недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:13
САОБРАЋАЈНЕ ГУЖВЕ

Најтеже је чекање превоза

Гужве су се као и у понедељак од јутра до вечери само премештале, аутобуси и трамваји били су крцати
среда, 26.12.2018. у 08:26
(Фото М. Величковић)

Ако је неко од Београђана преспавао понедељак, његову репризу, макар на саобраћајницама, имао је већ јуче. Несагледиве колоне возила, нередован јавни превоз, човек преко човека у аутобусима, трамвајима и тролејбусима – све то смењивало се и другог дана последње овогодишње седмице.

Колико српска престоница вапи за тунелима у центру, обилазницом, новим мостовима најбоље, можда, показују ови децембарски дани. Јер где год да се крене једино на шта са сигурношћу може да се рачуна јесте – кашњење.

Тако је јуче око 10 часова возачима тролејбуса било потребно око 20 минута да „савладају” Таковску, коју у редовним околностима очас пређу.

У преподневним и раним поподневним сатима осим у центру саобраћај је штуцао и у другим деловима града. Возачи који су из правца Вождовца мањим улицама покушали да се брже провуку ка Аутокоманди и Славији нису добро прошли. Многи од њих су размишљали на сличан начин па су се стварала додатна зачепљења. Ако је неко од њих можда помислио да ће саобраћај продисати у Булевару ослобођења и код Карађорђевог парка, ситуација на терену га је брзо демантовала.

Код Карађорђевог парка и Храма Светог Саве путници су предуго чекали трамваје и аутобусе, а и када би они наишли, само неколицина најбржих би успевала да уђе.

– Ово је бесмислено. Боље да укину трамваје. Толико ретко иду, изостају, да на њих више не можемо ни да се ослонимо. Пре две вечери сам 20 минута чекао трамвај код Палилулске пијаце и кад је коначно стигао, врло брзо се „закуцао”. Уместо да нам се лепо објасни зашто не иде даље, жена која га је возила само је дрско дрекнула: „Излазите бре напоље, не возим даље, ’ајде, излазите бре, нећу да вас молим!” – један од путника поделио је своје искуство док је јуче чекао градски превоз.

Налик јутарњим и раним поподневним сатима, на улицама је било и касније у току поднева и увече.

– Не могу да кажем да саобраћај није ишао, али баш споро је било на мом путу од Браће Јерковића до Трга Николе Пашића. Возила су се вукла кроз Максима Горког. У аутобусима је таква гужва да су људи буквално стајали на ивици степеништа. На све то код Народне скупштине полицајци су регулисали саобраћај и то је додатно успоравало – истакао је суграђанин Марко Лазић.

Од поподневног шпица па све до вечерњих сати возачи где год да су кренули морали су да упадну у центру макар у једну већу гужву.

На Славији се милело нарочито ка Немањиној и Булевару ослобођења. Возила на Тргу Николе Пашића која су ишла ка Булевару краља Александра и Улици кнеза Милоша уз новогодишњу расвету додатно су доприносила празничној атмосфери. Начичкана у колони формирала су својеврсну светлећу ланчаницу. Трамваји су се и у вечерњим сатима предуго чекали у Булевару краља Александра, на Аутокоманди је била слична слика као и у току преподнева, а у смеру ка граду непрегледне колоне могле су да се виде на Бранковом мосту, „Газели”, па чак и на Мосту на Ади који се сматра неискоришћеном саобраћајницом.

Од Сремчице до Савског трга очас посла

Житељи у појединим деловима града, на срећу, јуче макар ујутру нису осетили саобраћајне чепове.

– Ни удахнула нисам како треба кад сам стала на станицу, а већ ми је наишао аутобус. ’Ајде то, дешава се, али није било ни гужви нигде успут. Без икаквих застоја. Као преко писте. То је било негде око 9.30 часова – навела је суграђанка из Сремчице која је десетак минута брже стигла до Савског трга него уобичајено.


Коментари7
bc936
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Љубиша Несторовић
Па и Ви сте однекуд дошли у Београд. Или неко Ваш, свеједно. Што кажу у мом селу "тешко кући којој нико праг не прелази" Ево код мене у Самаилима нема гужве,природа,чист ваздух. .нема коме да кажеш ни потамо се... ал' нема ни пара. Гурајте се ако је за вајду,паметни сте људи,решићете Ви и тај проблем.
ivan bošković
Nisam stručnjak, plus tema je već baš izlizana, ali me (baš) zanima da li bi se moglo nekako od one-kakve takve podzemne železnice na potesu Pančevački most-Vukov spomenik-Autokomanda (pa valjda Resnik), gde vozovi idu (ako idu) na oko pola sata, uz probijanje nekih bočnih tunela nekako skalamerisati nešto nalik metrou?
Dragana Savic
U Takovskoj ne postoje "redovne okolnosti" jer,kao i na mnogo mesta u gradu-NE POSTOJI ZELENI TALAS(rastimovani semafori)...
Нестор
Са оволиким бројем новопридошлих Београђана (око 50.000 годишње) и са оволиком изградњом стамбених објеката а да претходно није изграђен метро и прокопани тунели није ни чудо што су оволике гужве. Како рече један архитекта - настајаће ,,саобраћајне метастазе,, И биће све горе пошто су за трајнија решења потребне ГОДИНЕ.
Mile
Prevoz u Beogradu je ocajan i los.Ne vapi Beograd za tunelima i mostovima , vec za mnogo kvalitetnijom organizacijom prevoza i brojem vozila ! Sta ce privatnici u gradskom prevozu ? Stace stara vozila u prevozu ? Zasto su skupe karte u prevozu ? Zasto vlast ne organizuje prevoz u gradu tako da , isti bude funkcionalan - da se brzo stize, da je redovan , da nije guzva u prevozu , i da su karte dostupne ? Uvedite tramvajske linije gde god moze ukljucujuci i linije do Vidikovca , koji treba hitno povezati na tamvajski saobracaj ?Po Vidikovcu uvesti lokalne autobuse do najblizih tramvajskih stanica.Slicno organizovati i po ostalim gradskim naseljima ?Od prica i pojavljivanja na TV nema napredtka ?
citalac
Privatnici imaju najurednija i najudbnija vozila, sami servisiraju svoja vozila, zasto bismo ih ukidali. Tramvaj je nepouzdan jer je velika muka kad dodje do zastoja.
Препоручујем 8
Steva
A kako da organizujete prevoz kada vozila gradskog prevoza fizički ne mogu da se probiju kroz gužvu? Žuta traka ne može svuda da se postavi
Препоручујем 8

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља