уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:11

Путни прелази Кијево и Железник су безбедни

На друштвеним мрежама појавиле су се слике на којима се види подигнута рампа и возови који пролазе. – У „Инфраструктури железнице Србије” наглашавају да су ови прелази обезбеђени како ваља
Аутор: Д. Алексићчетвртак, 10.01.2019. у 22:00
(Фото Р. Крстинић)

Слике са друштвених мрежа на којима се виде подигнуте рампе док пругом пролазе возови на путним прелазима Кијево у Раковици и Железник у Сремчици ових дана узнемириле су суграђане. У трену се отворило више питања, а главно међу њима било је како је могуће да надлежни нису боље обезбедили ове прелазе.

Да све и није онако како баш делује на основу фотографија са друштвених мрежа,  указали су у „Инфраструктури железнице Србије”.

– Прелаз у Кијеву део је реконструкције пруге Топчидер – Раковица – Ресник. У току су завршне активности, како би 15. јануара ова деоница и сви уређаји на њој били пуштени у пун рад. С обзиром на то да су завршни радови на целој овој деоници у току, железничко особље које учествује у организацији и функционисању саобраћаја било је упознато са извођењем радова и поступа у складу са правилницима. Ниједног тренутка безбедност саобраћаја на овом путном прелазу није угрожена – тврде у „Инфраструктури”.

Како додају, као што је на „Твитеру” и констатовано, воз који се види на слици зауставио се и наставио кретање тек када је било безбедно да пређе пут.

– То је у потпуности у складу са железничким процедурама и правилницима. У току завршних радова путни прелаз у Кијеву је у посебном режиму и то како би саобраћај на овом месту био потпуно безбедан – кажу у „Инфраструктури”.

На путним прелазима у Кијеву и Сремчици претходних година није било ванредних догађаја, ни угрожавања људских живота, наводе у „Инфраструктури” 

У овом предузећу не споре да је, када је реч о путном прелазу у Сремчици, он последњи пут био у квару 2. јануара.

– Због замене микропрекидача рампе нису радиле око три сата, колико је трајала интервенција стручних служби.

И у овој ситуацији железничко особље је поштовало процедуре и поступало у складу са њима, тако што је заустављало воз пре путног прелаза и вожњу настављало тек пошто на прелазу није било никога – наводе у „Инфраструктури”.

За прелаз у Сремчици, како кажу, карактеристичан је велики број крађа, што знатно отежава функционисање уређаја путног прелаза. Са овим су сагласни и путници.

– На том прелазу често се дешава да вандали ломе шипке од рампе. Догађало се и да покраду механизам из оближње кућице који регулише рад рампе. А како смо чули, тај механизам је доста скуп тако да треба и по неколико дана да се он набави и поправи. Али, радници железница углавном за дан, два то поправе. Све те безобразнике који ломе ову важну сигнализацију ја бих послала на коридоре 10 и 11 да ручно туцају камен и навлаче земљу – истиче суграђанка Богданка Васић додајући да нису тачни наводи са друштвених мрежа да се рампе на прелазу Железник не спуштају.

– То се дешава управо само када је неки вандал онеспособи. Иначе, најнормалније ради – истиче Васићева.

Примедбе на наменски мејл
„Инфраструктура железнице Србије” отворила је нову мејл адресу putniprelazi@srbrail.rs. На овај мејл могу да се пошаљу примедбе, предлози, сугестије и да се укаже на евентуалне прoблеме у функционисању путних прелаза широм Србије.

И суграђанин Драган Тошић, који је редован путник на железници, указује да железничари воде рачуна на прелазима.

– Возом најчешће идем из Београда у Нови Сад. Кад год наиђемо на пружни прелаз, чак и када је све исправно на њему, односно када је рампа спуштена, машиновође без обзира на то увек спуштају брзину кретања композиције. То ваљда раде да им неко случајно не би излетео – наводи Тошић.

И у „Инфраструктури” наглашавају да се ниједан ванредни догађај на српским пругама није догодио када је уређај путног прелаза био у квару и када рампе нису радиле.

– Зато још једном апелујемо на све учеснике у друмском саобраћају да поштују саобраћајне прописе и сигнализацију и да возе пажљиво и одговорно јер ћемо само тако очувати безбедност и сачувати људске животе – сугеришу из „Инфраструктуре”.

Колико се на прелазима не води рачуна пре само неколико месеци „Инфраструктура” је дочарала вишеминутним снимком. На њему су приказане опасне ситуације са прелаза из више делова Србије – ломљење рампи, ручно подизање рампе како би прошли аутомобил или трактор, пролазак бициклиста, старијих, али и родитеља са децом док је рампа спуштена. У Београду овакве сцене забележене су на прелазима Батајница и Царева ћуприја.

Једна од најјезивијих сцена била је она у којој се види како аутомобил, који пролази кроз спуштену рампу, удара воз у задњи део.

– Многи недоказани возачи провлаче се између рампе када је она спуштена и у Сремчици. Питање је тренутка када ће неко да настрада – каже Богданка Васић.

На подручју „Инфраструктуре” налази се укупно 2.138 путних прелаза и сви су, како истичу у овом предузећу, на одговарајући начин обезбеђени. Годишње се на српским прелазима због непажње, неопрезности и неодговорне вожње возача оштети више од 2.000 браника и полубраника „Инфраструктуре”. Тако се наноси велика материјална штета, али се и директно угрожава безбедност железничког саобраћаја.


Коментари1
e9e46
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Petar rts
Ljudi ne treba prebacivati krivicu jedni na druge, ova nesreća treba da nas nauči kako se ne treba raditi. Vozači su bahati i bezobzirni, to se kontroliše zakonom. Što se tiče železnice to se može disciplinovati na način da adekvatno obrazovani stručni ljudi (inženjeri, saobraćaja, mašinstva, građevine ili elektrotehnike) preuzmu odgovornost i profesionalno vode stručne analize i preduzimaju adekvatne mere u rešavanju nastalih problema. Napomenuo bih da NE sme da se dozvoli da se nekakvim menadzerima, "megadenserima", pekarima, i sl. poveri bilo kakvo upravljanje ili kontrola bezbednosti na železnici, jer smo valjda nešto naučili iz nemilog događ u Međurovu.  Generalni direkto železnice Miroljub Jevtić da vrši stručno kadriranje i ne dozvoli sebi luksuz da ljudi koji imaju neadekvatnu stručnu spremu ili obrazovanje budu raspoređeni na poslove za koje ne ispunjavaju uslove iz sistematizacije. Primer su trogodišnje strukovne više škole, trogodišnji Tehnicki fakultet Mihalo Pupin, i sl.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља