четвртак, 17.01.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:56

НАСА у Нову годину ушла са историјским открићем

уторак, 01.01.2019. у 20:55
(Фото НАСА)

ВАШИНГТОН - Америчка свемирска агенција НАСА у Нову годину ушла је са историјским открићем - фотографијом најудаљенијег објекта који је икад посећен у Сунчевом систему.

Фотографију небеског тела Ултима Туле послала је сонда "Њу хорајзонс" (Нови хоризонти) око 30 минута после поноћи по локалном времену, преноси "Глас Америке".

Контролори у Лабораторији за примењену науку Универзитета "Џонс Хопкинс" прославили су моменат када је сигнал са летелице "ухваћен на земљи".

“Постоје две ствари код Ултима Туле које су важне за науку. Прво, пошто је тако далеко од Сунца, сунчеви зраци се једва пробијају, температуре су на апсолутној нули. Као резултат тога, све је смрзнуто, тако да је небеско тело очувано у свом оригиналном стању. Тако дубоко смрзнуто тело, које има 30 километара, не може да има геолошких активности као Плутон, који је такође хладан, али видите активност на површини и у атмосфери. Ултима једноставно то нема", објаснио је главни истраживач Алан Стерн.

Ултима Туле је дугачка 32 километра, а фотографија је направљена са око 800.000 километара, преноси Танјуг.

Ипак, НАСА је тек почела да прима податке са "Њу хорајзонса", а укупно ће бити потребно око 20 месеци да сви подаци пристигну до Земље. Сигнал од летелице путује шест сати пре него што стигне до Земље.

Ултима Туле налази се иза Плутона, поред ког је "Њу хорајзонс" пролетео 2015. године и послао неке од најдетаљнијих слика тог небеског тела које је некада сматрано планетом.

Сонда "Њу хорајзонс" лансирана је 2006. године

f382e

ProPolitikin Hrvat
NASA kao Djeda Mraz, uvijek nas na pocetku svake godine obraduju njihovim naucno-fantasticnim pricama, daleko su prevazisli i Holivud sto se tice proUSA propagande. I da, kao u starim dobrim holivudskim filmovima, nista i nikad bez USA zastave i slavljenicki raspolozenih Amera.
Joca Dobric
Veci uticaj na Svijet I Covjecanstvo bilo bi kada bi Nasa objasnila pravu istinu o svemu sto znaju I neznaju , odnosno da se spuste na Majku Zemlju I dobro je istraze I pretraze a zatim da nastave istrazivanja iznad oblaka a ispod plavog Neba , u meduvremenu neka vrate novu - staru tehnologiju kojom su putovali na Mjesec , I neka naprave barem jednu ali pravu sliku nase Zemlje , dosta je fantazije mastanja I predpostavki vrijeme da se kaze istina , trose miliarde dolara I plasiraju uradene I obradene nerealne fotografije za koje nema odgovarajucih dokaza I potpore ,, pa neka vjeruje ko zeli ,, malo po malo pojavljuju se pojedinci I grupe Intelektualaca koji pored Nase ispituju istrazuju I dolaze do novih saznanja koja su u suprotnosti sa Nasom , sto bi trebalo objedini objelodaniti I zvanicno prihvatiti ,,
Ivan
Pravu istinu sam siguran da Vi znate najbolje, jer ste je videli na FB i Youtube-u, a istraživanja NASA-e, za vašu informaciju, su omogućila funkcionisanje velikog broja stvari oko nas: veštački kuk, kvalitetna kontaktna sočiva, radijalne gume, uništavanje nagaznih mina, ergonomski jastuci, GPS signal, solarne ćelije, itd. O doprinosu geo- i astronomskim naukama da ne govorimo... Pozdrav i srećna Nova godina
Препоручујем 15
islam hajrudin
Bice to otkrice koje ce sigurno imati veliki uticaj na celo covecanstvo u 2019 godini a posebno na nas na Balkanu. Evo moja malenkost predlaze da svake godine obelezavamo ovaj dan prigodnim manifestacijama gde bi se najmladjim kategorijama prenosilo koliko je to bilo vazno.
Vladimir
Poštovani Islame Hajrudine bez zanimanja za nauku "malenkost" će uvek ostati "malenkost". Možda Vi ne shvatate koliko ovo jeste važno "najmlađim kategorijama". Za razliku od vesti o rijaliti zvezdama, nasilju, glupostima i senzacionalizmu, interesovanje mladih za nauku jeste način da Balkan bude drugačije i bolje mesto. Vaš cinizam odiše nedostatkom informacija o važnosti nauke i naučne misli.
Препоручујем 35