недеља, 13.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:57
Интервју: Сергеј Алексејевич Павлов, генерални директор „РЖД интернешенел”

Половина радова на тунелу „Чортановци” већ завршена

Аутор: Маријана Авакумовићнедеља, 13.01.2019. у 23:30
(Фо­то РЖД)

Брза пруга Београд–Будимпешта, на делу између Старе Пазове и Новог Сада, требало би да буде завршена 2021. године. „РЖД интернешенел“ тренутно реконструише постојећу и гради нову двоколосечну пругу за брзине 200 километара на час. На тој траси се налазе и два сложена и велика железничка објекта – тунел „Чортановци” и вијадукт од три километра у плавном делу Дунава.

– Вијадукт градимо на деоници где брдовит терен прелази у равницу око Дунава, што захтева примену захтевних техничких решења, од којих су многа напредна за железнички инжењеринг у Европи – објашњава у интервјуу за „Политику” Сергеј Алексејевич Павлов, генерални директор „РЖД интернешенел”.

Да ли сте задовољни како напредују радови?

Без обзира на одређене проблеме, узроковане геолошком неусклађеношћу са пројектним обрачунима у зони изградње вијадукта, радови иду испред динамике, а сва питања решавамо заједно са инвеститором – „Инфраструктура железнице Србије”, уз ангажовање и руских и међународних пројектних и грађевинских организација. Изградња тунела се такође одвија у року. До сада је изграђено 700 метара тунела, а то је око 45 одсто свих радова.

Железничке колосеке тренутно полажемо само на оним деоницама за које је српска страна издала грађевинску дозволу. Овде постоји кашњење у односу на динамику, које је проузроковано управо пролонгирањем издавања грађевинске дозволе. Припремамо план за надокнаду тог кашњења како са руске, тако и са српске стране.

Шта је до сада реализовано из руског кредита од 800 милиона долара намењеног за српску инфраструктуру?

„РЖД интернешенел” д. о. о., који улази у састав холдинга „Руске железнице” о. а. д., од 2014. спроводи велике радове на модернизацији и изградњи железничке инфраструктуре у Србији. До сада је завршена реконструкција више од 200 километара пруге: деонице Београд–Панчево, железничких објеката у оквиру развоја Паневропског саобраћајног Коридора 10, деонице Ресник–Ваљево, пруге Београд–Бар. Такође, у Србију је испоручено 27 дизел-моторних возова руске производње.

Познато је да сте све пројекте завршавали пре рока. У чему је Ваша тајна, будући да се код нас мало пројеката завршава у задатим роковима?

„Руске железнице” се увек придржавају главног принципа – да радимо брзо и квалитетно. Схватамо да привреда земље има користи од брзог пуштања објеката у рад, и из тог разлога многе објекте предајемо пре рока, без обзира на њихову технолошку сложеност.

Да ли сте заинтересовани за наставак модернизације барске пруге од Ваљева према граници са Црном Гором?

„РЖД интернешенел” заједно са министарством и „Инфраструктуром железнице Србије” разматра могућност за учешће у овом пројекту. По свом географском положају он представља наставак пројекта Ресник–Ваљево, на коме су радови завршени у новембру 2017. Ми смо са своје стране спремни да наставимо радове на деоници, за шта је потребно усагласити све услове са руководством Републике Србије.

Када очекујете да ће бити потписан уговор за изградњу диспечерског центра у Србији, колико ће коштати и зашто је он важан?

Постоје сви основи да се претпостави да ће 2022. у Србији већ бити изграђен јединствени диспечерски центар. Што се вредности тиче сада не могу ништа прецизно да кажем, једино што могу да гарантујем јесте да ће бити јефтиније него код наших иностраних партнера, као и грађевински радови којима ми руководимо. Изградња таквог центра омогућиће примену нових технологија за управљање превозним процесом, сталну контролу над саобраћајем возова, што значи повећање пропусне моћи железничке пруге, оптимизацију оперативних трошкова и повећање безбедности превоза не само у оквиру модернизације саобраћајног Коридора 10 за превоз робе из Европске уније до лука у Грчкој и Бугарској, већ и на читавој мрежи „Железнице Србије”.

Тренутно се организација саобраћаја возова по читавој мрежи „Железнице Русије” одвија у петнаест диспечерских центара за управљање превозом, шест центара за управљање вучним ресурсима и Центру за управљање саобраћајем на Источном полигону.

Захваљујући ефикасном приступу „Руске железнице” о. а. д. у управљању инфраструктуром, у Русији је у 2018. постављен апсолутни рекорд у промету робе – порастао је 2,5 одсто у односу на највећу вредност постигнуту током совјетског периода, 1988. године. Биће превезено више од милијарду и сто педесет два милиона путника, што је највиши показатељ током последњих 10 година. При томе је учешће железнице у промету робе Русије (не рачунајући цевоводе) износило скоро 88 одсто, и то је максимум за 15 година.

Шта бисте саветовали српским железницама, како да унапреде своје пословање?

Железнички саобраћај у читавом свету, а у Русији посебно, јесте „локомотива” за развој земље, њен привредни потенцијал и драјвер за побољшање животног стандарда грађана. Можемо са смелошћу да кажемо да железничка мрежа заузима водеће место међу свим врстама саобраћаја у Русији. Улог „Руске железнице” о. а. д. у БДП Русије у 2017. години износио је 1,4 одсто. У реализацију пројеката холдинга „Руске железнице” укључено је 19 грана домаће индустрије. Једна рубља уложених инвестиција у развој железничке инфраструктуре доноси 1,46 рубаља привреди земље.

Развој железничких пруга гарантује пун рад свих грана привреде, обезбеђује максималан приступ саобраћају за становништво, економску безбедност и интегритет земље. Крајње је важна улога железнице и у реализацији транзитног потенцијала земље. Што се тога тиче, у Русији је, као и у Србији, повољан географски положај.

Познати сте по друштвено одговорном пословању у Србији. На који начин помажете средине у којима модернизујете пруге?

У Србији радимо под паролом: „Градимо заједно, градимо за будућност”. И од самог почетка, од 2014. реализујемо хуманитарни програм. Његов најважнији део је подршка образовним установама у оним регионима где изводимо радове. Реновирамо школе, опремамо учионице за учење руског језика, набављамо књиге, зато што је за нас очигледно да се темељи за будућност полажу још у детињству. Осим тога, сваке године у оквиру пројекта „Воз жеља” компанија организује уметнички конкурс, на коме могу да учествују сви ученици из Србије, узраста од осам до 19 година. 


Коментари6
0a497
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

rodoljubac
Ovo je jos jedna potvrda da imamo najbolje politicare na svetu. Prodali smo firme za proizvodnju, poljoprivredna zemljista, vazdusni saobracaj, drugi nam prave puteve...mi samo kupimo kajmak.
Gastarbajter
Blago nama sa naprednim "strucnjacima" u ministarstvu i modernom ruskom tehnologijom. Pruga ce se zavrsiti pee kraja ovog veka.
артиљерац
Није лепо, а ни поштено писати о нечему о чему не знате НИШТА. Руси су свој део посла урадили углавном ПРЕ ВРЕМЕНА,трошкови су били нижи него предвиђени СРПСКИМ пројектом.Ја бих,као саобраћајни инжењер с дугогодишњим стажом(33 године) СУТРА дао Русима да ураде СВЕ српске пруге,на ниво брзина од 120 км/ч. Било би готово за 3-4 године и трошкови би били мањи од било кога.И то не говорим ја,то каже мој друг са студија на Саобрћајном Факултету,Др наука.Био је и директор у Железницама Србије,пре доласка Миланка Шарачнића на место генералног директора.Тај господин је РАЗЈУРИО све стручне људе са железнице.Ако не знате немојте пљувати.Научите.
Препоручујем 8
Dragan
Ne piši gluposti
Препоручујем 9
dragan
Bravo za radove koje izvod ruska firma. Velika sramota za ministarstvo građevine što radovi kasne zbog neblagovremenog izdavanja građevinskih dozvola. Najvažniji projekt u izgradnji infrastrukture najjeftinijeg transporta roba kasni zbog građevinskih dozvola?!? Sramota za državu.
Gordan Đurić
Ljudi moji, kada ce u ovoj nasoj Srbiji javasluk i nerad biti zamenjeni stručnošću, odgovornoscu i radom ? Svuda u svetu gde se ovakve stvari desavaju je signal da se nesto mora hitno promeniti. Ko su ti nesposobni i nepismeni tipovi koji sede u Zeleznici Srbije i ne dozvoljavaju da stručni ljudi preuzmu rukovođenje sistemom? Sta jos treba da se desi da bi se te lenstine pomerile, dok je vreme, da ne unište ono malo što je ostalo od železnice? Direktor SP je iz Niša, kako to da nema stručnog kadra iz Beograda, Branislav Lovrić je bio ozbiljan stručan kadar ali ne dadoše mu braća. Kada se pruga završi biće sigurno bolje, savremeni tehnički uređaji biće od pomoći u organizaciji saobraćaja.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља