субота, 17.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:59

Украјинска православна црква прогласила аутокефалност

субота, 15.12.2018. у 19:03
Заседању Синода нове цркве присуствовао и председник Украјине Петро Порошенко (Фото Бета/АП)

КИЈЕВ – У Кијеву је данас основана аутокефална Украјинска православна црква, одвојена од Московске патријаршије, јављају агенције.

На сабору представника нове цркве, коме је присуствовао и председник Украјине Петро Порошенко, за поглавара цркве изабран је митрополит Епифаниј, преноси Тас с.

„Свима честитам на успостављању аутокефалне Украјинске православне цркве која је управо створена”, казао је Порошенко пред хиљадама људи су се данас окупиле испред Храма Свете Софије у Кијеву.

Нови поглавар цркве одабран је иза затворених врата на такозваном сабору уједињења, Преноси Танјуг.

Америчка агенција подсећа да се тај сабор одржава у време ратног стања које је проглашено у десет пограничних региона Украјине.

Оно је проглашено 26. новембра на 30 дана због „руске претње” после инцидента у Керчком мореузу, када су руске поморске снаге заплениле три украјинска војна брода и ухапсила чланове њихових посада, с образложењем да су повредиле руске територијалне воде.


Коментари27
6f207
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Миљуш
@Бранко Срб Козаковић Бане, ништа ти ја не импутирам, неко ти говорим да постоје неке чињенице.А чињеница је да се Руско племе ујединило у један ентитет данас назван (погрешно) Кијевска Русија, док је право име било само "Рус".Инвазијом Монгола та држава је разбијена. После 200 година једна од многих кнежевина се ослобађа и креће у обнову.Сад да те питам: Где је била Украјна после 1240?Ко је ослободио те крајеве од Татара и Пољско Литванског комонвелта?Ко сагради онолике градове ниизчега (рецимо Одесу, Никопољ, Херсон, Мариопољ, Доњецк и сл.)?Јел то беше нека Козачка држава која је имала једно дрвено утврђење на Дњепру или та грозна Москаљска империја која се ширила не све стране.Нико не спори особеност Украинаца у оквиру Руског племена,као што ни ми Срби не споримо особеност Црногораца у оквиру Српског племена.Проблем је што су појединци у Украјни развили у глави идеју да су они неки оригинал древне земље Рус (лепи, плави, високи), док су Москаљи обични Монголи,са ропским менталитетом
Бранко Срб Козаковић
Миљуше, да не бисмо разбацивали коментаре по страници одговре треба писати испод основног написа коме се обраћаш, као што ја воде чиним, избором опције "одгвор". Проблем није у "руском племену", и свему осталом, већ у томе што се то старо племе поситовећује са Московијом која ће то име узети на себе и створити утисак о томе да је Росија=Рус. Превод Грекова је Лакијева рециклажа старијег хрватског - свака пуна мана, а овај није ни зано да се књига коју је приредио зове Кијевска Рус (код њега Русија), па се свађао са мном около тога све док му нисам предочио име оригинала којим се служио и које такође стоји у књизи коју је грбаво приредио. Топоним Украјина се може видети на великом броју карата кроз време - без обзира на форамални статус државе (имам велико мноштво тих карата), као што је и Србија постојала без обзира на турску окупацију. Истина је да је Московија-Росија у својој експанзији подигла те градове, као што и Турци подигоше Пазар,..Није спорно ни застрањивање новоисторије УКР.
Препоручујем 4
Теолог СПЦ
@usaf Други део. Зато добијање аутокефалије, када се ради о УПЦ, МПЦ, ЦГЦ, никада не може бити канонско, јер на тим просторима никада није било прекидано канонско јединство са мајком Црквом, у првом случају Москвом и целом РПЦ, у другом и трећем случају СПЦ, чије су поједине епархије временски старије од Мајке Цркве и њених потоњих епархија, типа Кијев, Стон, или Рас, али су услед историјских прилика и увећања народа и ширења на нове територије, Мајке Цркве су временом трансформисане у пуно веће помесне Цркве, тако да ове старе епархије остају у почасном и повлашћеном рангу унутар помесних Цркава, али природно остају у непрекинутом канонском јединству и ни по ком основу не могу на силу постати аутокефалне. Драго ми је да сам Вам кроз едуковање, помогао да нешто научите.
Теолог СПЦ
@usaf Први део. Сава је отишао у Никеју, код цариградског патријарха, који је тамо избегао због крсташког пустошења Цариграда. Он је то урадио на основу канона, јер тада Охридска архиепископија НИЈЕ БИЛА У КАНОНСКОМ ЈЕДИНСТВУ са својом МАЈКОМ ЦРКВОМ, то јест цариградском Црквом, јер је ову архиепископију основао Јустинијан 535. године, као папски викаријат, али ју је цар Лав III Јерменин у 8. веку ставио под јурисдикцију цариградске патријаршије. Пошто су постојале само три епархије, са владикама Грцима, који у том тренутку де факто нису припадали Цркви, јер нису били у јединству са целом Црквом због непостојања општења са својом Мајком Црквом, св. Сава је искористио ово непостојање Цркве на нашем простору и затражио аутокефалију од цариградског патријарха, коју је и добио због духовног ауторитета који је уживао, као монах подвижник светог живота. Дакле, нисмо ми учинили од монаха архиепископа, већ цариградски патријарх, а потом и цела, саборна Православна Црква.
usaf
Teolog SPC-Gospon teolog,pa Ohridska ArhiEpiskopija je postojala vekovima,kada je vasa crkva bila pod jurisdikcijom OA,a vasa crkva je tek u 13.stoljecu dobila autokefalnost!Najbolje,da nam objasnite,kako ste od obicnog kaludjera 'napravili' patrijarha,i to za tjedan dana!Da li je to po kanonima??
Миљуш
@Бранко Срб Козаковић Занимљиво Бане како си на истој линији са Америчком амбасадом у Кијеву и целокупним НАТО пактом по питању историје нечега што носи име како сви словенски народи дају неким пограничним областима, никад и државама. А добро знам какав став имаш о НАТО и Америци. Занимљиво је како је испарио етноним Русин па наста Украинац. Прича ти је идентична оној коју нам причају бивша браћа из Српске Спарте, где некад Срљи први пут основаше државу, а сад се тамо управо тога одричу па се зову некако другачије. Питам се са том логиком, можда усташе и нису морале да униште Српске Крајишнике. За пола века била би и тамо нека (У)Крајина која би исто говорила да је Србија и Београд последица Татарске, пардон Турске инвазије. Велики поздрав
Бранко Срб Козаковић
Миљуше, прво, када је настао појам Украјина, 1187. године, никаква Росија није постојала, већ мало источно Московско кнежевство. Тако да и ако би схватили топоним Украјина (а у то доба их је било разних) као неко пограничје, онда то никако није могло бити у односу на Москву, Московију, и оно што ће неколико векова касније постати Росија у савременом смислу те речи - такорећи са Петром Првим, која ће преузети туђе име (старе Рус-Украјине) под којим ће се раширити. У осталом, и у нашим народним песмама спомиње се Московија и Московски цар. Но, када се већ бавимо језиком, ниси у праву - облик крајина у украјинском језику нема једно значење, чак, пре свега се односи на оно што је код нас земља (крајна мрии - земља снова), или у облику родни крај.Дакле,није "крајина",како се непажњом тумачи, свакако не као прво значење.Инпутираш ми лицемерје на неутемељен начин,а замерам и паралеле које се површно повлаче - простора је премало за све одговоре.Ни Француска није Франачка,ни Британија Бретања.
Препоручујем 4

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља