недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:55
ДИЗАЈН

Фараонска мода

Есенција модног дизајна, његова суштина и смисао
недеља, 13.01.2019. у 18:00
(Фотографије из приватне архиве ауторке)

Ни једноставније хаљине ни ефектнијег утиска! Црвена и златна на манекенки која статира као лепотица древног Египта. На глави је црна коса са шишкама које покривају чак и трепавице. Око лика залеђеног израза је ореол од златних украса који обасјавају лепо и мирно лице. Бретеле на хаљини су такође „златне” једноставне, са змијоликим завршецима. Онда поглед клизи низ богато набрану сукњу од фине тканине блиставо црвене боје, заталасану струјањем ваздуха који наглашава наборе. Још ниже су боса стопала обучена у предивне златне сандале, ефектне колико и једноставне, са лаким равним ђоном и једва нешто мало подигнутом петом. Каиши који обухватају глежњеве такође подсећају на древна времена, сјај и злато, грациозност и елеганцију. Једна нога је на поду, другом је жена закорачила и заледила се у ходу. Као на старим рељефима.

И руке су у функцији исте идеје. Једна је у пози као са старих ископина, друга је померена и заустављена у времену. Она је круто одмакнута од тела да би се на њој истакао један истински египатски симбол „а ла Клеопатра”. То је наруквица око ручног зглоба која се наставља у надланицу а ова у прстен.

Све то је читава једна естетска конструкција у којој доминира змија и која је много више од пуког накита за украшавање жене.

Ова врхунска стилизација говори нам да је креатор приликом дизајнирања хаљине и свега другог што хаљину прати имао у виду целину утиска. Све на овој слици има подједнаку важност − и хаљина и ципеле и накит и фризура и боје и покрет и став и поглед.

По мом мишљењу, ово је есенција модног дизајна, његова суштина и смисао. Поента талента, изведбе и успеха. Мистерија прастарог у модерним временима.

Кензо је накратко напустио самураје, камиказе, Кабуки − позориште и хаику − поезију. Скокнуо је до Тутанкамона и тамо срео лепу жену. И то је то.

Кензо Такада

Јапански модни дизајнер, рођен је у Кјоту 1940. године. Завршио је Високу школу за уметност, али је одувек био заинтересован за дизајнирање одеће. Своје прве скице и идеје објављивао је у модним часописима у Токију, где је изазвао велико интересовање. Године 1964. одлази у Париз, где се истиче својим смелим идејама, ради и излаже мале колекције необичних линија. Почетком 70-их година отвара у Паризу сопствени студио и радњу у којој су се могли купити његови екстравагантни модели − уникати. Кензо је убрзо постао познат, популаран и тражен, због својих изузетно смелих комбинација боја, због своје врхунске трикотаже и нарочито због веома успешног комбиновања утицаја Истока и Запада. То се огледа у модерној одећи са примесама јапанске традиције потекле из ношњи самураја или костима из позоришта Кабуки. Рафинираном стилизацијом успео је да помири савремено и традиционално на начин који су жене − оберучке прихватиле.

Арх. Радмила Милосављевић
www.dopisna-skola-ambijent.rs


Коментари0
844a1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља