четвртак, 21.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:36

Оклопни транспортер „лазар 3” ушао у употребу у ВС (ФОТО)

Аутор: М.Г.четвртак, 20.12.2018. у 14:29
(Фотографије Министарство одбране)

Министар одбране Александар Вулин и  начелник Генералштаба Војске Србије генерал-потпуковник Милан Мојсиловић обишли су на полигону „Никинци” припадникe Војске Србије на обуци у руковању новим оклопним борбеним возилом точкашем „лазар 3”, саопштило је Министарство одбране.

Како је истакао министар Вулин, овим се крунише иницијатива председника Србије и врховног команданта Александра Вучића, коју је покренуо још као министар одбране, да се у нашу војску уведе најсавременије борбено возило пешадије.

- „Лазар 3” је данас добио и посаду Војске Србије, имамо обучене припаднике војске који могу да га користе и који своје знање могу да преносе и другима. Захваљујући тој иницијативи, ове и наредне године, Војска Србије ће се интензивно наоружавати и опремати најсавременијим средствима. Данас сам поносан и срећан јер је ово наше борбено возило. Ово је први пут после више од 30 година да смо ми својом памећу, знањем и новцем направили овакво савремено средство - рекао је Вулин објаснивши да је 1980-их година тадашња СФРЈ правила борбена возила и да је, од тада до данас, ово први пут да Војска Србије добија тако савремено и моћно средство из сопствене производње.

Генерал Мојсиловић је истакао да је реч о завршној фази оспособљавања припадника Војске Србије у употреби новог борбеног возила.

- Опремање је један сегмент у процесу подизања оперативних способности Војске Србије. Најбитнији сегмент који се односи на употребу поменутог борбеног возила приведен је крају и ми смо, без сумње, добили нуклеус припадника Војске Србије који ће у почетној фази имплементирати своја знања у делу који се односи не само на употребу борбеног возила, него и на употребу јединица у тактичком и доктринарном начелу. Ја сам у потпуности задовољан приказаним и у потпуности задовољан интеграцијом борбеног возила и људства, и свиме оним што смо видели - нагласио је генерал Мојсиловић изражавајући захвалност на потпуној координацији и имплементацији стратегијских одлука у делу који се односи на опремање најсавременијим борбеним средствима Војске Србије.

Према речима помоћника директора ЈП “Југоимпорт-СДПР” Александра Лијаковића, „лазар 3” је овим приказом ушао, после обуке припадника Војске Србије, у наоружање Војске Србије.

- Ово није само модел новог возила, већ је и по концепту сасвим ново возило. Реч је о оклопном борбеном возилу, 8 пута 8 (погон на свих осам точкова – прим. аут), урађеном по свим критеријумима водећих возила западног порекла, пре свега, које обухвата врло модеран приступ оклопне заштите, покретљивости, ватрене моћи и могућности дуготрајне борбе у сукобима различитог интензитета, антитерористичкој борби, антигерилској борби, мировним опрецијама, али и класичним сукобима средњег интензитета - објаснио је Лијаковић.

Потпуковник Горан Јовановић из Управе за планирање и развој, која је тактички носилац за борбено возило Лазар 3, истакао је да је задовољан и данашњом обуком и новим возилом.

- Добили смо врло сложено средство, али не толико да се на њему не можемо тако брзо обучити. Борбено возило „лазар 3” у рангу је осталих борбених возила које користе земље у региону - нагласио је потпуковник Јовановић додајући да је управо такво софистицирано возило потребно нашој Војсци.

Међу онима који су били на полигону „Никинци” је и десетар Предраг Новковић из 41. пешадијског батаљона Четврте бригаде Копнене војске, који је истакао да је више од месец дана на том полигону био на обуци за ово возило. 

- Обука је била врло напорна, али за нас није представљала проблем. Усавршили смо се за то возило и веома смо задовољни и обуком и возилом - истакао је десетар Новковић.
Припадницима Војске Србије уручени су сертификати о успешно завршеној обуци на возилу „лазар 3”.

 

 

 


Коментари54
e9ac0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Motor,transmisija (pogon do tockova) su proizveli rusi. Mi smo napravili samo ambalazu (karoseriju). Ne treba se kititi tuđim perjem.
jeremija
80% komponenti-uvoz.
Vikendas
Interesujeme posto je vozilo. S obzirom da do moje vikendice nama puta kupio bih jedan polovan, naravno bez naoruzanja.
fjodor
Jadna Srbija sa ovom krntijom. Ima Cumins (američki) motor od 11000 kubnih cm, proizvodi 500 ks, sa potrošnjom od 400 l diesela na 100 km. Za njim treba ići cisterna da ga dopunjava. Više će stojati na poligonima parkiran i rđati nego će biti u upotrebi.
Mile
Fjodore, budi makar iskren i reci istinu, ne zamlacuj neistinama. Cumins su odlicni motori i ne trose toliko koliko pises. Mozda potrose do 100 litara na 100 kilometara ali to nisu putnicki automobili pa da trose 7-8 litara na 100 kilometara, to je borbeno vozilo koje moze da savlada velike prepreke, velike uspone, teze vremenske neprilike, vodu, sneg, blato itd. Obzirom da mu se zna namena ne moze se od njega ocekivati da ima oklop od tenka. Svako borbeno orudje ima svoju namenu. Ja sam zahvalan drzavi i nasim strucnjacima sto su proizveli ovo borbeno orudje.
Препоручујем 8
Велибор Рајковић, филмски преводилац
Читам ове оптимистичке коментаре, смејем се и присећам се како ми се пре 20 година на „југу“ поломила полица пртљажника. Одем у радњу и видим да је нова још гора од оне коју имам, а није јефтина. Онда ми друг да неку која му се затекла, не зна се од чега, да ли од „корсе“ или од малог „ситроена“. Пробам, видим да је мало већа, али може да се прилагоди. За викенд сиђем испред зграде и кренем да намештам. Сместа су се створила двојица оваквих стручњака опште праксе који су ми објаснили да то не може тако и зашто ми неће успети. После сат времена сецкања, лепљења и бушења, имао сам полицу која је савршено налегала и дизала се кад се отвори пртљажник. Стручњаци су се тихо покупили и отишли већ десет минута пре краја. Служила ме је годинама и продао сам ауто с њом. Ко хоће нађе начин, ко неће нађе разлог. И не, полица није испитана у ТОЦ-у, није имала активну заштиту, могла је да се разнесе ракетом, а како је прављена у „Опелу“ или „Ситроену“, нисам смео заратим са Немачком или Француском.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља