заштиту потрошача, на састанку о правима потрошача.
Како је објаснила, протеклих година су студије у неким државама чланицама указале да постоје разлике у саставу и карактеристикама истих робних марки између, углавном, тржишта источних и „старих” чланица. Према мишљењу комисије, њихови резултати због различитих начина прикупљања узорка, испитивања и тумачења података нису упоредиви.
Разговарали смо с „Ферером” и сазнали да ипак постоје различите рецептуре, што ће се у будућности променити, објаснила је Мари-Пол Бенаси.
Како је речено на овом састанку, не постоји јасна дефиниција квалитета у Европској унији, као и да пуно тога зависи од традиције и укуса људи. Да подсетимо, већ месецима се у Европској унији говори о овој теми, као и о такозваној пољској студији о различитом квалитету производа на истоку и западу Европске уније, која је потврдила да ипак сви потрошачи на овом заједничком тржишту нису равноправни.
Резултати су, између осталог, показали да су производи на пољском тржишту мање квалитетни него они на немачком, и то због тога што произвођачи користе вештачке састојке, палмино уље, па чак и мања паковања по истој цени. У неким производима било је по 30 грама мање садржаја, наведено је у истраживању које је спроведено у Пољској. Тако је, на пример, чипс који се продаје на овом тржишту. пржен у палмином, а на немачком у сунцокретовом уљу. Пољски природни сир садржао је вештачке састојке, а онај за немачке купце био је потпуно природан. „Милка” чоколада с кикирикијем садржала је мање кикирикија, а листа ових производа слабијег квалитета је дугачка.
Одбор за заштиту потрошача је овим поводом захтевао да је неопходно да се промени Директива о непоштеној пословној пракси што би на најефикаснији начин решило овај проблем. Захтев Одбора је да се изричито забрани пласман производа различитог квалитета и да се заустави подела на источне и западне купце.