субота, 10.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 13.01.2019. у 23:30 Дејан Алексић / Бранка Васиљевић
ИНТЕРВЈУ: проф. др Зоран Радојичић, градоначелник Београда

У овој години двоструко већи буџет за здравство

Један од првих конкретних резултата јесте ново Прихватилиште за децу које ће бити отворено 25. фебруара - Планира се обнова зграде Хитне помоћи, Студентске поликлинике, стационара и Градске библиотеке
(Фото Д. Жарковић)

Када је минулог лета прешао из поља медицине у политички ринг, многима није било јасно зашто се признати стручњак решио на такав корак. Запитали су се зашто цењени директор Универзитетске дечје клинике преузима политичко кормило града. Професор др Зоран Радојичић, градоначелник Београда, признаје да ниједан велики прелазак није лак јер са собом повлачи много промена. На  преузимање челне градске функције одлучио се јер је пожелео да уради велике и значајне ствари. Један од првих конкретних резултата на које је поносан, како каже, јесте ново Прихватилиште за децу.

– Радује ме што 25. фебруара, после 20 година, на привременој адреси, отварамо врата једне од најзначајнијих институција социјалне заштите. Уместо 250 квадрата, имаћемо нови објекат површине 1.700 квадрата. Мени је годинама приоритет и изградња нове дечје болнице Тиршове 2 – истиче градоначелник за „Политику”.

Шта се дешава са Тиршовом 2?

Ради се студија изводљивости. Она би требало да буде готова у септембру и да се онда распише тендер. Градња Тиршове 2 у Делиградској требало би да почне на пролеће 2020. Та локација је одабрана како би била близу гинеколошкој клиници и ауто-путу. Као лекар дневно сам могао да помогнем до двадесеторо деце, а као градоначелник могу да обезбедим најбоље услове лечења за генерације деце.

Које су ваше свакодневне градоначелничке обавезе? Добар део јавности као првог човека града доживљава вашег заменика.

Краће чекања код лекара
Који конкретни кораци би ускоро могли да се предузму да би се подигао квалитет здравствене заштите у граду?
Кључно је да у здравственим установама људи краће чекају, да брзо добију услугу пре свега у свом дому здравља. То ћемо постићи унапређењем информационог система. Важни су и инфраструктурни пројекти, набавка нове савремене опреме и возила. Због тога је планирани буџет Секретаријата за здравство за 2019. готово 900 милиона динара, што је двоструко више него 2018.
Трчање као хоби
Улазите ли у операциону салу?

У последњих месец дана оперишем и настојаћу да то радим бар једном недељно.
Шта вам је „издувни вентил”?
Један од хобија ми је трчање, али ме нажалост све мање има на Ташмајдану. Трудићу се да то променим.

Свако обавља свој део посла. Мој заменик има своје квалитете, предузимљив је и оперативан. Најважнији су резултати које ћемо заједнички постићи. Мој приступ вођења је другачији од онога што део јавности очекује. Радни дан ми почиње у седам ујутру и тако целе недеље. Мој тим и ја имамо бројне састанке и обилазимо терен. Те оперативне акције не прате камере. Сматрам да је много боље да се конкретан пројекат представи када он буде у финалној фази.

Опозиција замера што на седницама Скупштине града многе предлоге одлука не образлажете ви.

Сви предлози који се нађу пред одборницима пре тога пролазе Градско веће којем ја председавам. То значи да било који предлог који ставимо на Скупштину, анализирамо Веће и ја. Мој тим и ја свим одлукама се бавимо детаљно пре него што оне оду на Скупштину, где посао делимо. Као градоначелник образлажем главне тачке које се тичу визије и развоја града. На претходној седници образлагао сам буџет.

Како сарађујете са председницима 17 градских општина? Поједини су се жалили да немају никакву комуникацију са вама.

Са већином председника редовно разговарам. Они најбоље знају шта је житељима општина потребно и дају предлоге. За сваку конкретну идеју и пројекат који олакшава живот грађана увек сам спреман за разговор. Сигурно ћу подржати све добре пројекте из било које општине.

У току образлагања буџета истакли сте да се расподелом новца општинама исправљају раније неправде. Како се исправљају ако неке општине добијају огромна увећања, а неке минимална?

Буџет града Београда је јединствен. Инвестиције су на свим општинама, али према приоритетима. Предизборно обећање било је да ће доћи до равномерног развоја на територији целог града. Зато су представници рубних делова захтевнији, желе да побољшају живот на својим општинама у које се годинама није улагало.

Значи то нема никакве везе са тим што су Стари град и Нови Београд опозиционе општине?

Направио сам радну групу да би се грешке у расподели новца свеле на најмању меру. Нисам утицао на рад те стручне комисије. Они су дефинисали критеријуме, узели су у обзир да многе пројекте на општинама ради и град. На Старом граду то је, рецимо, обнова Трга републике, а на Новом Београду сређивање парка Ушће. У обзир је узето и то што је неко раније добијао мање, а неко знатно више новца. Сада се прави равнотежа.

На вашем столу је захтев за поскупљење воде. Када ћете га потписати?

То сам зауставио јер хоћу да ми се објасни који су разлози за поскупљење и шта је минимално повећање како би систем функционисао. Писано образложење захтева за поскупљење тражио сам пре Нове године и почетком наредне недеље састаћу се са руководиоцима предузећа и детаљно ћемо разматрати оправданост. Тек након тога донећу одлуку. Свестан сам да и најмање поскупљење грађанима може да представља велико оптерећење, због тога им обећавам да ћу их одобравати само када је то потребно за нормално функционисање система.

Да ли су вам стигли још неки захтеви за поскупљење комуналних услуга?

Једино захтев „Водовода и канализације” за измену цене воде и отпадних вода од 1. фебруара. Њиме се тражи повећање цене за 11 одсто.

Једна од главних ствари којима се бавите је паметан град. Шта ће у овој области на терену најбрже да заживи?

Док не заживи метро, један од највећих изазова су саобраћајне гужве. Ускоро почиње примена система за управљање саобраћајем по зонама. Најпростије објашњено, у улици у којој нема гужве, чешће ће бити црвено светло, како би у улици која је оптерећена зелени сигнал трајао дуже. У току су и припреме за формирање „личних карата” свих градилишта, што ће увести ред у овој области, смањити гужве и омогућити боље коришћење буџетских средстава.

Београђани би паметна решења волели да виде у јавном превозу који је лош и нередован.

Увек може боље, али не мислим да је превоз лош и нередован. За његово боље функционисање неопходна је и сарадња грађана. У великим градовима нигде не можете да добијете тако важну услугу, а да не платите. А у Београду, према неким проценама, ни 30 одсто путника не плати карту. Узор нам је Нови Сад, где је наплата карата 80 одсто, а уређен је и улазак и излазак из возила. Како бисмо побољшали јавни превоз у Београду, планирамо и набавку нових возила, реструктурисање предузећа и подстицање грађана и компанија да купују месечне карте.

Као један од приоритета недавно сте навели и улагања у енергетску ефикасност. О којим улагањима је реч?

Реконструисаћемо зграде Хитне помоћи, Студентске поликлинике, Стационара и Градске библиотеке. То су институције од виталног значаја за свакодневни живот. Објекат Хитне помоћи је изграђен 1960. и од тада није рађена обнова, док су се и град и број корисника вишеструко повећали. Све ово ћемо чинити у оквиру пројекта који ће делом бити финансиран из средстава ЕУ, а делом из зајма ЕБРД-а.

Нагласили сте да је намера да Београд постане европска метропола. Колико је то оствариво ако у многим деловима града још нема ни канализације?

Београд је метропола без сумње. То често и странци и амбасадори наглашавају. Када разговарамо о Београду као метрополи, не бих се сложио да у многим деловима града нема добрих путева и канализације. Они су у мањини, али нам је и те како важно да те проблеме решимо. Унапређење квалитета живота Београђана ми је приоритет. Ове године радићемо неколико постројења за пречишћавање отпадних вода. Гради се канализација у Батајници и Крњачи. Пред градом је и изградња интерцептора у Великом Селу. Тај важан пројекат ће нас коштати око 400 милиона евра и радиће се годинама.

За сву недостајућу инфраструктуру опредељено је 18,5 милијарди динара. Али, доста новца биће издвојено и за гондолу. Шта је важније – квалитет живота Београђана или туристи?

Једно не искључује друго, важни су нам и Београђани и гости. Морамо да схватимо да је битно да имамо туристе, јер они пуне београдску касу. На пролеће почиње изградња гондоле, која ће бити велика туристичка атракција и модеран вид превоза у региону. Данас нема града који не улаже у туризам. Али, истовремено градимо вртиће, реконструишемо школе, отварамо нове здравствене станице. Још једном наглашавам да ћемо у наредом периоду реконструисати Хитну помоћ и изградити нову дечју болницу Тиршова 2. 

Коментари6
88649
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Profesor Univerziteta
Tiršova 2 treba da se zida u neposredno blizini postojeće klinike na praznom placu od 70 ari koji je predvidjeno upravo za to još 1991. Postoji i idejna skica SU+PR+5 sa podzemnom garažom na 2 nivoa. Kliniku treba proširiti za oko 10 000m2 i to upravo na tom idealnom mestu. Blizina auto puta gde nema pristupne petlje na dnu slepe ulice je besmislica i bacanje para na megalomanija, a blizina GAK nije nikakav argument jer BG ima 5 državnih i 2 privatna porodilišta! Ko to želi da baci 30 mil evra više bez ikakve potrebe?
Novobeogradjanin
Postovanogo gradonacelnika moramo pitati dokle najveca gradska opsina, gradjane koje unose u gradsku kasu porez... nema nikakve paznje!? Ovih dana totalan haos zbog leda na svim trotuarima! Ko je, konacno nadlezan da se ljudi ne lome na ulicama?! Zasto najvece setaliste u ovom gradu totalno zapusteno? Savski kej, naravno! Sluzba, koja ima lepu i sredjenu kucicu na obali: "Gradsko zelenilo" nista ne radi! Imaju i so i mehanizaciju, ali niko ne cisti 3 trake za setnju! Zasto?! Ko ce da odgovara?! Kada? Ima vode u Savi, zasto se ne opere setaliste?! Gde sje bar 1 cistena mesecno!? U vise navrata smo pitali nadlezne i zasto divna nasa pijaca u 45-om bloku okruzena ruglom od prljavcine? Ko je nadlezan za ciscenje parking mesta i oko pijace i oko "Piramide"?! SRAMOTA!
Branko MB
Da nastavim pod 2:Beogradani traze pametna resenja za javni prevoz.Mislim da prevoz dosta dobro funkcionise iako gradani slabo saraduju jer ni 30% ne plati kartu za prevoz. Kakvi su to gradani da hoce da koriste prevoz a nece da plate.Uvedeni su kontrolori. Ni to ne funkcionise jer onaj ko nije placao ne place ni sada jer ako kontrolori traze kartu ovaj neplatisa se nakostresi I kontrolori beze da ne dobije po glavi. U Novom Sadu pise da 80% putnika plati prevoz. Zasto se gradani Beograda ne ugledaju na gradane Novog Sada.
Branko MB
Da nastavim pod 2
Branko MB
Osvrnut cu se pod 1da deo poslanika u Skupstini grada zamera sto mnoge predloge ne obrazlaze gradonacelnik I pod 2 gradski prevoz u Beogradu. 1.Kakvi su to poslanici koji ocekuju da gradonacelnik bude izvestilac o svemu. Pozdravljam timski rad I tako bi trebalo biti u celoj zemlji a ne samo u Beogradu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља