среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:47

Измештање Топчидерске реке, па сређивање Булевара патријарха Павла

Та саобраћајница биће део Спољне магистралне тангенте, једне од престоничких обилазница, и „приближиће” Нови Београд и Палилулу. – Радови вредни 223,7 милиона динара
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 18.11.2018. у 23:40
Градилиште у Улици Пере Велимировића у Раковици (Фотографије Дирекција за грађевинско земљиште)

Да би се најмногољуднија престоничка општина „приближила” територијално највећој, односно да би се са Новог Београда до Палилуле стизало знатно брже, већ дуже се зна да је решење Спољна магистрална тангента (СМТ). Њоме би требало да се брзом саобраћајном везом споје Мост на Ади и планирани мост на Ади Хуји. Једна од кључних веза мостова код две аде биће Булевар патријарха Павла. Али, не онакав каквим га данас знамо, него проширен. А да би његово преуређење почело, пре тога мора да се окончају радови који се тичу измештања корита Топчидерске реке и изградње моста у Улици Пере Велимировића.

Ови радови, које изводи „Уноградња”, кренули су у марту и вредни су 223,7 милиона динара. Како наводе у Дирекцији за грађевинско земљиште, добар део посла је завршен. Окончано је измештање старог бетонског колектора пречника један метар.

– Он је по пројекту морао да буде померен на нову позицију да би се омогућила изградња новог моста. Измештено је и око 200 метара водовода, као и електроинсталације које су се налазиле у зони новог моста. За нову мостовску конструкцију завршена је израда свих 14 шипова и пројектованих наглавних греда, на којима ће се изградити армиранобетонска плоча новог моста – објашњавају у Дирекцији.

До сада је измештено и 250 метара корита Топчидерске реке и избетонирано је првих 30 метара доње плоче за трасу Каљавог потока. Дуж целе трасе новог корита Топчидерске реке биће измештено још око 200 метара водоводних цеви.

Ка­ља­ви по­ток биће за­це­вљен у ду­жи­ни од 100 ме­та­ра

– Тренутно тежиште радова је на припреми за изградњу горње плоче новог моста, како би се што пре ушло у завршне радове на овој позицији градилишта и тиме омогућило поновно успостављање саобраћаја кроз Улицу Пере Велимировића – додају у Дирекцији.

Измештање корита Топчидерске реке и изградња нове мостовске конструкције на раскрсници са Улицом Пере Велимировића неопходни су јер док се то не заврши не може да почне реконструкција и проширење Булевара патријарха Павла.

– На овој позицији поклапају се трасе постојећих водотокова Топчидерске реке и Каљавог потока са новопланираном трасом Булевара патријарха Павла. Зато је потребно да се 920 метара корита Топчидерске реке измести за око 20 метара ка истоку. Како се Каљави поток на овој позицији улива у Топчидерску реку као отворени водоток, то ће и он бити зацевљен у дужини од 100 метара. Мостовска конструкција предвиђена је на месту преласка Улице Пере Велимировића преко новог корита Топчидерске реке – наводе у Дирекцији.

Мост ће бити широк 26 и дугачак 19 метара, са по три саобраћајне траке, разделним острвом и обостраним тротоарима, а испод њега ће тећи Топчидерска река новим коритом. Рок за завршетак овог посла је јун 2019. године после чега ће моћи да почне и реконструкција Булевара патријарха Павла, магистралне саобраћајнице првенствено планиране за одвијање транзитног саобраћаја.

Реконструкција овог булевара, у дужини од око 3,5 километра, спровешће се у оквиру два пројекта. Први је за деоницу од Кошутњака до Пере Велимировића.

– Тај пројекат је добио позитивно мишљење републичке ревизионе комисије и за њега је у току припрема јавне набавке за извођење радова, процењене бруто вредности близу 1,4 милијарде динара. За деоницу од Хиподрома до Кошутњака у току је решавање имовинскоправних односа и истовремено је у припреми јавна набавка за израду техничке документације – прецизирају у Дирекцији. 


Коментари9
74c92
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Раковица, а ракови у цеви
"...већ дуже се зна да је решење Спољна магистрална тангента (СМТ). Њоме би требало да се брзом саобраћајном везом споје Мост на Ади и планирани мост на Ади Хуји." Није овде поента што ће се том СМТ спојити Мост на Ади и будући Мост на Ади Хуји, нити што ће та спољна магистрална тангента, водити од Топчидера, кроз Раковицу, па све до аутопута Београд-Ниш код Бубањ-потока, и даље, планираном трасом Винча-Миријево/Лешће, до Дунава. Чини ми се да је поента у томе што се тунел испод Топчидерског брда, као саставни део пројекта Моста на Ади и његовог спајања са аутопутем, преко Аутокоманде - једноставно изгубио из планова! Тиме ће овај мост и даље остати нефункционалан у смеру ка Топчидеру, јер ће кружни ток код Милошевог конака бити саграђан тек кад успеју да мало изместе Милошев конак, или цркву преко пута, са све портом.
српски код поред
Неко је нешто набрзину и на прескок прочитао па везује Нови Бгд с Палилулом!?! Овај део према Раковици је јужни крак будуће везе који НЕМА везе с Палилулом. Према Палилули ће водити тунел од Хиподрома кроз Топчидерско брдо па преко новог моста код Аде Хује.
tuga
srećne i pametne nacije bi očistile reku, napravile parkove sa jezercima, slapovima,ribama, pa i kupališta. sam narod bi se samoorganizovao..nesrećne u nedostatku kreativnosti, zatrpavaju.
Mihailo Vuković
Negde pročitah da u Japanu ili Južnoj Koreji otkopavaju nekada ucevljene ( ucviljene ) potoke , i vraćaju ih u prvobitno stanje sa uređenim obalama .
Препоручујем 18
Стефан Стојановић
Читам тако како је некад текао поток низ Скадарску, па низ Димитрија Туцовића, па долином аутопута, па низ Јужни булевар, па низ Немањину. И тако све нешто са сетом размишљам на шта би личило да ти потоци и речице још увек постоје с обзиром на наш културни ниво. И увек ми падне на памет пример Топчидерске реке...
Препоручујем 24
Прикажи још одговора
Zoran Živić
Hvala Bogu! Taj deo grada je već dugo jedan od "uskih grla" grada. Sjajna ideja.
ВлаДо
Кад год се нека река пресели у ново корито или каналима промени ток, она настави да тече подземно старим коритом.Последице таквог субверзивног дејства видимо након неколико деценија обрушавањем објеката и терена изнад старог корита.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља