среда, 12.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:36

Фолксваген улаже 44 милијарде евра у електричне аутомобиле

петак, 16.11.2018. у 15:23
Фолксвабен се преоријентише на електро аутомобиле (Фото Википедија)

ВОЛФСБУРГ - Компанија Фолксваген планира да уложи 44 милијарде евра у електричне аутомобиле, дигитализацију, аутономну вожњу и нове услуге мобилности до 2023. године, у оквиру заокрета највећег европског произвођача аутомобила на производњу електричних аутомобила.

Немачка компанија је такође саопштила да планира да повећа продуктивност својих фабрика за 30 одсто до 2025. године, производњом више возила различитих брендова на истој производној линији, јавља Ројтерс, преноси Танјуг.

То ће помоћи да се смањи однос капиталних трошкова у аутомобилској дивизији БВ групације на шест одсто прихода од 2020. године надаље, додаје се у саопштењу.


Коментари8
fc440
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milan Matic
Električni automobili na baterije imaju dosta nedostataka, nose stalno teške baterije koje se dugo pune i imaju relativno kratak vek trajanja. Medjutim, daleko su bolji automobili na gorivne ćelije, koje koriste vodonik i sa kiseonikom iz vazduha prave struju, a kao nuzprodukat proizvode čistu vodu. Nemaju ograničen domet jer sa jednim kilogramom vodonika moze da se stigne do Pariza. Da o rentabilnosti i ne govorimo. U mnogim gradovima su autobusi sa gorivnim ćelijama. Negde sam pročitao i da će u Beogradu novi kupljeni autobusi biti na gorivne ćelije. Svaka ćast onima koji su to odlučili. Za sada su ove ćelije još skupe, ali sa brzim razvojem će taj problem da se brzo prevazidje. Osim za pogon automobila ove ćelije će se koristiti za snabdevanje strujom svake kuće. Neće vise biti potrebne ogromne hidro i termo sentrale, dalekovodi, transformatori i ostalo.Ona će se svuda stvarati na licu mesta. Vodonika ima beskonačno mnogo a proizvodnja može da bude vrlo jeftina na osnovu nauke.
Joca Dobric
Electricni automobili u skoroj buducnosti ce zamjeniti benzince I dizelase , volili to mi ili ne , zato Folcvagen sto brze ulaze ogromna sredstva da napravi adekvatan electricni auto auta na kojima ce ponovo zaraditi mnogo vise nego sto ce uloziti I to je veliki biznis ,, istu mogucnost imaju svi u svijetu , pa I Srbija , ele. auto. su jednostavniji nemaju benzinski motor mjenjac rezervoar izduvni usisni rashladni kontrolni sistem , time se dobija vise prostora , za potrebne electro technicke komponente I djelove , ele, auto pokrece jedan dva ili vise Ele. Motora obicno jednosmjerni ali I naizmjenicni , u zavisnosti od velicine tezine brzine I kapaciteta auta , motore pokrecu baterije -akumulatori preko osiguraca prekidaca pretvaraca i regulatora , pedala za voznju napred nazad je promjenjivi otpornik (potenciometar ) koji regulise otpor a time I napon ,veci napon veca brzina motora ,, vecina ele. materijala se proizvodi uSrbiji I cudo da niko nije zainteresovan za ekperiment,
yrraf
Električni automobili naravno nemaju nultu emisiju kao što se u javnosti često laže. Sa druge strane, u zavisnosti od države do države, električna energija se ipak u određenom procentu dobija iz obnovljivih izvora uz tendenciju rasta (u Srbiji skoro 30%) pa to ipak jeste napredak u odnosu na klasične SUS motore. Ja bih se lično založio za ozbiljnu studiju koja bi dala jasne rezultate ukupnog ekološkog otiska el. i klasičnog automobila kao i projekcije da li bi povećanje proizvodnje el. energije u slučaju značajnijeg porasta broja el. automobila moglo da se pokrije obnovljivim izvorima energije ili bismo samo jedno zagađenje zamenili drugim. Dalji razvoj ovog sektora bi trebalo trasirati u skladu sa takvim ozbiljnim istraživanjima a ne ovako stihijski, marketinški uz obmanjivanje javnosti.
Zoran
@Боривоје Банковић: Sve mi sto ne platis na mostu, platis na cupriji. Tako ce bidti i sa elektricnim automobilima. Prerada tih bateriaj ima da zagadjuej okolinu.... Inace u NY nas taslksista vozio i ja nista nisma primeti u vezi kola dok nije stao., Reko nesto mi mnogo tih, pogledam tablu, cudno izgleda. Reko jel ovo elektricni auto, kaze jeste. Ali veli on da mu odrzavanje skupo. Ne sekiraj se, zapad ne uvodi novo ako ne zaradjuje vise nego pre.
Препоручујем 4
Бранислав Станојловић
Моје возило на један резервоар пређе Немачку од Белгијске до Аустријске границе. Колико могу да пређу ти електрични аутомобили? Та струја мора НЕГДЕ да се произведе уз ко зна какво загађење а и губитке при преносу. У најбољем случају ти непрактични аутомобили само ИЗМЕШТАЈУ загађење.
Боривоје Банковић
@ Бранислав Станојловић: @ Zoran Као што рече коментатор Кг испод, две трећине енергије нафте и деривата у СУС моторима се расипа на топлоту и буку. Поред тога, код електричног аутомобила градска вожња не постоји. Мотор троши струју само кад се окреће. Већина аутомобила прелази испод 50 километара дневно, па ни капацитет и брзина пуњења батерије нису неки проблем за такву вожњу, а цена по пређеном километру је неупоредиво мања. Мени не би био проблем да сачекам 45 минута на сваких 300 километара да се батерија напуни. Осим тога, и проблем брзине пуњења се решава. Потражите "Asphalt helps lithium batteries charge faster" на "Today's Motor Vehicles". Литијумске батерије са асфалтним нанотракама се пуне за око пет минута, а капацитет им је огроман. Ако живите у кући, струју можете производити сами целе године уз улагање које отприлике одговара цени увођења етажног грејања или половног аутомобила. Један соларни панел снаге 250 вати у овом тренутку можете купити у Србији за око 150 евра.
Препоручујем 12
Zoran
I koliko ces da cekas da ti se napune baterije? Ljudi nisu svesni da pune rezervoar za manje od 3 minuta. Ulazu u tu autonomnu voznju vec decenijama i nista. Prvo se gugl raspomamio, na sva usta, i sad utihnuo. Sto se autonomne voznje tice, vi jos ne umete da napravite voz koji ce sam da ide po sinama, nego mora covek da bude za njim. I avion isto. Ali voz...bas je jednostavno, da ne moze jednostavnije i opet mora covek. A kola....ihaaaaaj, tesko da cete to da docekate. Broj stanovnika raste, kola se mnoze, guzve sve vece...ni kola na sinama vam nece pmoci.
Препоручујем 4
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља