понедељак, 10.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:37

Пљуште пријаве за ауто-пут Уб–Лајковац

Министарка Зорана Михајловић проширила кривичну пријаву, а претходнa, која је поднета против Милутина Мркоњића и још 13 особа, стоји у фиоци
Аутор: Доротеа Чарнић - Маријана Авакумовићуторак, 20.11.2018. у 08:00
(Фото Драгослав Жарковић)

Кривичне пријаве због јавашлука на изградњи ауто-пута између Уба и Лајковца проширене су и на одговорне у лабораторијама које су давале извештаје да је материјал уграђен у ову деоницу добар, као и против још неколико особа које су надзирале градњу овог дела Коридора 11, речено је јуче „Политици” у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Предистражни поступак по кривичној пријави коју је Министарство грађевинарства пре годину дана поднело против Милутина Мркоњића и још 13 особа због лоше изведених радова на деоници ауто-пута од Уба до Лајковца, дугој 12,5 километара, по свему судећи, стоји у месту.

Како је „Политици” речено у Специјалном тужилаштву за организовани криминал, ни после захтева за прикупљање потребних обавештења и пет ургенција да полиција одговори шта је у овом поступку утврђено, из МУП-а нема одговора.

– Кривична пријава против Милутина Мркоњића и још 13 особа због неправилности у изградњи деонице пута на Коридору 11 достављена је тужилаштву крајем октобра прошле године. Тужилаштво је 2. новембра прошле године тражило потребна обавештења од полиције. Како обавештења нису достављена, тужилаштво је слало ургенције 6. фебруара ове године, затим 4. априла, 6. јуна, 13. августа и 15. октобра. Ни на једну од ових ургенција није нам одговорено – речено нам је у тужилаштву, уз подсећање да је ово процедура коју налаже закон.

Министарство грађевинарства поднело је кривичну пријаву против бившег ресорног министра Мркоњића и одговорних из ПЗП „Београд”, „Путева Ужице”, „Планума”, који су градили ауто-пут, затим инжењера из „Коридора Србије” и ЦИП-а, који су били надзорни орган.

Ауто-пут Уб–Лајковац на Коридору 11, чија је изградња коштала око 75 милиона евра, уместо да буде отворен, сада се гради готово испочетка. На терену се виде и нова и стара клизишта и пукотине, а испоставило се да је у пут уграђивана глина.

У пријави Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре наводи да проблем није само глина, већ да су „сви материјали уграђени у ауто-пут незадовољавајућег квалитета”. Пријављенима се на терет ставља да су, користећи неадекватне материјале, „прибавили корист у износу већем од 1,5 милиона динара”.

Када је реч о надзору, од 2010. до 2014. на овом градилишту смењивале су се три државне фирме. Најпре је био поверен Институту за путеве (за коловоз) и Саобраћајном институту ЦИП (за мостове), а потом, кад је уговор истекао, посао преузимају „Коридори Србије”.

Проблем је што на градилишту у једном тренутку (три месеца) није било надзора. Проблематично је и то што се „Коридори Србије” појављују као надзорни орган, јер је њихов посао да изаберу пројектанта, извођача радова, надзорни орган и управљају градилиштем.

Они, истина, могу да имају свој инвестициони надзор, али за стручни надзор обично се узима независна и квалификована фирма која се брине о роковима, квалитету и цени. Није незаконито да они обављају стручни надзор, али према тврдњама упућених, „Коридори” за то немају довољно стручног кадра и није уобичајено да то раде.

Садашња министарка, за чијег је мандата завршена ова деоница и откривени пропусти, и бивши министар, који је посао доделио домаћим фирмама, јуче су на две телевизије говорили о овом проблему.

Министарка Михајловић је у јутарњем дневнику РТС-а изјавила да се интензивно ради на поправљању штете и поновној изградњи дела ауто-пута од Уба до Лајковца и да је „чувена деоница из њиве у њиву, на коју је потрошен огроман новац у износу од 100 милиона долара, прављена од блата и глине и, нажалост, тај пут морамо да градимо испочетка у дужини од 2,5 километара”.

Деоницу која се практично гради поново финансирала је држава из буџета, а започета је 2010, да би крајем 2014. надлежни саопштили да је завршена. Тек 2017. испоставило се да мора да се гради поново.

С друге стране, бивши министар Милутин Мркоњић, који је првоокривљени на кривичној пријави, најављује да ће и сам предложити проширење пријаве, али тако што ће тражити одговорност оних који су били дужни за одржавање деонице после истека његовог мандата, који је трајао од 2008. до 2012.

Према његовим речима, најодговорнији за оно што се десило на деоници Уб–Лајковац јесу ресорно министарство, „Коридори Србије” и „Путеви Србије”. Он је на телевизији Н1 рекао да министарка „не зна ништа” и да стога с њом нема шта да разговара о наведеној деоници и проблемима који су ту настали.

„Деоница се завршава 2014, урађен је технички пријем и ’Коридори Србије’ преносе цео посао ’Путевима Србије’, који треба да наставе да га одржавају и ставе у функцију. Моје мишљење као инжењера је да апсолутну одговорност сноси онај ко је одржавао пут, а то су ’Путеви Србије’. Претпостављам да нису радили свој део посла”, нагласио је Мркоњић на Н1.


Коментари24
0e409
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zoran
bravo 13.km puta za 75 miliona.pa to nema ni u zanzibaru.bogata smo jos mi zemlja kada nam uzimaju 5.miliona za kilometra puta.da ste u nemackoj svi bi visili na vesalima.za informaciju,kilometar auto puta u austriji staje 1.200.000 evra ali sa betonskom podlogom i zavrsnim slojevima od asvalta.bravo jos jednom,treba da nas nema i da vise ne postojimo.
dzordz
kljucno je "Проблем је што на градилишту у једном тренутку (три месеца) није било надзора. Проблематично је и то што се „Коридори Србије” појављују као надзорни орган, јер је њихов посао да изаберу пројектанта, извођача радова, надзорни орган и управљају градилиштем." . Koridori, firma ili vec sta li je je direktno odgovorna, hteli su da izigravaju vlast. Sad treba da snose odgovornost. Oterali su pravi nadzor da bi sebi obezbedili posao i egzistenciju. Ta firma Koridori i nema nikakvu funkciju, nisu vlast, a nisu ni firma. Pa sta su?
Andreja Analiticar Belosvetski
Bivsi ministar prica gluposti. Preduzece za odrzavanje puta nema veze sa strukturom materijala koji je ugradjen u auto-put. On je licno odgovoran za celu organizaciju izgdanje, jer je to ocigledno sabotaza drzave i nista drugo. Ministar je prvo najodgovornije lice u celoj organizaciji.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Zakon o planiranju i izgradnji »govori« da neće biti teško pronaći odgovorene za probleme sa delom auto-puta Ub–Lajkovac, pa pođimo redom. U stavu 1 člana 153 Zakona piše; »Investitor obezbeđuje stručni nadzor u toku građenja objekta, odnosno izvođenja radova za koje je izdata građevinska dozvola.«, dok u stavu 2 dalje piše; »Stručni nadzor obuhvata: kontrolu da li se građenje vrši prema građevinskoj dozvoli, odnosno prema tehničkoj dokumentaciji po kojoj je izdata građevinska dozvola; kontrolu i proveru kvaliteta izvođenja svih vrsta radova i primenu propisa, standarda i tehničkih normativa, uključujući standarde pristupačnosti; kontrolu i overu količina izvedenih radova; proveru da li postoje dokazi o kvalitetu građevinskih proizvoda, opreme i postrojenja koji se ugrađuju; davanje uputstava izvođaču radova; saradnju sa projektantom radi obezbeđenja detalja tehnoloških i organizacionih rešenja za izvođenje radova i rešavanje drugih pitanja koja se pojave u toku izvođenja radova.«
Branislav
Da li je moguće da su optuženi za štetu od 1.500.000 dinara - odnosno 12.658 eur?!? Kako nas sve prave ludima

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља