недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59

„Личне карте” градилишта смањиће саобраћајне гужве

четвртак, 13.12.2018. у 19:53
(Фото Танјуг)

После Нове године креће реализација пројекта зонског управљања саобраћајем што ће решити саобраћајне гужве, најавио је градоначелник др Зоран Радојичић.

Он је гостујући у Београдској хроници навео да је за шест месеци, колико је на челу престонице, урађено много конкретних пројеката, а да се као приоритет ради на решавању проблема саобраћајних гужви.

„Пројекат адаптабилног зонског управљања саобраћајем значи нови систем путем којег ће се на једном месту скупљати сви подаци са више од 300 раскрсница у граду и на основу њих управљати саобраћајем на прави начин. Очекује се да се тако и до 20 одсто уштеди време и олакша саобраћај. На састанку у Барселони на коме смо разговарали о нашем проблему чуло се да је овакав систем препородио Москву. То је модел који ћемо у наредне три године да имплементирамо у Београду, а вредност целокупног пројекта је око 25 милиона евра”, рекао је Радојичић.

Гужве које се стварају у граду због велико броја градилишта, како је рекао, биће мање уз помоћ „личне карте” градилишта.

„Од јануара се планира да ће преко Секретаријата за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координацију односа са грађанима сва градилишта морати да шаљу информације када почињу радови, шта се ради и до када трају радови како би могли да се синхронизују са осталима. Дешавало се у ранијем периоду да се једна иста улица ради и по неколико пута, а на овај начин ће се то смањити на најмању могућу меру”, објаснио је градоначелник.

Он је истакао да је велики помак урађен на томе да се смањи број деце која чекају на место у вртићима, преноси Танјуг.

Подсетио је да је 2013. 47.500 малишана било у вртићима, а 2018. 60.000 у државним и 16.700 у приватним вртићима, те да је 2016. 10.000 деце чекало на место у вртићу док у овом тренутку чека 2.700, што је, како каже, значајно мање.

„У плану је да почетком следеће године се отвори вртић у Алтини а такође у следећој години још девет вртића, да се простор у шест школа прилагоди деци вртићког узраста, значи идемо ка томе да се значајно смањи број деце која чекају место”, навео је Радојичић додајући да је у овој години на субвенције у приватним вртићима потрошено око 2,5 милијарде динара.

Навео је и да је Београд спреман за најављене снежне падавине и да ће све градске службе бити припремљене за то.

„За сутра смо заказали седницу Штаба за ванредне ситуације са циљем да се искоординира рад свих градских служби, да проверимо да ли је све припремљено и како би све протекло без проблема”, рекао је градоначелник.


Коментари5
9af76
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

држава је нула
Хоће ли почети да кажњавају градилишне фирме које постављају градилишне табле на неслужбеном српском језику, супротно закону? Зашто не можемо да прочитамо податке на свом, стандардном српском језику? Ето примера табле иза Храма Св. Саве, у ул. Боре Станковића која се управо обнавља.
Karte, ali ne li lične, nego otvorene
Saobraćajni zastoji i sve veće gužve u Beogradu mogu da se značajno smanje samo na dva načina: 1) da se smanji broj vozila; ili 2) da se prošire ulice. Sve druge mere, uključujući i zelene talase preimenovane u adaptibilno regulisanje semafora, ili zabrana ulaska privatnim putničkim automobilima u centar grada - samo je gašenja požara i ništa više. Jednostavno, prevelika je motorizacija u Srbiji, ulice i putevi to ne mogu da istrpe. Ono što je do pre 15 ili 20 godina bila retkost, a to je da jedno domaćinstvo ima 2 automobila, sada više nije nikakva retkost. Što se tiče metroa, čak i ako bi relativno brzo bio sagrađen (na primer za 5-7 godina), taj vid prevoza samo bi smanjio opterećenje na nadzemni javni gradski prevoz (autobuse, tramvaje i trolejbuse) i ništa više od toga. Nažalost, Beograd je već odavno ispustio priliku za blagovremeno urbano planiranje u pogledu izgradnje ulica i bulevara dovoljne širine, prstenova i poluprstenova, kao i izgradnje odgovarajućih mostova.
Decak
Nadam se da ce obecanja g Radoicica biti ispunjena. Jedno od neuralgicnih mesta u Beogradu, danas, je ogradjeni Trg Republike cije uredjenje ometa i pesake i vozila. Predvidjeni rok radova je neverovatno dug : 420 dana, sto znaci da ce centar grada biti zatvoren godinu i po.
Dule Astro
"Он је гостујући у Београдској хроници навео да је за шест месеци, колико је на челу престонице, урађено много конкретних пројеката" Koji su konkretno projekti urađeni u proteklih 6 meseci? Molim da se svaki nabroji ili da novinari zatraže konkretan odgovor iz kancelarije Gradonačelnika.
dipl. agronom
Izmedju ostalog izgradjen je i heliodrom za vrapce, u novobogradskom bloku 28,asfaltiran je deo bul. Nikole Tesle,u duzini 900 m,odustalo se od podzemnih kontejnera,mada se novi i dalje postavljaju,kriminal je sveden na razumnu meru...Za vikend ce sneg,pa cemo videti efekte akcije- projekta,svi protiv snega...
Препоручујем 20

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља