петак, 03.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 12.12.2018. у 18:58 М.А.

Из железнице одлази 1.100 радника

(Фото А. Васиљевић)

Из три железничка предузећа до краја године отићи ће око 1.100 радника уз отпремнину, тако да ће укупно за 7.000 људи бити смањен број запослених на железници. Највише радника, њих 770, одлази из „Србије карго”, 320 напушта „Инфраструктуру железнице Србије”, а око 20 „Железнице Србије”. Вишка радника није било у „Србија возу”.

Радници могу да бирају један од два модела обрачуна отпремнина. Имају право на 50 одсто увећан тромесечни просек бруто зараде по години стажа или по 240 евра за сваку годину проведену у том предузећу.

– Око 98 одсто запослених је до сада отишло добровољно. И ове године пуно њих одлази добровољно, с обзиром на то да још од 2015. радници знају колики је вишак у ком предузећу и имали су доста времена да се припреме – рекла је за Танјуг саветница министарке грађевинарства Мишела Николић.

Ово је иначе трећи круг социјалног програма у железници и он се спроводи према Акционом плану реформе железнице од 2015. године. Тада је већ одређен оквирни број колико је људи вишка у свим железничким предузећима. Пре три године српске железнице су подељене у четири акционарска друштва – „Србија карго”, „Инфраструктура железнице Србије”, „Железнице Србије” и „Србија воз”.

Из акционарског друштва за управљање јавном железничком инфраструктуром „Инфраструктура железнице Србије” отићи ће 750 запослених.

– Од тог броја 430 запослених, који обављају послове маневра и техничко-колске послове, прећи ће у железничке компаније „Србија карго” и „Србија воз”. Преосталих 320 запослених, биће проглашено технолошким вишком уз исплату отпремнине. Они ће добровољно напустити предузеће што је и био један од критеријума који се примењивао приликом решавања вишка запослених – каже Ненад Станисављевић, из „Инфраструктуре железнице Србије”.

Коментари10
da4e1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

aca
Sve što kažem istina je jer su mi i otac i deda železničari. Jad i tuga ceo radni vek na šinama , u jednoposedu (nedaj bože da se nekom sloši padne šećer ili slično....)a odgovornost na najvećem nivou i sad kad su bolesni i pred penzijom oni idu na biro čekaju penziju i dobijaju neke mizerne otpremnine prosek od poslednje tri plate tek kolko da prežive do penzije ....gde je tu glas razuma ( što nedadoše prosek tri najbolja primanja u radnom veku ili prosek svih primanja...)nekome je ipak ovako odgovaralo......Strašno
Zoran Popovic
Pa sada uporedite sta znaci otpustanje 1.100 radnika zeleznice na nezaposlenost u Srbiji. To je kao svako malo otvaranje 5 fabrika sa po 200 zaposlenih. A da ne uzimamo u obzir subvencije od po 5-10 hiljada evra po zaposlenom.
Bez reda voznje
Sramota za Srbiju. U ovolisnoj Holandiji pored tolikih auto-puteva, automobila, autobusa, uvode na nekim trajektima da vozovi krecu svakih 7,5 minuta, guzva kad voze svakih 10 minuta. Kvalitetna zeljeznica ima buducnost.
stanislavsr
Pa koliko ih to ima zaposlenih?
Nenad, Minhen
Sačuvaj bože, kako nam izgleda železnica. Ne znam da li radnika ima viška, znam samo da moje perspektive železnički putnički saobraćaj u Srbiji praktično više ne postoji. Sva sreća što je autobuski uglavnom solidno organizovan, bolje nego u Nemačkoj (a i Nemačku uglavnom drže "naši" vozači).

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља