понедељак, 18.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:46
ИСХРАНА

Пет оброка – права мера

Не наседајте на фенси дијете из часописа и бапске приче о томе шта гоји. Вашем телу су потребне све групе намирница: угљени хидрати, беланчевине и масти
четвртак, 22.11.2018. у 20:00
(Фото: Пиксабеј)

Некада је свет био много спорији него данас и исхрани се посвећивала већа пажња. Ал’ се некад добро јело, баш! Свакодневна исхрана је сада често једнолична и у функцији времена које куварица (читај запослена жена) може да посвети припреми јела. Зато је данашња исхрана базирана на превише уља, шећера, соли и адитива, а премало влакана, минерала и витамина, што никако не иде у прилог здравој телесној тежини и здрављу у целини.

Постоји безброј изговора за стање у данашњој исхрани, али ако тражите изговор, то значи да не желите решење. Време је да одстраните рђаве навике које вас ограничавају. Не чекајте да због болести будете приморани на то.

У исхрани постоје многе предрасуде због којих можда имате и знатно виши БМИ него што бисте желели. Оне делују тако што нас чине робовима навика, које су наравно штетне и којих треба да се ослободите. Лоше навике проистекле из предрасуда се лако елиминишу, довољно је само да ставите прст на чело и добро се замислите о овоме.

Када једете (а нисте на дијети) станите чим осетите да сте се заситили, а не онда када осетите да сте пуни. Знате ли онај осећај када вам је стомак пун? Нема особе која се добро осећа у том тренутку. Ако сте пуни, значи, направили сте грешку у исхрани, па немојте то учинити опет.

Имајте редовне оброке. Пет оброка на дан је право решење. Распоредите праву количину праве хране тако да се не преједате и да имате довољно енергије цео дан. Не једите оброк када је „згодно”, већ када је потребно. Једите на три-четири сата. Тада ћете јести када сте гладни, а не када вам је досадно и нећете се прејести.

Ако сте гојазни, вероватно су вам порције превелике. Нађите неке мање тањире и из њих једите, тако ћете и психолошки схватити да вам не треба толико хране. Желудац је величине песнице. Не очекујте да у њега убаците 10 пута више хране без икаквих негативних последица. Ако редовно једете више хране, желудац вам се може проширити и навикнути вас да увек једете пуно хране. Ако се навикнете да једете мало, неће се проширити и брже ћете се заситити. Уз прт оброка не треба вам толико обилан ручак.

Не прескачите доручак! Пробудите метаболизам ујутру адекватним доручком, јер ћете тако спречити да прегладните и после се преједете. Спречите негативне последице које прескакање оброка носи, имаћете већи радни елан и менталну концентрацију на оно што радите, а као последица продуктивност ће вам бити већа. Паметни послодавци знају за ову чињеницу. Не једите „џанк фуд”.

Не наседајте на фенси дијете из часописа и бапске приче о томе шта гоји. Вашем телу су потребне све групе намирница: угљени хидрати, беланчевине и масти. Употребите пирамиду исхране као водич.

Оно што је најслађе – нису слаткиши. Наравно да колаче, торте, сладолед и чоколаду можете појести с времена на време, али не стално. Ако волите слатко, истражите цео свет воћа у безброј начина: свеже воће, воћне салате, цеђени сокови, компоти…

Не уносите калорије из пића. Пијте воду, обичну или киселу, оне увек имају нула калорија. Газирана пића гоје, немају никакву нутритивну вредност, нити ћете бити сити. Пијте је и када помислите да се гладни, јер се може десити да сте у ствари жедни, а не гладни. Ако вам је укус воде бљутав, додајте врло мало лимуновог сока.

Једите полако, једите мале залогаје. Добро сажваћите храну. Док дође сигнал из мозга да више нисте гладни, може проћи 15–20 минута, па не журите са јелом. Тада нећете претерати са количином хране.

Промените мото „једем када пожелим” новим „једем када треба, а вежбам када пожелим”.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com


Коментари3
b3329
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Alisa
Insistiranje na 5 obroka dnevno (koje treba jesti polako) je besmisleno jer je u danasnje vreme neizvodljivo za ljude koji rade. Moze biti i stetno za osobe koje vec imaju probleme sa viskom kilograma a jedu manje puta dnevno. Garantovano ce povecati kilograme. Bolje je obratiti paznju na kolicinu i kvalitet. Jedem dva puta dnevno plus ujutru voce, uvek otprilike u isto vreme i nemam problema sa kilogramima.
ivan bošković
Nezgodno je što se sa pet obroka dnevno pretvaramo u mašinu za varenje hrane. Ja odlažem doručak maksimalno, pomoću kafe, duvana, piva itd, uglavnom da se što kasnije osetim dvonožnom životinjom - kojoj se pride odmah spava kad se najede. Tako doručkujem oko 17 h, a večeram oko ponoći. Znam da nije zdravo al funkcioniše - dobro, nemam baš manekenski struk.
Zemo
Dobri savjeti, koristan tekst. Nego, sta znaci "фенси"?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља