уторак, 19.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:24
НА ПОТЕЗУ ОД РУЗВЕЛТОВЕ ДО ЗОО ВРТА

Орезивање стабала у сусрет великој обнови

Предстојећи радови које ће изводити „Зеленило Београд” припрема су за већ најављивану реконструкцију саобраћајница у 2019. години
Аутор: Дејан Алексићпетак, 07.12.2018. у 11:23
(Фото Д. Јевремовић)

Померања рокова за почетак обнове улица 27. марта, Џорџа Вашингтона и Цара Душана, по свему судећи, више неће бити. Да ће реконструкција саобраћајница на потезу од Рузвелтове до тврђаве, која је била најављивана за ову годину, па померена за наредну, и почети коначно 2019. указују предстојећи радови „Зеленила Београд”.

Ово предузеће у понедељак ће почети орезивање стабала у дрворедима ових улица. Планирано је орезивање укупно 422 стабла.

– У току ових радова биће уклоњено пет стабала за која је стручна комисија констатовала да су ризик због појаве болести и оштећења на њима. Уклоњена стабла ће после обнове ових улица бити замењена новим, квалитетним садницама – саопштено је из овог предузећа.
Орезивање ће се изводити у три фазе, прва почиње од понедељка.

– Користиће се неопходна механизација, а динамика извођења зависиће од временских прилика. Молимо суграђане за разумевање, стрпљење и сарадњу, као и да своја возила не паркирају на места ограђена траком, како би радници могли брзо и безбедно да обаве предвиђене радове – додаје се у саопштењу „Зеленила”.

Обнова улица од Рузвелтове до Зоо врта, према најавама из 2017, требало је да крене на пролеће ове године и да траје нешто дуже од шест месеци, али је без објашњења одложена. Када се коначно буду захуктали, ови радови вредеће око 20 милиона евра и финансираће се из кредита Европске банке за обнову и развој (ЕБРД).

Обнова није ни почела, али је већ изазвала изливе незадовољства. Најгласнији су бициклисти који су због плана реконструкције чак и протестовали. Главни разлог за њихов гнев је што у току реконструкције преуређене улице неће добити бициклистичке стазе, већ ће се предност дати паркинг местима.

– Једна од ранијих одлука града је да се у главне улице које ће се обнављати обавезно уведу бициклистички коридори. На крају, уместо „Зеленог булевара” са дрворедом, бициклистичким стазама, трамвајима и мало аутомобила, добићемо загушене саобраћајнице које ће додатно гушити и улице које их пресецају, као што су Таковска и Булевар деспота Стефана – недавно су поново замерили бициклисти.

Да се од бициклистичких стаза у улицама од Рузвелтове до Зоо врта одустаје откривено је пре нешто више од годину дана.

Као разлог, надлежни су навели што би за те стазе морала да се жртвују паркинг места или ширина саобраћајница, а то би, како су додали, „изазвало саобраћајну катастрофу у центру града”. Само у Цара Душана, како су нагласили, морало би да се укине најмање 200 паркинг места.

Саобраћајни стручњаци другачије гледају на ову ситуацију и истичу да су бициклистичке стазе у овим улицама могуће ако би се добро пројектантски разрадило решење.

Три фазе радова:

Прва

Улица цара Душана, на потезу од Француске до Скадарске, Џорџа Вашингтона, на потезу од Скадарске до Таковске

Друга

Улица 27. марта, од Таковске до Старине Новака, и Цара Душана, од Француске до Краља Петра

Трећа

Улица краљице Марије, на потезу од Старине Новака до Рузвелтове, и Цара Душана, од Краља Петра до Тадеуша Кошћушка
 

 


Коментари3
e924c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ВлаДо
Када ће престати ово орезивање стабала.Када ће се коначно појавити неко паметан и рећи доста .Од сада има да се саде дрвећа чија је максимална величина толика и толика и не треба орезивање.Највећа глупост је сађење платана који су вишевековни горостаси а ови на нашим улицама су вишеструко осакаћени богаљи.
Dejan
U Dzorda Vadingtona od Cetinjske ka Bulevaru despota Stefana (i dalje) zbog visinske razlike mogle bi da se ispod kolovoza naprave podzemne garaze kao sto je planirano za Kneza Milosa a da se pri tome vecina postojecih instalacija ne izmesta na vecu dubinu (da ostanu izmedju garaze i kovoza). To bi snizilo troskove izgradnje.
Зеро И. Вање
Какве везе има орезивање грана дрвећа у позну јесен са почетком радова на обнови коловоза и тротоара у пролеће? Што се тиче бициклиста, ако сматрају да је Град дужан да им обезбеди стазе науштрб места за паркирање аутомобила, то се лако може решити. Нека се Град одрекне дела прихода од грађевинског земљишта и нек системски гради паркинге по ужем и ширем центру града, и то зонске, за станаре који имају аутомобиле. Или нека се забране аутомобили у Београду и уведу бицикли, с тим да и градски челници, градска и општинска управа, комуналне службе и све остале установе и фирме остану без својих службених аутомобила и возе се бициклом или јавним градским превозом.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља