среда, 13.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:18

Антидот досије о позадини напада на Телеком Србија

Штитећи интересе приватног монополисте, учесници у кампањи против Телекома, игнорисали су битне економске показатеље, каже се у анализи
петак, 07.12.2018. у 12:09
Џорџ Сорос (Фото Бета-АП)

Медијска мрежа Антидот објавила је први део истраживања о позадини вишемесечних напада на компанију „Телеком Србија”, иза којих се, према њиховим налазима и подацима, крије интересно повезана мрежа медија, организација и појединаца, који штите интересе конкурентске компаније СББ, на чијем су челу Драган Шолак и Драган Ђилас, а са циљем, пре свега, промене власти у Србији, преноси Танјуг.

Како је саопштено из Антидота, у првом делу истраживања, које су радили новинари и сарадници те мреже из Србије, Словеније, Црне Горе, Хрвaтске и БиХ, детаљно се показује како је локални продавац видео касета из Крагујевца постао најмоћнији и најбогатији медијско-телекомуникациони тајкун у овом делу Европе и да ли и какве везе постоје између Драгана Шолака и смењеног председника Демократске странке Драгана Ђиласа.

У досијеу „Американ дрим на шумадијски начин”, објашњава се и зашто су напади на „Телеком” кренули чак два месеца пре аквизиције кабловског оператера „Коперникус” и то управо са кабловске ТВ Н1, која је такође у власништву Драгана Шолака и блиска Драгану Ђиласу.

Кампања против „Телекома”, која је кренула са Н1, проширена је уз помоћ проопозиционих медијских центара које контролишу Шолак и Ђилас и траје до данас, са очигледним циљем да се највећој телекомуникационој компанији у држави нанесе штета и обори вредност, како би постала лак плен и била финансијски уништена, наводи Антидот.

Из тих разлога, актери кампање, лидери опозиционих странака, тзв. експерти, неколико „антидржавних медија”, те појединци и странке које их подржавају, попут Демократске странке, Савеза за Србију, Нове странке, Независног друштва новинара Војводине (НДНВ), и многих других, недељама уназад свесно шире лажи о процентима, броју корисника оператера, износе тврдње да је намера „Телекома” да успостави монопол и поред чињеница које су добро знали, а до којих је дошао истраживачки тим Антидота, да „Телеком” на тржишту Србије учествује са свега 15 одсто, док СББ већ има преко 55 процената тржишта.

Штитећи интересе приватног монополисте, учесници у кампањи против „Телекома”, игнорисали су битне економске показатеље који говоре да је куповина „Коперникуса” пословна одлука којом „Телеком” покушава да спречи успостављање монопола приватног конгломерата, чији циљеви иду много даље од саме елиминације „Телекома” са тржишта.

Лицитирајући тржишном ценом „Коперникуса”, критичари одлуке о аквизицији прећутали су чињеницу да је пре три године „Коперникус” већ купио интернационални пољски фонд Абрис по цени од 100 милиона евра, са дупло мање корисника и без дигитализације система која је у међувремену урађена, као што прећуткују чињеницу да је 2013. године фонд ККР купио СББ за милијарду евра, да би ту компанију 2018. године продали чак за 2,6 милијарди евра, где је цена по кориснику виша него код Коперникуса.

У истраживању, објављеном на сајту мреже Антидот, описано је каква је улога Џорџа Сороса и бившег директора ЦИА Дејвида Петреуса у остварењу „америчког сна” шумадијског бизнисмена, ко је омогућио да се мрежа шири нелегалним постављањем каблова, о испреплетаној мрежи корупције са локалним самоуправама у време владавине Демократске странке, а којом је СББ постао доминантан кабловски оператер, зашто је пословно ширење спојио са политиком, формирајући стратешко партнерство са Драганом Ђиласом, те да ли је циљ био не само елиминација преостале конкуренције на тржишту, већ пре свега промена политичке власти у Србији и успостављање апсолутног монопола у једној од најпрофитабилнијих и најбрже растућих привредних грана.

 


Коментари22
873c8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zola2
Jel ima neka afera u Srbiji da Djilas u nju nije umesan?
Petar Ilic
To pitanje se moze postaviti i ovako: Da li je moguce da Djilas nesto uradi, na primer da doruckuje svako jutro u pola devet, a da rezim to ne predstavi kao aferu u koju su pored Djilasa umesani Soros, H1 i jedan bivsi direktor americke spijunske cluzbe CIA ciji je glavni posao da brine kako ce i kome ce Srbija da proda svoj "Telecom"?
Препоручујем 15
Petar
Nekoliko činjenica. Dragan Đilas je napravio medijsku imperiju monopolistički, "režiranim" i "friziranim" ugovorima uključuijući i RTS minute u vreme vlasti DS-a a nakon Z. Đinđića, koji je protiv njega zbog takvih akcija podnosio prijavu. Što rekli čak i opozicioni novinari: "DS Đinđića je postala DS Mikija Rakića i Mlađana Đorđevića (Đilasov kum, "Direct media" danas "Srpski kod" !?). Za sebe je Đilas tvrdio da je "biznismen na privremenom radu u politici". I danas se tako ponaša. Nedavnim potezima oko kupovine "Kopernikusa" a zatim kada je grčka mreža "Antena" kupila O2 i Prvu, Đilas ostaje bez dela svoje medijske vlasti. Srpski rečeno: ostaje bez kupljenih medija koji jedini o njemu šire hvalospeve. Dosledan samo svojim interesima, protestvuje, što pokušava da zaogrne u nazoviborbu protiv nasilja. Bila mi je čast da gutam suzavac, smrzavam se i trpim 90-tih, očekujući kao i drugi ljudi boljitak. Ovome ne bih došao ni na slavu, jer boljitak nije došao baš zbog njega i sličnih.
Velikomoravac
Direktor Telekoma izjavio da je Kopernikus bio na izdisaju, a on za takvu firmu platio skoro 200 miliona evra. Pa gde je tu logika i zdrav razum? Osim ako ne gledamo iz ugla Stranke zdravog razuma i njenog lidera Šojića. Pre će biti da je neko prelio javne pare u privatne džepove.
kcn
tacno je Kopernikusu kasnile plate par meseci
Препоручујем 0
Steva
Jel ima neka afera u Srbiji da Dragan Djilas u nju nije umesan.
Šljiva rađa u kasno leto
Beogradske elektrane su godinama od 2001 postavljale kablove za SBB na crno po Beogradu i postavile preko 100 km kablova dok je neko blokirao Telekom. Na taj način je država postavila monopol privatnoj kompaniji na najvećem tržištu u Srbiji.
Zoran
Žao mi je što sam do ovog teksta stigao tek danas, jer bih oko mahinacija SBB u sprezi sa državom imao šta da kažem. Znam da je kasno da sada komentarišem, ali neka ostane zapisano. Na tržište ponude provajdera Srbije među prvima je krenuo Telekom, ali je odmah nakon toga u toj kompaniji sve stalo. Zna se dobro ko je upravljao Telekomom u to vreme kada je modernizacija Telekoma trebala da počne, jer upravo sa pojavom SBB-a sve je zaustavljeno! Zašto? Pa postojala je mogućnost da Telekom kao državno preduzeće u slučaju promene vlasti ima veliku šansu da zbog posedovanja svojih telefonskih instalacija po celoj Srbiji vrlo brzo naraste u konkurenta SBB-u a to nije smelo da se dogodi. Tako bi država mogla da zaustavlja raznorazne političke mešetare da plasiraju svoje istine po celoj Srbiji. Što se svetski stručnjaci nisu bunili kada je SBB preuzeo Beogrid (Prvi internet provajder na N. Beogardu-300,000 stanovnika!!!) i Icom i oteo skoro ceo BGD. Ima toga još... Recimo uništavanje TARGA...
Препоручујем 1

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља