среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:47

На Коридору 10 гради се последњих 8,5км аутопута

уторак, 01.01.2019. у 11:40
(Фото Танјуг)

На јужном и источном краку Коридора 10 у Србији завршава се изградња последњих око 8,5 километара аутопута, изјавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић и најавила да ће све бити готово на пролеће, преноси Танјуг.

"Србија је у 2018. урадила тачно 102 километара аутопута, а од 2014. до 2018. смо асфалтирали готово 300 километара”, рекла је Михајловић Танјугу.

Говорећи о Коридору 10 кроз Грделичку клисуру, Михајловић каже да је тренутно 24,5 км под асфалтом и да је остало да се заврши још само нешто више од једног километра, јер се и даље ради на обезбеђивању ''косине 2'' и ''косине 5'', као и на опремању тунела.

"Само је питање тренутка када ће извођачки бити готове косине (потпорни зидови и галерија), што није питање нерада или неког проблема већ просто времена потребног за санацију. Надамо се, како је рекао директор Коридора Србије, да можемо да причамо о завршетку у фебруару или марту, али бих то, упак, оставила отворено”, навела је министарка.

Михајловић је нагласила да тек када Коридори Србије буду рекли да је све готово и безбедно, да ће тог тренутка влада дати употребну дозволу и пустити саобаћај кроз Грделичку клисуру.

На питање колико је остало још километара на источном краку Коридора 10, од Ниша до границе са Бугарском код Димитровграда, каже да се ту гради последњих седам км аутопута.

"Када погледате цео Коридор 10, укупно имамо око 8,5 км на којима се ради, од чега је на јужном краку кроз Грделицу око километар и остатак на источном краку”.

Министарка каже да је на источном краку ангажован извођач из Грчке и да се и ту, такође, највише ради на обезбеђивању појединих косина над аутопутем.

Михајљовић очекује да ће и то бити грађевински потпуно готово на пролеће.

На питање када ће бити готов цео аутопут на траси Коридора 11 од Обреновца до Љига, рекла је да је деоница Обреновац - Уб потпуно завршена, али да је проблем раније изграђена деоница од Уба до Лајковца.

"Сигнализација је постављена, као и ограда и овог тренутка док разговарамо ту може да се вози. Међутим, на деоници Уб - Лајковац поправљамо деоницу од скоро три километра, можда чак и део насипа. То је она чувена деоница која је грађена од глине и она нам прави проблем, јер се налази у средини, а затим иде деоница петља Лајковац - петља Љиг, која је такође готова”, објаснила је Михајловић.

"Све оно што смо започели пре пар година ми смо и завршили. Наше размишљање је било да пустимо све у целини и имамо укупно 103 км (од Обреновца до Прељине), а то ћемо урадити када се заврши поправка деонице Уб - Лајковац”.

На питање када ће бити завршена санација деонице Уб - Лајковац, Михајловић је рекла да се то још не зна тачно, али да би како ствари сада стоје морала да буде готова на пролеће.

"То је и за нас делом непознаница, нисмо очкивали да ћемо од нове деонице која је завршена да дођемо у ситуацију да је поправљамо. Морамо да уклонимо три метра дубине, што значи да практично поново градимо тај део и поред 2,5 км на којима се изводе радови, извршена су испитивања и на осталим деоловима и има још делова насипа који показују нестабилност”.

Рекла је да би, по проценама министарства, пролеће морало бити време када ће санација бити готова, уз претпоставку да се не појаве неки додатни радови.

Михајловић је подсетила да се гради деоница Коридора 11 Сурцин - Обреновац, где је ангажована кинеска компанија ЦРБЦ и најавила да ће се правити и деоница Нови Београд - Сурчин.

Министарка најављује и почетак градње деонице од Новог Београда до Сурчина у 2019., пошто је ЦРБЦ сматрао да је без тог дела тешко размишљати о правој вези са Коридором 11.

"Чекамо да видимо њихове понуде, постоји могућност да то буде иста компанија, кинески ЦРБЦ, која ради Сурчин - Обреновац”, рекла је она.

На питање који ће бити најважнији подухват или пројекат за министарство у 2019. години, Михајловић је наводи покретање новог инвестиционионог циклуса за развој инфраструктуре вредан пет милијарди евра који ће обухватити пројекте у саобраћајној инфраструктури: друмском, железничком, водном и ваздушном саобраћају.

Истиче да ће, у оквиру тог циклуса, почети изградња нове деонице Коридора 11 од Прељине до Пожеге, чија је ведност 450 милиона евра и да јвеће је потпуно спремна документација и извршена експропријација земљишта.

"Важно је што почињемо и изградњу још једног коридора, а то је Моравски коридор (од Појата до Прељине), који треба да повеже коридоре 10 и 11. Трећи пројекат је почетак радова на делу брзе пруге Београд - Будимпешта између Новог Сада и Суботице”, рекла је на и додала да су то кључни пројекти.


Коментари17
1b1ed
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bor Boranin
Коридор 10 гради се тридесет година и никако да се заврши. Најновија власт са Вучићем на челу била је зацртала рок завршетка 2016. године, а задњи њихов рок је крај 2018. године, заборавили су шта су причали пре тога. Најбоље је да прогласе мировање 2019. а да се настави 2018. година и тако Зорана и Вучић могу да пресеку траку, ако већ нису, o року у 2018.
Dejan
Ja očekujem smenu ili ostavku ministarke zbog kontinuiranih obmana građana Srbije u vezi završetka koridora 10. Meni je umesto nje neprijatno.
Kojadinka
Prvo pitaj ex-ministra pa se onda srami
Препоручујем 1
Aranđel Mihajlović
Svi projekti koje je vodila ili još uvek vodi ministarka Mihajlović probijaju rokove i predviđeni budžet . Takođe se redovno kasni i sa povlačenjem tranši kredita , kao i sa uplatama našeg dela obaveza , zbog čega Srbija plaća penale . Ministarka je u martu prošle godine objavila da je započeto pisanje komercijalnog ugovora sa kineskim CRBC za deonicu Novi Beograd - Surčin . Sada na njih svaljuje odgovornost , kao da Kinezi odlučuju da li je potrebno da se prvi deo prve deonice Koridora 11 uopšte gradi ! ?
goran.s
Znaci gospodja ministarka saobracaja ne zna koliko vremena treba da se sanira 3 ( i slovima : tri ) kilometara autoputa ?! Ja znam ! Bice gotovo onda kad se zavrsi sve drugo sto jos nije gotovo dole juznije , petlja , tunel i dr. Onih desetine hiljada sto protestuju u BG ne protestuju zbog gradnje i razvoja , vec zbog lazi i bahatosti !
Knez
Niko ih ne bije po usima da iznose nerealne rokove za zavrsetak bilo cega. Sami sebi prave problem, pa, hvala im za to.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља