четвртак, 17.01.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:56
ЕКОЛОГИЈА

Tаксији у Шенџену електрични

Центар високе технологије у јужној Кини објавио је почетком ове године да су од 21.689 таксија који возе у граду – 99 одсто електрични
среда, 09.01.2019. у 18:00
Нови такси на електрични погон на јавној станици за пуњење у Шенџену Фото Бета/АП

Шенџен – Један од највећих кинеских градова, Шенџен, у јужној кинеској провинцији Гуангдунг, стигао је до еколошког заокрета са својом готово потпуно електричном такси флотом.

Шенџен, центар високе технологије у јужној Кини, објавио је почетком ове године да су од 21.689 таксија који возе у граду – 99 одсто електрични.

Прошле године на путевима града је било 7.500 таксија на бензински погон. И данас се још може наћи неколицина такси бензинаца, али је број електричних далеко већи, јавља агенција АП, а преноси Танјуг.

Ова метропола, са 12,5 милиона становника, други је по реду град, али истовремено највећи који је остварио овакав подвиг у Кини.

Наиме, град Таијуан на северу Кине, који броји 4,3 милиона житеља, још од 2016. године има само електричне таксије.

Аутобуски возни парк Шенџена потпуно је електрични од 2017. године. То је један од 13 пилот-градова који промовишу јавни превоз на алтернативне енергије како би се смањио смог и развила алтернативна енергетска индустрија, саопштено је из градског одбора за саобраћај.

Пекинг и друге кинеске градове опслужују ескадриле електричних скутера, бицикала и доставних возила на три точка, која помажу да се смањи емисија гасова са ефектом стаклене баште.

Флота од 20.000 и више електричних таксија у Шенџену смањиће емисију угљеника за око 850.000 тона годишње, саопштио је градски одбор за саобраћај.

Међутим, иницијатива о потпуно електричним возилима не обухвата услуге превозника за дељење вожње или оних који возе на позив преко мобилне апликације, попут „Убера”, а који су врло популарни у Кини.

Град је иначе обезбедио мрежу од око 20.000 јавних пунктова за пуњење возила струјом. Електрични таксији су опремљени терминалом у возилу, који возаче обавештава о локацијама где тренутно недостаје такси превоз, као што су аеродром, железничка станица или друге дестинације. Такође су опремљени дисплејима на којима се јасно очитава цена и рута такси вожње, што ће, како поручују из градског одбора, помоћи у спречавању возача да наплаћују више или да крену заобилазним путем како би узели више новца.

Шенџен, који се налази на граници са Хонгконгом, дом је „Хуавеј технолоџиза” и мноштва других кинеских технолошких компанија.


Коментари2
06033
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Љубиша Несторовић
А од чега ми правимо електричну енергију? Колико ја знам већином у термоелектранама. А оне користе угаљ. Па ме интересује шта сте хтели да кажете?
realno
Oni gore ugalj da bi napravili električnu energiju sa kojom pune baterije.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља