петак, 18.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:00
ИСХРАНА: УЉЕ (2)

Лан, кикирики и орах

Уље од ланеног семена ефикасно је против затвора, а побољшава и еластичност артерија. – Ораси смањују ризик од срчаних болести
четвртак, 13.12.2018. у 20:00
(Фотографије Пиксабеј)

Семе лана има повољан утицај на здравље јер обезбеђује протеине и влакна, подстиче смањен апетит и често се користи у дијетама. Зато није чудо што је уље од ланеног семена такође добро за здравље.

За разлику од уља коштица грожђа, ово уље је многоструко богатије омега 3 масним киселинама. Утврђено је да 1 кашика (15 мл) садржи чак 7,2 мг омега 3 масних киселина. Ова количина задовољава, а чак и премашује дневне потребе. Уље од ланеног семена садржи алфа-линоленску киселину, облик омега 3 масне киселине која се у малим количинама претвара у активне облике омега 3, као што су ЕПА и ДХА.

Омега 3 масне киселине су прави борац против запаљенских процеса, побољшавају здравље срца и штите мозак од старења.

У једној студији, употребом 1 кашике уља од ланеног семена током 12 недеља довело је до знатног смањења нивоа крвног притиска.

Уље од ланеног семена може такође побољшати еластичност артерија.

Уље од ланеног семена може бити ефикасно код затвора. Уље семена лана повећава учесталост покрета црева и побољшану конзистенцију столице. Такође, исти ефекат даје и маслиново уље.

Уље од кикирикија је популарно уље које се уобичајено користи за кување, нарочито за пржење. Уље од кикирикија се користи широм света, али највише у Кини, Јужној Азији и југоисточној Азији. Док уље од кикирикија има неке здравствене користи, такође има и неке значајне недостатке.

Рафинисано уље од кикирикија је без мириса. Највише га користе ресторани за пржење хране попут пилетине и помфрита.

Хладно пресуђено уље од кикирикија кроз процес цеђења на ниским температурама задржава већину укуса природног кикирикија и више хранљивих састојака од рафинираног уља.

Садржај масних киселина кикирикија уља је 20 одсто засићених масти, 50 одсто мононезасићених масти и 30 одсто полинезасићених масти.

Основни тип мононезасићене масти који се налази у кикирикију назива се олеинска киселина или омега 9. Такође садржи велике количине линолне киселине, врсте омега 6 масне киселине, и мањих количина палмитинске киселине, засићене масти.

Велика количина омега 6 масти које садржи уље од кикирикија није најпожељнија, и то је једна од мана овог уља. Ове масти се повезују се са различитим здравственим проблемима.

Знатна количина мононезасићених масти која се налази у овом уљу чини га добрим за пржење и друге методе кувања на високим температурама. Међутим, ово уље садржи и добру количину полинезасићених масти, које су мање стабилне при високим температурама.

Уље од кикирикија се користи за смањивање холестерола и утиче на смањење апетита као помоћ код особа на дијетама. Такође, уље од кикирикија је добар извор витамина Е, антиоксиданта који има много здравствених предности као што је заштита тела од оштећења слободних радикала и смањење ризика од срчаних обољења.

Уље кикирикија утиче на смањење одређених фактора ризика за срчане болести и смањење нивоа шећера у крви код људи с дијабетесом.

Ораси су одувек познати као одличан извор омега 3 масних киселина. Тако је и уље од ораха богато омега 3 масним киселинама. Уље од ораха је такође богато витаминима и минералима. Поред очигледних својстава на здравље коже и косе, орахово уље помаже у борби против гљивичних инфекција, али и других здравствених проблема.

Употреба уља од ораха у исхрани помаже смањењу нивоа холестерола у организму. Овим се смањује ризик од кардиоваскуларних болести.

Уље од ораха помаже у редукционим дијетама. Додавање уља од ораха у ваше салате можете повећати осећај ситости. Уље од ораха помаже да се изборите против несанице и осигурате добар сан. Садржи мелатонин који промовише спавање и регулише га. Добро је за особе које имају несаницу.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com


Коментари0
49bb2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља