среда, 19.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:50
ПРЕУРЕЂЕЊЕ КАРАЂОРЂЕВЕ И САВСКОГ КЕЈА

Пруга око тврђаве одлази у старо гвожђе

Уклањање шина означава и почетак дуго најављиване обнове приобаља и некадашњег пословног центра престонице. – Предстоји замена дотрајалих инсталација, поплочавање, проширење тротоара, садња дрвореда, уређење парка…
Аутор: Дејан Алексићпетак, 16.11.2018. у 18:34
Будући изглед дела приобаља

Карађорђева улица крајем идуће године или почетком 2020. коначно би требало да пригрли Савски кеј. Пруга која се деценијама протезала од Савског амфитеатра до палилулске обале Дунава коначно напушта овај крај града. Уклањање шина означава и почетак дуго најављиване обнове Карађорђеве и Савског кеја и њихов преображај.

– Шине између улице и приобаља биле су попут омче око врата и деценијама су раздвајале град од реке. Следе замена дотрајалих инсталација, поплочавање и ново функционално решење будући да ће тротоари бити проширени и да ће бити засађени дрвореди – навео је главни градски урбаниста Милутин Фолић.

Почетак реконструкције кеја и Карађорђеве, некадашњег пословног центра српске престонице и дела града у који је почетком 20. века убрзано стизао дух модерне Европе, најављиван је и одлаган у више наврата. На тендеру који је коначно спроведен претходних месеци посао је добио конзорцијум окупљен око „Енергопројекта”, компаније која у престоници поставља и трамвајске шине на Мосту на Ади.

Отпочињање важног инфраструктурног посла у Карађорђевој и на кеју уочи зиме неће бити јединствен случај у престоници. Велика реконструкција се догодила и у првој деценији новог миленијума када се усред зиме мајсторисало и у Немањиној улици.

У оквиру обнове Карађорђеве и кеја, чија је бруто вредност 854 милиона динара, мајстори ће имати прилично посла. Од Бранковог моста до раскрснице са Париском улицом њихов задатак биће да овај запуштени део града претворе у оазу за пешаке, бициклисте, туристе…

На попису обавезних радова у Карађорђевој биће реконструкција трамвајских колосека од Бранковог моста до окретнице код Калемегдана, што поразумева градњу нове трамвајске пруге и контактне мреже до трамвајског терминуса код тврђаве.

Када буде преуређена, саобраћајница у Карађорђевој ће у средини имати траку за трамвај и јавни превоз, док ће са сваке стране бити по једна саобраћајна трака за сваки смер, са обостраним тротоарима и бициклистичком стазом.

Пруга за трамваје ће непосредно иза Бранковог моста бити измештена према Сави, чиме ће се добити више простора за пешаке уз постојеће објекте у Карађорђевој. У зони Капетаније уз саобраћајницу је предвиђена ниша за аутобусе, којима ће се превозити путници са туристичких бродова од пристаништа ка центру престонице.

Савски кеј ће препород доживети на потезу од Бранковог моста до краја Бетон хале на површини од око једног хектара. Запуштена зелена површина која је до сада била пресечена железничком пругом око тврђаве биће преуређена у парк са украсним биљем, савременим мобилијаром, пешачким и бициклистичким стазама и садржајима за децу. За потребе наводњавања и одвођења отпадних и атмосферских вода биће постављено више од 2.000 метара цеви.

Тендер привукао искусне извођаче

На тендер за обнову Карађорђеве и кеја јавило се пет група понуђача које су предводили „Штрабаг”, „МБА Ратко Митровић нискоградња”, „Трејс ПЗП Ниш”, „Енергопројект нискоградња” и „Рас инжењеринг нискоградња”. Процењена вредност радова била је нешто изнад милијарду динара, а пет група поднело је понуде ниже од процењене цене.

Железнички саобраћај обустављен 1. јула

Железнички саобраћај у Савском амфитеатру престао је да се одвија 1. јула ове године. „Инфраструктура железнице Србије” тада је обуставила овај вид превоза и на прузи Београд Главна – Панчевачки мост.

Како су се том пругом превозиле и опасне материје, једно од главних питања било је како ће се оне убудуће транспортовати. Надлежни су убрзо сугерисали да ће возови који су ишли око Калемегдана користити тунеле у Београду и то ноћу када не саобраћа „БГ воз”.

Као привремено решење за пролаз теретних композиција утврђена је обилазна пруга Панчево – Орловат – Нови Сад, али већ дуже се зна да је дугорочно решење овог проблема изградња обилазнице Бели Поток – Винча – Панчево, што за надлежне није приоритет. Један од главних разлога је што је тај пројекат тежак више од пола милијарде евра.

Пасарелом од тврђаве до реке пешака од пролећа
 

Први пешаци пасарелом од тврђаве до кеја требало би да се спусте на пролеће. Грађевински радови на њој, како је навео Фолић, у завршној су фази.

– Чекали смо да се усвоји нови закон који ће омогућити уклањање нелегалних објеката уз саму пасарелу јер без тога не можемо да доведемо одређене инсталације, а и пожарни пут за пасарелу је у том делу. Пошто су се сада околности промениле, очекује се да после окончања грађевинских радова буде уређен и плато поред пасареле – истакао је Фолић за ТВ Прва.


Коментари9
66c64
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Сараџогла
ДА ПОНОВО УПОЗОРИМ! ... Пре укидања пруге морало се остварити план изградња пруге Београд - Бели Поток па преко Дунава за Панчево?Тиме би вагони цистерне са опасном материјом заобилазили Београд.Овако вагони иду кроз Вуков споменик па на даље?ПС.После Титине смрти ја сам жестоко агитовао да се Титин воз са све четири локомотиве под хитно преда словенцима и хрватима ЈЕР ЈЕ СВЕ ТО ПРОКЛЕТО!Није учињено и локомотиве су дате у редован саобраћај по Србији.Врло брзо су умрле машиновође Гојко и Звонко који су их возили!Лично ми се жалио Титин машиновођа ДА ОД КАДА ВОЗИ ТИТИНЕ ЛОКОМОТИВЕ НИШТА МУ НЕ ИДЕ КАКО ТРЕБА У ПРИВАТНОМ ЖИВОТУ!А не сме да их напусти и оде у редован саобраћај?
дечак
Поздрављам уклањање ове пруге која је спречавала излаз града на Саву и Дунав. Можда би на место шина могла бити бетонирана пешачка или бициклистичка стаза
Пружање пруге
"Пруга која се деценијама протезала од Савског амфитеатра до палилулске обале Дунава коначно напушта овај крај града." Железничка пруга која се протеже десном обалома Саве и Дунава, све до Панчевачког мооста, и даље ће остати тамо где је била и до сада, осим на делу до Савског пристаништа (раскрснице са Париском улицом), јер пројекат обнове овог дела Карађорђеве обухвата само потез Карађорђеве, од почетних уличних бројева до Бранковог моста. Осим тога, очигледно је да градски челници пате од својеврсне склерозе, јер се не сећају шта су сами рекли приликом предизборне кампање за претходне београдске изборе - на сва звона најавили су прву линију метроа која би, логично, добрим делом саобраћала управо трасом још увек постојеће железничке пруге, барем на потесу од Сајма до Панчевачког моста. ПС: Уколико бисмо остали у оквирима реалности и целисходности, зашто се не би увела трамвајска линија број 1, од окретнице код Пристаништа до Панчевачког моста, тако што би се само замениле шине?
Милош Лазић
Кад би неко само помислио да изгради "пасарелу" од Акропоља до Плаке, несрећни Атињани не би могли ни да га каменују. Јер, на том споменику се не сме померити ни камен без сагласности археолога и историчара, а ко се огреши о то, хапсе га, макар био и главни урбаниста. Београдска тврђава је најзначајнији културноисторијски споменик престонице који из дана у дан све више личи на циркус. А како је почело, веж видим "инвеститоре" како се надмећу за градско грађевинско земљиште код Водене куле, или Савске капије. Е, аферим, и на урбанизму, и на заштити!
Dane
Sa velikom verovatnocom ce i ovaj kraj da dozivi sudbinu mucenice Slavije, platoa Milana Mladenovica i sl.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља