субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:46
ИН­ТЕР­ВЈУ: ГО­РАН ВЕ­СИЋ, за­ме­ник гра­до­на­чел­ни­ка

Ништа ме друго не интересује осим Београда

Град има 27 ве­ли­ких пр­о­је­ка­та вред­них око 18 ми­ли­јар­ди евра, ко­је тре­ба да реализује уз по­др­шку др­жа­ве у на­ред­них 10 го­ди­на
Аутор: Далиборка Мучибабић, Дејан Алексићпетак, 04.01.2019. у 15:51
(Фото Д. Жарковић)

Са новом функцијом заменик градоначелника Горан Весић преселио се у већи кабинет у којем доминира табла са исписаним пројектима. Под бројем један – метро. У очи упада и скулптура Наполеона, коју је добио од сарадника. Ко га познаје, каже, зна да се диви француском императору. За многе Весић је човек који у Београду повлачи све конце и зато не чуди што га јавност доживљава као првог човека престонице. „То да вучем све конце прати ме откако сам у политици, када сам био и у ДС-у и радио са Ђинђићем. Хиперактиван сам и не могу другачије. Дајем читавог себе јер волим овај град”, наглашава у разговору за „Политику” заменик градоначелника.

Која је онда улога Зорана Радојичића?

Радимо заједно на свему што се дешава у граду, а он је лекар, донео је прецизност и људску димензију у Градску управу. Део посла који ја радим захтева свакодневно појављивање у јавности. Ми смо тим који спроводи политику СНС-а и Александра Вучића и мање је битно ко шта ради.

Утисак је да се све више бавите и високом политиком. Значи ли то да су вам порасле политичке амбиције?

Ништа ме друго не интересује осим Београда. Али, члан сам Председништва СНС-а и имам обавезу да браним политику странке. Најважнији проблем који морамо да решимо је статус Косова и Метохије. Није лако, јер он постоји век и није га направио ни Милошевић, ни Ђинђић, ни Коштуница, ни Тадић, ни Вучић. Зато нам је важан консензус у друштву. Али јединства нема јер опозиција само критикује, а нема предлог. Ми се боримо да сачувамо што можемо у покрајини, а свако ко тврди да можемо да добијемо све не говори истину.

Али са опозицијом консензуса нема ни када је реч о броју учесника протеста „Један од пет милиона”. Зар је једино важно пребројавање, а не то што су људи незадовољни?

Власт се мења на изборима, а не на улици. Имате право да вршите притисак, да износите аргументе на овом или оном месту, али власт се добија и губи само на изборима. Слободна смо земља и свако у складу са законом може да протестује. Важно је само да се ништа не разбија по граду.

Хоће ли бити превремених парламентарних избора или реконструкције владе?

Не знам. Такву одлуку ће донети СНС. Нама провера на изборима није проблем. Реконструкција владе је питање за премијерку, она одлучује како су министри радили, да ли неког треба мењати. Београд боље него икада сарађује са владом. Имамо 27 великих пројеката вредних око 18 милијарди евра, који треба да се спроведу уз подршку државе у наредних 10 година.

Хоћете да кажете да ћете владати још десет година?

О томе одлучују грађани, а на сваким изборима ми добијамо све већу подршку. Како било, пројекти које започнемо мораће да буду завршени.

Зашто је атмосфера у Скупштини града на ивици туче? И опозиција и власт вређају и добацују, у чему и Ви учествујете.

Добацује се у свакој скупштини откако је парламентаризма. У реду, за свађу је потребно двоје, али не можемо да дозволимо да наши одборници трпе увреде и да се промовише насиље. Ако желе бољу атмосферу, треба да искључе лидере попут Веселиновића који је позивао на силовање премијерке. Проблем им је што немају аргументе.

(Фото Ненад Неговановић)

Буџет Београда за 2019. је милијарду евра и представљен је као историјски успех. Шта то значи грађанима ако поскупљује порез на имовину, паркирање, одржавање зграда, вода?

Цене комуналних услуга не расту тако брзо као приходи у буџету. Градска каса се пуни од пореза, више људи га сада плаћа. Али, неће порез на имовину свуда бити већи два одсто и више од половине грађана ће плаћати нижи порез у 2019. години. Да нисмо ограничили раст на два одсто, у неким деловима града био би драстично већи. Он би у будућности за многе требало да буде и нижи. Са катастром радимо пилот пројекте на Врачару и Савском венцу да се не би више дешавало да на пример на Дедињу исти порез имају људи у улици која нема канализацију и они у вилама. Цене комуналних услуга код нас су ниже него у свим главним градовима у региону.

Тамо је стандард виши.

Није у Сарајеву. У том граду одржавање зграде са лифтом је 30 динара, а у Београду 17. Ни цена воде у Београду није највиша, постоји бар десетак градова у Србији у којима је вода скупља.

Значи – вода ће поскупети?

Постоји могућност да поскупи. Не можете да очекујете да се комуналним услугама не мења цена у складу са растом трошкова. Ко то тврди жели да руинира комунални систем, а то нећу да дозволим.

Сваке године све више новца из градске касе издваја се за новогодишње украшавање, уместо, рецимо, за јавни превоз.

То нема везе једно са другим. Не можете новцем за јавну расвету да побољшате јавни превоз.

Зашто на украсе разбацујете новац пореских обвезника?

Нисте у праву. Град даје 28 милијарди за јавни превоз. Од наплате карата зарадимо око девет милијарди. Остало је чист губитак који плаћамо из буџета. И зато ћемо 2019. покренути кампању за наплату. Недопустиво је да јавна предузећа варају државу и да запосленима исплаћују на руке тај новац, али и то што приватни превозници не купују „бусплус” радницима. Зато уводимо ред и међу превознике – пенале за непоштовање возног реда, али и по 5.000 динара казне и путнику и превознику за сваког ко буде без карте. Исти уговор наметнули смо и ГСП-у који смо скинули са субвенција. Постараћемо се да људи плаћају карте јер када то буду радили моћи ћемо да размишљамо о нижој цени карата.

Сви се жале на лош превоз и многи зато неће да плаћају карту.

Јавни превоз мора да се плаћа у Београду како се плаћа свугде у свету. Већ у јануару ћемо расписати јавно-приватно партнерство за аутобуски потез 600 и 700, да се на тај начин ГСП ослободи дела линија. Онда ћемо те аутобусе пребацити на постојеће линије. Тај уговор ће бити на пет година, колико ће, надам се, бити довољно да се среди ситуација у ГСП-у.

Најавили сте градњу метроа до краја 2020. Опозиција замера да је то нереално јер само за План генералне регулације треба 27 месеци?

Почећемо да градимо до тада. Пројектовање и изградња биће по фазама. У јануару ћемо добити префизибилити студију, онда креће израда студије изводљивости, у међувремену ће се радити и остала документација у којој је и тај план. Ускоро ћемо знати трасу прве линије. Надам се да ћемо њоме обухватити и „Прокоп”.

Тамо су већ делови за метро изграђени.

Да, урађен је део станице метроа. За наредну годину у плану је и расписивање тендера за приступне везе „Прокопу” из правца ауто-пута. Експропријација још није готова, али чим се заврши расписујемо тај тендер.

Подземне гараже, тунели, мостови…

Уговор за изградњу четири подземне гараже у центру додељен је кинеском конзорцијуму. Колика је годишња концесиона накнада коју ће плаћати граду?

Концесија је на 40 година. Кинези авансно уплаћују 119 милиона динара. Биће 1.850 паркинг места и за свако од њих концесионар ће плаћати накнаду од 1.200 динара годишње. За 12 месеци – 2,22 милиона динара. За станаре ће бити издвојена четвртина паркинг места и они ће закуп месечно плаћати не више од 6.000 динара, а концесионар накнаду плаћа и за та места.

Зашто у 2018. нису расписани тендери за два тунела и нови савски мост?

За мост је продужен рок за пројектовање. То ће ЦИП завршити у априлу, а рок је продужен због проналаска мина. После тога расписујемо тендер и градимо. Стари савски мост биће пресељен између Новог Београда и Аде Циганлије.


Коментари9
21844
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mr Radomir Scepanovic
Beograd pored dve reke jos nije napravio postrojenje za tehnicku vodu kojom bi se prale ulice!To isto vazi za bilo koji grad u Srbiji u cijoj blizini prolazi reka!Strokave ulice, svuda po Srbiji!
Mr Radomir Scepanovic
Doci ce jednom jedna vlast koja ce napraviti podzemne prolaze na Slaviji!
Andrej
Ajde za pocetak konacno popravite plocnik u Knez Mihailovoj koji popravljate od kada ste dosli na vlast. A onda da pricamo o metrou, rekonstrukciji Kneza Milosa koji najavljujete od 2017-te, o Terazijskoj terasi koju vise i ne pominjete, podzemnim prolazima, novim tranvajima....I da ugasite kic rasvetu 20 januara kao i u ostatku civilizovanog sveta.
mrdalica
...to nas i brine!
zare
Izjava nije ok ! Srbija je jednako vazna, a zbog ovakvih izjava, unutrasnjost je dosta besna ! Jer, osim BGDa i ostali gradovi su jednako nasi, i Krusevac takodje !

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља