понедељак, 27.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:24

После петнаест година чекања најављена градња моста код Градишке

У Загребу окончан тендер за избор извођача радова за изградњу моста на Сави, а уговори би требало да буду потписани током зиме
Аутор: М. Кременовићуторак, 25.12.2018. у 20:30
Постојећи гранични прелаз Градишка не задовољава потребе великог броја путника (Фото: Гранична полиција БиХ)

Од нашег сталног дописника
Бањалука – Ако је судити по оптимизму надлежних за саобраћај у Бањалуци и Сарајеву, али и по неким недавним активностима у Загребу, у наредних неколико месеци могао би се десити крај једне политичке сапунице која се одвијала безмало петнаест година. Наиме, у Загребу је недавно окончан тендер за избор извођача радова за изградњу моста на Сави, између БиХ и Хрватске, на који су стигле три понуде, а уговори би требало да буду потписани током зиме, известили су медији. Понуде су отворене у седишту „Хрватских цеста”, а најповољнију од њих вредну 23,49 милиона евра, како су незванично навели медији, дао је конзорциј који чине три фирме, из Хрватске и Републике Српске.

Надлежни у Српској као и Министарству промета и комуникација БиХ у Сарајеву верују како би, ако поново не искрсну неки непредвиђени проблеми, већ на пролеће могли почети радови на изградњи моста. За саму изградњу, тврде надлежни, требаће најмање око две године. Градња тог моста најављује се већ више од једне деценије. Но кад год је требало да се  крене у конкретне активности у Хрватској би се увек неки проблем „испречио”. За Бањалуку је мост на Сави важан јер треба да се гради на тачки где се спаја ауто-пут који од главног града РС води до Градишке са оним који се протеже од Београда до Загреба. Његовом изградњом би се, заправо, Бањалука спојила са европском мрежом ауто-путева. У политичком контексту изградњу моста на Сави многи су били склони везивати за судбину пељешког моста код Неума. Тај пројекат је стратешки важан за Хрватску јер повезује подељену територију те државе. Радови код Неума недавно су почели, а у БиХ није било сагласности како се поставити према тим активностима Загреба. Изградњу моста код Градишке као приоритет су истицали и европски представници у Сарајеву. Недавно је у Градишци на месту где ће се налазити мост завршен и велики гранични прелаз, који ће бити најфреквентнији прелаз у БиХ.

Сем тога, међу приоритете, када је реч о путевима, власти у Бањалуци сврставају најпре изградњу ауто-пута од Бањалуке до Београда. Након што су у Београду недавно дефинисани детаљи за ту деоницу у делу који иде кроз Србију, до Кузмина, као и ону до Котромана, то јест на две трасе до границе са БиХ, званичници из РС рекли су да очекују већ почетком наредне године наставак активности на планираној траси од Добоја према Бијељини. Деоница ауто-пута од Бањалуке до Добоја је већ завршена. Преостаје око стотину километара ауто-пута како би се завршила комплетна траса до Бијељине. Такође, као приоритет истиче се и деоница од Вишеграда до Источног Сарајева, преко Рогатице и Сокоца. Реч је о траси о којој нема сагласности унутар БиХ о чему се полемише откако је Турска предложила изградњу кружног прстена од Сарајева до Београда.


Коментари3
11363
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

"Osobno ga nema"-ali ga po učinku ima
@M. Reinhardt Biće od značaja , relacija Split , Banja Luka - taj most kada se jednom izgradi i taj autoput od i ka tim gradovima jer će se tako brže stizati i do Zagreba što Hrvatska zna . G-din Mesić" nema uticaj u Hrvatskoj ", valjda ni i u Srbiji ali je ostalo njegovo gorko, pri tom na žalost uspelo "levičarsko " ustašarenje od Sidneja preko "ispunjene zadaće da- Jugoslavije više nema ".
Jeremija
Izgradnju mosta je blokirao Stpe Mesić, najveći neprijatelj R. Srpske, koji i danas lobira za njeno ukidanje.
Max Reinhardt
Stipe Mesić ima danas utjecaja na hrvatsku politiku isto toliko koliko i na srbijansku - nula bodova. Razlog negradnje mosta je puno jednostavniji - novac. Hrvatska je imala druge prioritete. A most i spajanje R.Srpske sa autoputem nije baš od neke važnosti za Hrvatsku.
Препоручујем 3

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља