недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:16

Французи преузели управљање београдским аеродромом

„Ванси” уплатио једнократну концесиону накнаду од 501 милион евра
петак, 21.12.2018. у 23:30
На­ме­ра им је да бе­о­град­ски аеро­дром по­ста­не чво­ри­ште и цен­тар у ре­ги­о­ну (Фото Д. Жарковић)

Француска компанија „Ванси ерпортс” уплатила је данас једнократну концесиону накнаду од 501 милион евра за аеродром „Никола Тесла” у Београду, изјавио је министар финансија Синиша Мали, чиме ће „Ванси” од поноћи званично преузети концесионо управљање београдским аеродромом на 25 година.

Мали је рекао, после седнице Владе Србије на којој је констатовано да је уплаћена концесиона накнада аеродрому, да ће укупно улагање „Вансија” у аеродром бити 1,46 милијарди евра, а ту спадају једнократна накнада, минималне годишње концесионе накнаде и капитална улагања.

Објаснио је да је првих 501 милион евра данас уплаћен и да ће на име дивиденде тај новац бити распоређен у буџет Републике Србије у износу од 417 милиона евра, док ће остатак од 85 милиона евра припасти малим акционарима.

Рекао је да је данас разговарао са председником Србије Александром Вучићем и премијерком Аном Брнабић и да ће део тог новца бити искоришћен за враћање старих дугова док ће се остатак новца искористити за велике инфраструктурне пројекте у будућности.

Када је реч о годишњој концесионој накади, она ће износити између 4,4 милиона евра до 15,1 милион евра и уплаћиваће се у наредних 25 година у зависности од остварених резултата.

„И такође ће бити подељен тај новац између буџета Србије и мањинских акционара”, додао је он, преноси Танјуг.

Мали каже да се „Ванси ерпортс” обавезао да ће уложити у развој инфраструктуре укупно 732 милиона евра, а неке од најважнијих инвестиција биће: у првих пет година санација и реконструкција главне полетно-слетне стазе, изградња уметнуте полетно-слетна стазе, изградња нових рулних стаза и реконструкција помоћних, као и изградња брзих излаза са писте, реконфигурација терминала и изградња нових објеката и унапређење система.

„Обавеза Вансија је да у наредних 25 година број путника порасте годишње три пута односно са 5,3 милиона на 15 милиона, а број авиооперација да се дуплира са 59.000 на 120.000. Са стратешким партнером очекујемо даљи велики развој наше ваздушне луке, заједно са Ер Србијом која је најбрже растућа и доминантна авиокомпанија у региону, што је основа за развој привреде”, рекао је Мали.

Мали је нагласио да држава Србија остаје власник аеродрома „Никола Тесла” и да „Ванси” само преузима управљање аеродромом.

„Ванси” је један од највећих оператера, који послује у 12 земаља, заједно са 45 аеродрома, и има више од 180 милиона путника.

Министар истиче да са њим Србија хоће да направи доминантно чвориште и ваздушну луку од београдског аеродрома.

Министар за рад Зоран Ђорђевић је рекао да је учествовао у том процесу за концесију, да се радило напорно у интересу грађана и да је и то разлика ове владе у односу претходне.

„Имамо могућност да добијемо модеран аеродром и понос и нешто што ће за 25 година имати резултат”, навео је Ђорђевић. Каже да је држава тражила од Вансија да брине о запосленима на аеродрому.

Отправник послова у амбасади Француске Никола Фај је рекао да је амбасада Француске срећна због почетка концесије.

„Ванси ерпорт има велико искуство у управљању међународним аеродромима у Француској и свету, не сумњам да ће због стручног знања допринети и развоју аеродрома у Београду, који има велики потенцијал”.

Према његовим речима, долазак „Вансија” доприноси да Србија постане још атрактивнија за француска предузећа.

Додао је да ће та инвестиција у аеродром допринети јачању економских односа две земље.

Уговор о концесији београдског аеродрома „Никола Тесла” на 25 година потписан је 22. марта са француском компанијом „Ванси ерпортс”, у присуству премијерке Ане Брнабић.

Међународни тендер је спроведен од 10. фебруара 2017. кроз фазу претквалификација, фазу необавезујућих понуда и фазу обавезујућих понуда, а одлука је донета 5. јануара 2018. године.


Коментари29
0cc35
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dusan
Francuzi da neko tako nesto njima uradi oni bi izasli na ulice i napravili 'zurku' ili haos dok vlast ne koriguje tu katasrofalnu gresku tj placku sopstvenog naroda. Naravno Francuzi nece protestvovati umesto Srba.
Milan Simovic
Iz priloženog, mislim da ide opštini Surčin!!! možda se varam, možda SNS-u, možda se i to varam! A najverovatnije tihom tajkunu 501 000 000 Eu u džep!
Bora
Davati na brzinu u koncesiju jedan aerodrom, koji sopstvenim profitom vec godinama uspesno finansira i razvoj i kvalitetan menadžment (predmet koncesije) - radi finansijske injekcije u budžet u iznosu od 501 milion dolara je silovanje ekonomije! Naravno, koncesionar ponukan profitom, pristaje na sve uslove tendera, potpisuje Ugovor o koncesiji sa "cakicama" koje ce kasnije njegovi superplaceni stručnjaci, naspram naših nestručnih državnih činovnika, iskoristiti da koncesija zavrsi na teret poreskih obaveznika.
Milenica
Mislite da je trebalo da se uzme kredit kao za most na Adi pa da dodje strana firma da to krca. Ovo je pametnije , daju pare pa rade sami. Ima razlike izmedju "ovih" i ""onih"". Ranije se nije kada nesto treba da se radi u zemlji - uplacivalo u budzet, nego se zagrabi , pa zaduzi pa niko odavde nema koristi od toga. A onda nikne karakonzula koju svi treba da placamo. Da je ovako radjen most na Adi, koncesijom, sada nebi bilo ovoliko dugova kojima se nezna kraj. Ali ni uspesnih bilbord kompanija.
Препоручујем 4
Popovic Zoran
Postovani Boro, u svemu se slazem sa vama samo bih dopunio da se ne radi o finansijskoj injekciji u budzet jer je to injekcija u dzepove aktuelnih vladara Srbije.
Препоручујем 28
dr Slobodan Devic
Citam ove vesti o "uspesnim" otudjivanjima svega sto u Srbiji vredi i stalno mi na pamet dolazi onaj film "Okupacija u 26 slika" - samo sto je slika danas mnogo vise od 26, a bice ih jos ...
Jamais
Vinci, ne izgovarati vansi, već vensi.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља