недеља, 17.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:22

Јутро смрти у долини Јужне Мораве код Ниша

На пружном прелазу код Доњег Међурова путнички воз ударио у аутобус пун путника – Петоро мртвих и двадесетак повређених
Аутор: Тома Тодоровићпетак, 21.12.2018. у 09:17
(Фото МУП Србије)

НИШ – Јутрос, у 7,33 сати, на пружном прелазу без рампи код села Доње Међурово, на међународној прузи Београд-Ниш-Скопље, на пет километара од центра Ниша, у судару воза и аутобуса погинуло је пет особа двоје деце старости између 15 и 18 година, и три одрасле. Више од 30 је теже и лакше повређено. Две особе изгубиле су живот на месту несреће, једна је умрла на путу ка Нишу, а остале су преминуле Клиничком центру од задобијених повреда.Ова тешка несрећа догодила се када је путнички воз који саобраћа на релацији Ниш-Прокупље налетео на аутобус који је тог тренутка прелазио пругу и буквално га преполовио. Аутобус је био пун ђака средњошколаца који су из Мрамора, Чокота, Доњег Међурова и Новог Села кренули на наставу у нишким школама, и одраслих који раде у Нишу.

На месту трагедије страва и ужас. Мештани Међурова само после некилико минута су дотрчали у помоћ страдалима. Драган Томић био је међу првима који је стигао до места судара:

– Чуо се јак прасак, потом јауци, врисак... Иако се тек било разданило, видели смо од наших кућа у близини да се нешто страшно догодило. Са двојицом комшија стигли смо до пруге, неколико минута касније дошла су полицијска и прва амбуланта кола. Успели смо да из олупине извадимо десетак малишана из буквално кроз средину пресеченог аутобуса. Они су били у другој половини возила који је остао на десној страни пруге према југу и на којој је наше село. Много више и теже страдалих било је у првој половини аутобуса, испричао нам је овај мештанин Доњег Међурова недалеко од места трагедије.

На све стране у снегу гардероба путника, капе, ђачке торбе... На место трагедије стигло је више екипа Завода за хитну помоћ Ниш, које су, рекао је за наш лист директор ове установе Славољуб Живадиновић, превезле најтеже страдале у нишки Клинички центар. У овом установи после првих информација о тешкој несрећи чекале све дежурне хируршке, ортопедске и екипе анестезиолога, испричао нам је у телефонском разговору генерални директор нишког центра проф. др Зоран Радовановић. Сви су били ангажоване су на збрињавању повређених. Припадници ПУ Ниш МУП-а Србије и Вишег јавног тужилаштва такође су брзо стигли на место ове железничке несреће, рекли су нам Славиша Виријевић, начелник ПУ Ниш и Саша Ђокић, основни јавни тужилац у Нишу.

Сат времена после несреће, око девет сати, испред и унутар Ургентног центра и када су сви повређени пребачени са места несреће у КЦ Ниш, окупило се на стотине људи – највише родитеља ученика, који су као и сваког јутра јуче у зору кренули на наставу. У великој тишини, коју ремете само јецаји слуша се први извештај др Миодрага Лазића, директора Ургентног центра. Свака се његова реч упија. Двадесетак минута касније у пратњи проф. др Радмила Јанковића долази и генерални директор КЦ Ниш проф. др Зоран Радовановић са најновијим извештајем, рекавши одмах окупљенима да се ситација мења из минута у минут. До тог тренутка, а већ је девет сати, каже др Радовановић, троје путника изгубило је живот – један малишан и двоје одраслих. То потврђују и у Полицијској управи МУП-а Србије у Нишу. А међу повређенима, каже проф. Радовановић има оних који су у критичном стању:

– Примили смо укупно 30 повређене особе, од тога је десетак у веома тешком стању и животи су им угрожени. Чинимо све да их спасемо. Шесторо је задобило лакше повреде и отпуштени су кућама, а на наше клинике распоређени су сви остали, још 18 из ове трагедије. Највише је деце, застаје кост у грлу и генералном директору.

Петнаестогодишњи Димитрије Јовановић из Чокота, ученик првог разреда Техничке школе „Никола Тесла“, који је после прегледа на месту несреће, на којем је утврђено да није повређен и да је само мало угруван, дошао је у Ургентни центар да види шта је са његовим школским друговима:

– Седео сам позади када се чуо продоран ударац од чега се аутобус се занео. Нешто је јако пукло после чега је настао је хаос. Успео сам да изађем и видео крв на све стране и десетак мојих другара леже у снегу, а другог дела аутобуса нигде није било. Тек када сам се попео на насип видео сам да је она друга, односно предња половина са друге стране пруге. Тамо је било још горе и теже, многи су испали из аутобуса и вриштали.

Око 12 часова нове, али поново лоше вести – још три особе из ове несреће су преминуле од задобијених повреда. Њихове повреде су толико биле тешке, све је предузето да им се спасу животи, али није се успело у настојањима. Нови јауци, плач, неверица. У тренутку када добијамо ову информацију о још три преминуле особе и најпотреснија сцена. Из гужве се издвајају средовечни мушкара који са собом води дечака старог не више 12 до 13 година. Плаче, а малишан пита оца: „Је л' мама стварно настрадала“?

– Нисам имао снаге, нисам смео да ти кажем... Умрла је, - рекао је отац сину.

Око поднева КЦ Ниш још већа гужва, долазе ђаци нишких средњих школа. Са својим су наставницима. Директорица Грађевинске школе Биљана Милићевић распитује се за здравствено стање својих ученика. Сазнаје да је један преминуо. Долазе и ученици техничких школа. У КЦ Ниш стиже и министар здравља др Златибор Лончар...

Возач у критичном стању

Незванично у овој несрећи погинули су Алекса Димитријевић (15), Маријана Коцић (16), Наташа Јанковић (45), Богољуб Лазић (51) и Лазар Стевановић, чије године нисмо успели да сазнамо. Према нашим сазнањима за воланом аутобуса „Нишекспрес” био искусни Владица Ракић (49), за кога нам је у КЦ Ниш речено да је један од најтеже повређених и у критичном стању, као и да се лекари на нишкој неурохирургији боре за његов живот.

Субота дан жалости у Нишу

На ванредној седници нишког Градског већа, одржаној поводом трагедије на прузи код Доњег Међутова, донета је одлука да субота буде дан жалости у Нишу. Јуче је градоначелник Дарко Булатовић са представицима Центра за социјални рад и другим градским установама и члановима већа посетио породице страдалих и изјавио саучешће поводом тратичне смрти суграђана у име градског руководства.

Градско веће донело је и одлуку да се породицама погинулих одмах додели једнократна новчана помоћ.

Прелаз обезбеђен вертикалном сигнализацијом, али без рампе

Предузеће „Инфраструктура железнице Србије” саопштило је данас да се саобраћајна несрећа у Нишу, где је воз ударио у аутобус, догодила на путном прелазу који је обезбеђен знацима вертикалне друмске сигнализације (није било рампе). Несрећа, у којој је погинуло троје људи, а 22 повређено, десила се при изласку воза из железничке станице Међурово.

„Путнички воз који је јутрос кренуо из железничке станице Ниш за Прокупље, при изласку из железничке станице Међурово, око 7.30 ударио је у путнички аутобус и према првим информацијама има више повређених”, наводи се у саопштењу. Додају да је због удеса железничка композиција једним делом исклизнула са шина, а железнички саобраћај на овом делу пруге је у прекиду.

„На лице места одмах су стигле екипе Хитне помоћи, МУП-а, као и железничка Комисија за ислеђење ванредних догађаја. У току је увиђај на месту несреће”, наводи се у саопштењу, преноси Танјуг.

Ребић: Пропуст возача вероватни узрок трагедије

Директор полиције Владимир Ребић изјавио је данас да је у судару воза и аутобуса на пружном прелазу код места Доње Међурово. Ребић, који је обишао место саобраћајне незгоде и који је разговарао са лекарима Клиничког центра у Нишу у коме су повређени хоспитализовани, истакао је да ће надлежно тужилаштво и полиција утврдити све околности под којима је дошло до ове тешке саобраћајне незгоде и да ће одговорни бити процесуирани.

„У овом тренутку имам информације да је до саобраћајне незгоде, највероватније, дошло услед пропуста возача аутобуса. Истрага ће утврдити да ли је тако. Испитаће се да ли је возач испуњавао психо-физичке услове за управљање возилом, а проверићемо и све друге околности које су везане за услове пута”, рекао је Ребић.

Директор полиције је указао да су припадници саобраћајне полиције и ватрогасци-спасиоци брзо дошли на лице места и заједно са службом Хитне помоћи, у веома кратком времену, повређене пребацили у Клинички центар Ниш.

Ребић је изразио најдубље саучешће породицама погинулих и апеловао на све возаче да се стриктно придржавају саобраћајних прописа, прилагоде брзину условима и стању пута, како би сачували своје животе и животе других, преноси Танјуг.

„Ниш експрес”: Упозоравали смо на небезбедне пружне прелазе

Ниш - Заменик директора „Ниш експреса” Новица Тасић рекао је на конференцији да не жели да спекулише у вези с узроком јутрошње саобраћајне несреће све док свој део посла не заврше истражни органи, али је додао да се мора узети у обзир да је пружни прелаз био необезбеђен.

„Ми смо више пута упозоравали надлежне, не само што се тиче овог већ и осталих сличних пружних прелаза, јер возимо по целој Србији, да морају да буду адекватно опремљени светлосном и звучном сигнализацијом, као и браницима, што је и законска обавеза, а и због тога што смо сведоци да ова места представљају црне тачке, јер се ту укрштају железнички и друмски саобраћај”, казао је Тасић, пренео је телеграф.рс.

Он је додао да у овом тренутку не може да говори о одговорности возача, али је нагласио да је он испуњавао све законске услове за обављање повереног му посла.

Тасић је навео да је возач 17. јула 2017. године прошао систематски преглед, који се пролази на две године, и испуњавао је све услове за возачки посао.

„Возач има 31 годину, има радно искуство од пет година и девет месеци, а у нашој фирми је годину и по дана. Смену је завршио јуче у 16.45 а јутрос је почео да ради у 6.25 сати, што показује да су испуњени услови и у погледу дужине обавезног одмора. Аутобус је контролисан, возач је алкотестиран и били су испуњени сви услови да почне са радом”, навео је Тасић.

Он је подсетио да се „Нишекспрес” градским и приградским саобраћајем бави 60 година, те да је ово једна од најтежих несрећа у којој су учествовали њихови возачи. Тасић је изразио саучешће породицама погинулих, а повређенима је пожелео брз опоравак, преноси Танјуг.


Коментари94
7059f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
Да прообам још једном, већина железница у западној Европи има систем са две кочнице: једна се налази на прузи, удаљена тачно онолико метара од прелаза колико је возу потребно да закочи. То прати контролор у контролм центру који надгледа саобраћај на прузи. Уколико воз , без обзира на разлог не закочи и не стане, онда ступа после пар секунди кочница уграшена у локомити и тако зауставља воз на време. Ово задње немају још све железнице, али у западним или старим државама ЕУ имају. наравно да на јако проходним пругама је незамисливо да не постоји рампа која немора бити повишена за 2%, то је нонсенс, али уколико рампа не постоји онда се поставља сингнализаја на 300, на 200 и на 100 метара пре прелаза путничких возила. Жао ми је али овде је возач аутобуса био једини кривац. Магла или сумаглица није изговор, напротив то само повећава његову кривицу, у случају слабе видљивости или поледице мора и да стане, да се 100% увери у безбедност даље вожње. Све остало је макулатура.
sasa
Bila je gusta magla. Žalost za svu decu i osobe koje su poginule
Koko Šinjel
Srbija bi morala imati transportnu halu tako da bi ministri i politicari po losem vremenu mogli da izadju na teren i odrze govor bez da ugroze frizuru i garderobu.
Сараџогла
Путници су вриштали ... ВОЗ ... ВОЗ ... ВОЗ! А онда је следио СРПСКИ РУЛЕТ! ... А ви који само говорите РАМПА па РАМПА је ПОЛУБРАНИК јер нешто брани!Идите у радионицу која одржава скаламерије на путном прелазу и видећете гомилу поломљених полубраника.Од Београда до Ниша сваки машиновиђа избегне бар три удеса јер су морони заобишли спуштене полубранике.СВАКИ ТАЈ ИЗБЕГНУТИ УДЕС ,,ЗА ДЛАКУ,, ЈЕ СТРЕС ЗА МАШИНОВОЂУ!Нарочиту када на задњем седишту видиш унезверене дечије очи!И тако после неколико година машиновође пате од умора,несанице,лоша организације рада,музејске локомотиве,полуписмени диспечери и надзорници локомотива а руководиоци сви са Вишом коњичком школом!Знајући да не смеју да посете психијатра јер им следи дужа суспендација са локомотиве онда је лек алкохол.ДА ВАС ПОДСЕТИМ ... Дизелка стала поради крађе нафте а диспечер не питајући јер ушла у станицу пустио је путнички воз и беше судар!Железницом командује економиста а најбољи железнички инжињери машинства чаме по ћумезима?
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
У потпуности се слажем с Вама, само рампе и семафори се постављају за ПАМЕТНЕ, а ко хоће да се убије, џаба му и стотину око њега који га држе. Жали Боже што такви вуку са собом и недужне.
Препоручујем 5
Savonarola
Svaka cast, ovo je srocio covek koji se razume u materiju! Srbiji trebaju ovakvi novinari a ne oni koji pustaju bujicu botova.
Препоручујем 4
Miloš
Stručnjaci kažu da smo za ovakve železničke nesreće mi krivi, jer nismo sistemski rešili pitanja bezbednosti saobraćaja u ovakvim slučajevima. Ja bih rekao da je Vlada kriva, jer je to njen zadatak i da je već trebala, pod hitno, da se sastane i podeli zadatke ministarstvima, kako nam se ne bi u budućnosti iste nesreće događale.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља