субота, 28.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:14

Бесплатан превоз у пешачкој зони електричним возилима

субота, 17.11.2018. у 12:36
Превоз електричним возила у центру Љубљане (Притнскрин Јутјуб)

Возила на електрични погон која ће бесплатно превозити грађане у пешачкој зони Београда у процесу су набавке, а заменик градоначелника Горан Весић очекује да ће та возила почети да саобраћају у првим месецима наредне године.

Реч је о малим електричним возилима која имају многи градови широм Европе у оквиру пешачке зоне, а ова услуга ће се код нас звати „Врабац сервис”.

„Врабац сервис ће бити мала електрична возила у која може да седне шест или осам људи. У почетку ће прво бити два возила, затим три, а како се пешачка зона буде ширила биће их и више. То ће бити електрични саобраћај у оквиру пешачке зоне који ће имати своје станице, а грађани ће се превозити потпуно бесплатно”, појаснио је Весић за Танјуг.

На тај начин ће, каже, људи који живе у пешачкој зони или имају потребу да дођу до ње моћи да искористе тај сервис како би се лакше превезли кроз пешачку зону.

Возила ће, рекао је, бити набављена у оквиру пројекта „Заједници заједно” који Град Београд спроводи са компанијом „Нафтна индустрија Србије”.

„То је један од пројеката који је оцењен као најбољи и најкориснији и на тај начин ми настављамо са политиком еколошке хијерархије у саобраћају”, рекао је Весић.

То, појаснио је он, подразумева да се приоритет даје електричним возилима, пешацима, бициклистичком саобраћају, па тек онда аутомобилима.

„Сматрамо да у центру града не треба да буде толико простора за аутомобиле и да грађани треба да користе еколошке видове превоза”, казао је заменик градоначелника, преноси Танјуг.


Коментари9
cc95f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran Bukvić
Na osnovu onoga što piše u medijima i što izjavljuju zvaničnici, nije tačno da hitne službe neće imapti pristup zoni, već će prolaziti na potapajuće stubiće. Ono što je pravo pitanje je sledeće, ukoliko neko ne želi da čeka hitnu, već da uzme taksi, da li će mu vrabac biti na raspolaganju do taksi stanice ili prve saobraćajnice? Jer to je vrlo česta situacija, da građani ne žele da čekaju a ni zdravstveni sistem nije savršen, pa hitna često neće da vrati pacijenta kući. Takođe, vozila stanara će moći da se parkiraju u zoni (bar na osnovu izjava zvaničnika). U realnom problemu su samo oni koji su biznis zasnivali na pristupu vozilima, dok će stanarima biti samo bolje ukoliko im se reši pristup taksti službi.
drezgicu
dabodga ziveo u pesackoj zoni i hitna pomoc ne mogla da ti dodje.
Velimir Drezgic
Cemu to podsmevanje? Ako budete umirali od podsmevanja, hitna pomoc ima pravo da pretice, vozi iznad dozvoljene brzine itd. Ne sekirajte se, bice sve u redu. Sto se tice kofera i vaseg udobnog zivota u pesackoj zoni - platite nosaca a u slucaju da taxi sluzbi bude zabranjen pristup ili Vas ne pustaju u Vrabac jer ste arogantni po burzujskom obicaju. Pozdrav unutrasnjosti krugu dvojke (spoljasnjosti) iz unutrasnjosti (spoljasnjosti kruga dvojke). Molim da mi se komentar objavi!
дд
У кругу двојке, како ви то зовете, не живе само буржуји, и шта то уопште значи на данашње време? А ароганцију показујете Ви својим коментаром. Има "обичног" света и у пешачкој зони, оних који су се ту затекли и немају где, у собичцима, поткровљима, подрумима и сутеренима...Појма Ви немате како неки људи живе, али сте зато сматрате да сте позвани да коментаришете оно што уопште не познајете.
Препоручујем 8
Pilot
Smanji broj I zapreminu kofera. Kofercic, pa ce Vrabac da te primi. Ideja je odlicna, hvala Gradu.
дд
Изгледа да градска власт упорно заборавлља да у Београду и у самој пешачкој зони станују људи, грађани са једнаким обавезама као и они ван пешачке зоне. Како то да онда немају и иста права? Не знам чему (сем Кнез Михаилове) пешачка зона? Пешаци углавном брзо науче да је тротоар њихов, а коловоз за возила и ту нема дилеме. Забранити паркирање на тротоарима и строго кажњавати ДА, обезбедити довољно гаражних места ДА, али забранити некоме да, након што је измирио све своје обавезе и регистровао возило, користи исто је чист безобразлук. Ја не станујем у тој зони, али саосећам са тим станарима. Стално нешто пројектујемо како бисмо се удварали оној шаци јада које називамо туристима и који су "у огромном броју" нагрнули да се диве нашим пешачким зонама и светлећим ђинђувама. Шта смо ми, бре - изгубљено племе у резервату у свом граду!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља