четвртак, 21.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:26

Почаст за легендарне тенкове Т-34 дуж транссибирске пруге (ФОТО)

Аутор: М.Г.понедељак, 14.01.2019. у 19:17
(Фотографије Министарство одбране Руске Федерације)

Транспортни воз са легендарним совјетским тенковима из времена Другог светског рата Т-34, које је Русија преузела од Лаоса, креће се транссибирском железницом према одредишту, граду Наро-Фоминск у околини Москве.

Како је објавило Министарство одбране Руске Федерације, композиција са тенквима која је кренула из Владивостока, застављала се на пригодним свечаностима у градовима Чита и Иркутск.

На железничким станицама одржане су пригодне војне свечаности, којима су присуствовали припадници организације младих Јунармија и бројни грађани, међу којима и ветерани Великог отаџбинског рата.



Тенк Т-34 има посебно место у колективном сећању Руса, као једно од оружја победе.

Произвођен је и у Иркутску, па се у центру овог града као споменик налази један тенк овог типа, чија посада је Други светски рат завршила ослобађањем Прага.

 


Коментари29
43eb0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sreten Bozic -Wongar
U jednom dukomentarnom filmy , iz vremena rata , je prikazano kako mlade devojke ( muskarci su bili na trontu ) sklapaju tenk a nakon izrade scacu u njega i idu na front.
Милун В. Поповић
"Analiticar SRNj"Ако нисте знали и Немци су северни народ и на Северном* мору зато вам је слаб аргумент да је сметала зима. Има само једна олакшавјућа околност. Неки западни историчари су "открили" да су Немци изгубили Курску битку због тога што су "руски мишеви", изгризли каблове на немачким тенковима, СИЦ! Као што видите, ти зли Руси чак и мишеве употрбљавају против "ЕУ" која је, готово сва, била на страни Хитлера у Стаљинградско битци!
Analiticar SRNj
Gosp. Zoran! Ovih dana gledamo iskrcavanje saveznih snage u Normandiji! Kako mozete tako neobkjetivno prepisati pobedu samo. Rusima kada je poznato da Rusi bez Americke oruzjei odn. prerano dolazak uzasne zime pogodivsi Njemce bez zimseke opremene zbog cega su vise stradali od smzavanja nego od metaka!Odn. bahato palivsi unistavajuci sve pred sobom potcenjivanjem prirode INFRASTRUKTURE i otpor Ruskog naroda ! u Normandiju je Hitler posla svoj najboljega oficira feldmarsala Rommel ielitnih SS motornih. Divizije povucenih iz istocnog fronta koji sü pruzili jaki otpor saveznicima!
Djordje
Kako možeš da tvrdiš da je SAD bio ključan element u pobedi nad Nemačkom kada su se oni uključili u rat kada je Nemačka već bila smrtno ranjena od SSSR-a. Lako je likovati nad ranjenom zveri kada joj je drugi skrcko zube.
Препоручујем 1
Djordje
Za neupućene: samo u bitci za Staljingrad poginulo je više sovjetskih vojnika nego američkih i britanskih zajedno za vreme celog rata. Samo u Kurskoj bitci učestvovalo je više tenkova nego u celom ratu na svim drugim frontovima. Posle ove dve pobede SSSR-a slomljena je kičma Nemačkoj. Naravno ove dve pobede imale su svoju cenu, pre svega u velikim ljudskim gubitcima tako da je na inicijativu Staljina održan sastanak "saveznika" (Staljin, Ruzvelt, Čerčil) u Teheranu po pitanju otvaranja još jednog fronta (zapadnog) kako bi se smanjio pritisak na SSSR. Zanimljivo je da se Čerčil protivio iskrcavanju u Normandiji već je zdušno tražio da to bude preko Balkana (Jadranska obala) što bi dodatno zakrvarilo već ojađen Balkan. Sva sreća da se Ruzvelt tome usprotivio i na njegov pritisak odabrana je Normandija. Toliko o britancima i Čerčilu!
Препоручујем 0
Прикажи још одговора
ВОЈИН
@ "Јимму" - ево шта дословце Гудеријан пише у својим "Војним мемоарима", на стр. 318. "Жеља наших официра са фронта да се совјетски тенк Т-34 једноставно копира, како би се што пре поправила тешка ситуација, није могла бити прихваћена код конструктора. Било је немогуће да се захтеваном брзином копирају битни делови тенка а нарочито његов алуминијумски дизелмотор". ПС. Треба имати у виду да је готово цела данашња ЕУ била у саставу Хитлерове војне машинерије и плус да је у немачким фабрикам радила робовска радна снага из свих окупираних земаља или као се то каже - "ум царује а снага кладе ваља" Ово "кладе", могло би се односити на претшке Тигрове и Пантере.
Jimmy
@"Vojin" - svakako, T34 jeste bio bolji, jer je bio jednostavnije izrade, ali je opet daleko vise posada T-34 stradalo nego posada Pantera i Tigrova. Po nekim strucnjacima Panter je tehnicki mozda i najbolje odradjen tenk u ratu. Najveca mana- kada se pokvari morao je da se vraca na remont u fabriku ili najblizu tehnicku jedinicu. T34 sa druge strane je napravljen tako da u sustini gotovo svako ko moze da popravi traktor, moze da popravi i tenk uz malo dodatne obuke. S obzirom da je traktor u to vreme bio vrlo rasprostranjena masina u komunistickom SSSR-u, logicno je da je logistika odnela prevagu. Inace je taktika borbe T34 bila borba na prepad sa jurisanjem na neprijatelja i napad iz blizine, sa hitrom promenom pravca kako bi drugi tenk mogao da napadne neprijatelja i tako u krug. To se izmenilo kada je SSSR plasirao IS-1 i IS-2 tenkove koji su imali iste specifikacije kao Panter (Tigar je bio prespor), pre svega top, kljucno orudje kod tenka.
Препоручујем 3
Zak
Sreca pa su ostala i ta dva, Ostale su, na zalost, pretopili sa velikom vecinom ostalih pre 10-15god... :(

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља