понедељак, 21.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:26

Крпљење улица тек кад прође снег

Аутор: Дејан Алексићуторак, 15.01.2019. у 17:54
(Фото М. Величковић)

Како су падавине најављене и за март, то значи да уређење оштећеног асфалта не треба да се очекује пре првих пролећних дана. – Суграђани се све више жале и на стање на стајалиштима јавног превоза и око њихКрај старе године прошао је у знаку огромних гужви у јавном саобраћају и предугог чекања на аутобус, трамвај или тролејбус. Због тога је једна од главних жеља Београђана на почетку 2019. могла би да буде редовнији, поузданији и квалитетнији превоз. Али, ако се може судити по сликама са улица и аутобуских стајалишта у првим јануарским данима, у врху листе жеља житеља престонице могли би да се нађу и сређивање ударних рупа и станица јавног превоза.

Возачи аутомобила данима имају проблема са оштећењима на асфалту, а путници у јавном превозу боре се да не изврну ногу у околини појединих стајалишта.

Ударне рупе изазивају труцкање и одскакивање четвороточкаша од коловоза, а самим тим и огромну нервозу међу возачима. Како надлежни наводе, ове рупе требало би ускоро да се сређују. То ускоро у овом случају значи да ће „санирање ударних рупа после снежних и ледених дана почети када се стекну минимални временски услови за технологију поправке коловоза и крпљење ударних рупа”.

Ово је одговор ЈП „Путеви Београда” на питање када ће почети сређивање ударних рупа у главном граду.

Како су метеоролози и за март најавили снежне падавине, ова порука надлежних би у преводу могла да значи да ће се у борбу са рупама кренути тек у првим данима календарског пролећа, односно када се отопи мартовски снег. А до тада – труц, труц по коловозу.

Када сређивање рупа крене, приоритетне саобраћајнице, како кажу у „Путевима Београда”, биће најпрометније и улице са највећом фреквенцијом јавног превоза, као и оне које су при прегледу, које је обавио „Београд пут”, оцењене као критичне.

– На овим пословима ангажован је „Београд пут”, коме је и поверено обављање ове комуналне делатности. Посао на санирању ударних рупа је перманентан посао – истичу у „Путевима Београда”.

Када је реч о стајалиштима јавног превоза, једно прилично проблематично је на углу улица Здравка Челара и Цвијићеве. Већ дуже, Београђани који журе да ухвате тролејбусе, у тој журби морају да воде рачуна да на пропалим тротоарима не повреде зглоб или не угану ногу. Разлог за то су пропали асфалт и рупе и оштећења на њему који су се појавили због неодржавања. Када ће се средити ситуација на оваквим стајалиштима, која се могу уочити у више делова града, не зна се.
Немају житељи престонице проблема само са лошим прилазима стајалиштима јавног превоза. Београђани се већ дуже жале и на друге мањкавости станица јавног превоза.

– На прометној станици код здања Техничких факултета су у реду надстрешнице и информације на њима, али велики проблем за све који свакодневно овде чекају аутобусе јесте што су надстрешнице постављене баш код жардињера којима су оивичена стабла дрвећа. То можда на први поглед делује безначајно, али кад год наиђе неки аутобус и путници крену да улазе и излазе нема довољно простора да се стане на тротоар, него мора да се угази у те жардињере. То је нарочито незгодно сада када је кишовито и када очас посла неко може да се оклизне у блату – пожалио се суграђанин Милош Петровић који на станици код ЕТФ-а свакодневно чека аутобусе. Он и други путници на овој станици оцењују да би све било једноставније да је стајалиште постављено који метар напред.

– Додатни проблем прави и улегао асфалт уз стајалиште, па кад прође неки аутомобил, у току кишног дана, редовно окупа путнике водом из огромне баре – жале се путници који овде чекају аутобусе.

Један од приговора путника односи се и на лоше ознаке на стајалиштима. Док се део грађана жали на информације о линијама, које су на надстрешницама и стајалишним ознакама међусобно неусклађене, другом делу смета што су на неким станицама већ дуже оштећене инфо-табле.

– Већ две године надлежни нису нашли за сходно да на стајалишту „Тршћанска” у Улици цара Душана у Земуну замене оштећену таблу на којој недостаје шифра за ту станицу. А то је многим путницима важно. Да пошаљу поруку и виде да ли им наилази аутобус, да не чекају џабе, поготову када пада киша или снег. Јер ово стајалиште нема надстрешницу. Надлежни су обећавали да ће поправити, али од тога ништа – замерка је Београђанке Ковиљке Давидовић која свакодневно на овој станици чека аутобусе којима иде на посао.


Коментари7
7810a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Andrej Terzic
Sve ce to Radojcic i Vesic pozlatiti!
Што горе свима, то боље некима
"Разлог за то су пропали асфалт и рупе и оштећења на њему који су се појавили због неодржавања." Aсфалтни застор пропада услед фушераја и претеране уштеде у уграђеном материјалу, како у камену који се набија као подлога, тако и у завршним слојевима. Најкритичније "детаљи" овог несхватљивог и до пре двадесетак година невиђеног, до-зла-бога лошег путарског посла јесу поклопци шахтова и трамвајске шине, који одступају често и неколико сантиметара од површине коловоза. Кад одете мало из Београда и отпутујете у неки други град, на пример у региону (Загреб), онда схватите колико су коловози и тротоари у Београду несолидно грађени, поготово у последњих десетак година.
Dejana
Ne samo zbog klimatskih promena već i zbog očigledne nepodobnosti , kako svi vide godinama isto, asvalt treba zameniti nekim materijalom koji se nebi tako oštećivao na suncu i u gradskoj pećnici na proleće i leto. Kako to niko od nadležnih ne primećuje nego tvrdoglavo stružu stari i liju NOVI !!! a ono sve stalno isto propada. Kada nešto nevalja treba tome stati na put i prilagoditi se realnosti. Naša je realnost da se stalno isto dešava. Kao , niko ništa ne primećuje ??? U svetu se mnogo bolje pokazao asvalt od pvc-a, sa sintetičkim vlaknima ( prerađene pvc boce i ostali pvc otpad ). Jeli to neko brani našim stručnjacima da prate šta se dešava i kako se radi u svetu ili im neko naređuje da se radi kao posle II svetskog rata. Ni onda nisu ulice ovako izgledale. Ni onda se nije ovako lose gradilo i održavalo !!! I zbog čega se nastale rupe u saobraćaju šire mesecima pre nego ih neko od naležnih "uoči", a svi ostali ih, neko izbegne a neko naleti, primećuju ??? Loša komunikacija ???
Petar V.
Kad je rec o izradi puta/ulice/ vazi ona poznata izreka: nisam toliko bogat da bih mogao podneti jeftinu izgradnju tj. fuseraj.
Samo urbano
Kada je reč o Beogradu, ovde važi " Fušni više, pre ćemo istu ulicu ponovo asfaltirati, imamo projekat i dozvolu, a reći ćemo da nemamo, pa će skuplje da naplatimo..."
Препоручујем 9
Бранислав
Рупе настају управо на местима где је Београд пут радио. Сад нико не пита кад је то асфалтирано па је сад распаднуто. Београд пут је пре три године месецима радио комплетну реконструкцију коловоза испред свог улаза у Драгослава Срејовића на Звездари а сад је ту гомила рупа и улегнућа. Рупе су закрчили пре неки дан тако да су грбе које се већ распадају. Улегнућа нису пипнули нити било шта 50м даље. Очигледно могу да раде шта хоће и како хоће. Ако погледамо какви су кружни токови стварно смо јад и беда - онај у Јајинцима, потпуно нов се распао после 3 месеца. У западно-европским земљама је још већа зима па нема рупа. Само смо ми паметни да је јефтиније да фушерајски радимо а после поправљамо свако пролеће и сваку јесен. Све у свему, у целом БГ нема 10м тротоара и асфалта да је како треба.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља