субота, 28.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 21.12.2018. у 17:34

Воз ишао прописном брзином и по правилу службе

(Фото Танјуг)

НИШ – На путном прелазу код Ниша где се јутрос догодила тешка несрећа, када је воз ударио у аутобус пун путника, била је исправна железничка инфраструктура, прелаз очишћен, а машиновођа је ишао прописаном брзином, тако да за сада све указује да је у питању био људски фактор возача аутобуса, тврде директори надлежних железничких предузећа.

В.д. генералног директора Србија воза Југослав Јовић је рекао да су проверили све што је могло да се провери и да је машиновођа возио по свим правилима службе.

„Кретао се бризном која је била прописана и када је видео испред себе возило упозоравао је звучним сигналом и кочио, али се нажалост десила несрећа”.

Јовић је казао да је преминуло пет особа и да је повређено око 30 особа.

Изразио је саучешће породицама настрадалих путника.

„Сви показатељи за сада указују на то да је машиновођа поступио по правилу службе и да је воз функционисало у техничком стању у ком је требало да буде”, навео је он, јавља Танјуг.

Јовић истиче да на нивоу српских железнице постоји заједничка комисија која је већ кренула у испитивање учесника догађаја и да ће она на крају рећи шта се стварно догодило.

„Можда ће дати још неке нове податке које ми сада не знамо”, додао је Јовић.

В.д. генералног директора Инфрастрктуре железнице Србије Мирољуб Јевтић је казао да је око 7.30 путнички воз на путном прлазу на изласку из станице Међурово према станици Дољевац ударио аутобус на путном прелазу и да су у том тренутку сви инфрастрктурни уређаји нормално функционисали, без иједног квара.

„Путни прелаз је био у потпуности очишћен, уклоњено је растиње, тако да није било ниједног проблема када је у питању прегледност. Очигледно да се може закључити да је и овог пута био у питању људски фактор”, каже Јевтић.

Он је, такође, изразио жаљење због трагедије и саучешће продицама настрадалих.

„Морам да апелујем на све учеснике у саобраћају да се у потпуности придржавају саобраћајних прописа, да је тако било ова тешка трагедија се не би догодила”.

Поновио је да су сви апарати и уређаји беспрекорно функционсиали и да је прегледност била добра, али да треба, ипак, сачекати извештај комисије.

На питање шта ће бити са тим пружним прелазом, Јевтић је рекао да у нашој земљи има 2.136 путних прелаза, од чега је 477 или само 22,5 одсто обебеђено полубраницима и браницима.

„Као што сте могли да видите ни полубраници ни браници не могу потпуно да гарантују безбедност саобраћаја уколико се не поштују соабраћајни прописи”, додао је.

Како је рекао, Влада је обезбедила огромна средства за реконструкцију инфраструктуре железнице и управо ће се и та деоница радити.

„За њу је тендер пред расписивањем и обезбеђан средства за ту деоницу дугу 23 км, од Ниша до Брестовца. У оквиру те денице се налази и овај путни прелаз и уз рекоснтрукцију пруге истовремено иде и потпуна модернизација овог путног прлеаза”, рекао је и додао да ће тендер бити расписан у фебруару.

Најавио је да ће до тада, чим временски услови буду погодни, почети постављање вибро трака, као и рефлекторско осветљење.

Навео је да су се те траке показале као добро искуство на путним прелазима где је то већ урађено, а то је на 15 путних прелаза.

Коментари21
80176
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoca
Ma uplasio se vozac autobusa pa se ukocio od straha, oduzeo se i nije mogao od straha da reaguje. Da je stao pre prelaza , pa pogledao, pa polako krenuo, oprezno... Nego je isao a nije gledao znak pa kad je video sta je video ... oduzeo se. I otisao u vecna lovista-od straha i nepaznje . Objektivno, trebalo bi postaviti vise od jednog znaka za kolski saobracaj pre prelaza, na 200, 150, 100, 50 i pred prelaz. To je jevtinije nego da se pravi nadvoznjak. Najjevtinije je kupiti auto pa se voziti, udobno , cisto i bez stresova oko tudje nesposobnosti . Putnici su nastradali sto su se vozili za male pare. Da soferi imaju 10x vecu platu mnogo bi pazljivije i opreznije vozili.
Чедо
Том логиком возови нису ни потребни. Они само угрожавају друмски саобраћај.
Dejan Markovic
Jeremija imaš li nešto pametnije da kažeš?
jeremija
Kako može biti da je išao "propisanom brzinom", ako nailazi na nezaštićeni prelaz i od siline (brzine) presječe autobus? Brzina mora biti max. 10 km/h kod nailaska na nezaštićeno ukrštanja sa putom. Da je išao tom brzinom, autobus bi prošao iili ne bi bilo tako drastičnog udara. Pričajte vi deci svoje priče. Ovo je samo priča da se štićenjem mašinovođe zaštiti vertikala: menadžment ŽS i ministarstvo saobraćaja. Da imamo nezavisno sudstvo, ne bi bilo problema. Ovako, pala muva na medvjeda. Ne branim vozača autobusa, aon je subjektivno odgovoran, ali, korjen nesreće je u državi.
Саша Микић
Аман људи, не паметујте шта је било и како је било. Најбоље знају шта се десило путници из аутобуса и они ће то све предочити истражним органима. А ви пошто већ пишете на интернету погледајте и снимке са пружних прелаза широм света и биће вам јасније две ствари. Прва да и у много богатијим земљама има пружних прелаза у нивоу без браника и без светлосне сигнализације. Друга да без обзира на светлосну сигнализацију, полубранике, бранике, па чак и физичке препреке, које излазе и коловоза када се спусти рампа, НЕ МОЖЕ да спречи бахате возаче и пешаке да прелазе пругу кад не треба. Увек се нађе неки ''паметњаковић'' за кога прописи не важе.
Aki
Ovo nije politika i dolazi kao ironija za one što su izgubili život. Ovih dana čuli se razni komentari pa i od ljudi kojima je saobraćaj profesija nešto što nije u skladu sa praksom i propisima. Da pojasnim da svaki vozač drumskog vozila prvo bez obzira dali ima ili nema znak mora stati ispred prelaza preko pruge, kada ima znak kao Andrijin Krst ili svetlosni signal u ritmu horizontalnih svetlosti pa čak i drumski signal Stop kojem nije mesto tu. Osnova svega je da nijedan vozač kod polaganja vozačkog ispita ne proverava se praktično kao obavezno pri prelazu preko pruge. Banik ili polu branik je psihološka prepreka za one koje su nepismeni ušli u saobraćaj a i igra za sileđije koji krše namerno gde vide branik iako u tom slučaju direktno ugrožavaju nečiji život i ometaju železnički saobračaj. Jeftić lepo kaže da prelaz mora biti pregledan i napravljen sa nagibom od 2% sa obe strane. Dakle redovno mašinovođa daje signal pazi pre nailaska preko prelaza.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља