петак, 18.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:38
ЗБОГ ПОСТАВЉАЊА ШИНА НА МОСТУ НА АДИ

До јуна без трамваја 3 и 3Л

Измене у јавном превозу уводе се због изградње трамвајске инфраструктуре преко моста и повезивања трамвајског колосека ка Раковици
Аутор: Дејан Алексићуторак, 15.01.2019. у 23:24
(Фотографије Раде Крстинић)

Путници који свакодневно користе трамвајску везу од Омладинског стадиона до Кнежевца, али и од Ташмајдана до железничке станице Топчидер, до 4. јуна неће моћи да рачунају на ове линије.

Трамваји 3 и 3Л ће од уторка су укинути због изградње трамвајске инфраструктуре преко Моста на Ади и повезивања трамвајског колосека за кретање трамваја са моста ка Раковици.

Због укидања ових трамваја биће успостављена привремена аутобуска линија 3А Савски трг – Кнежевац. Овај аутобус пролазиће и поред железничке станице Топчидер која је прошлог лета добила знатно важнију улогу него што у је имала минулих деценија.

Нову аутобуску линију ће радним данима опслуживати осам аутобуса, који су обезбеђени редукцијом по једног возила са линија 15, 43, 52, 53, 77, 83, 96 и 704. Суботом и недељом возиће по шест аутобуса. У висини постојећих трамвајских стајалишта у оба смера биће успостављена аутобуска стајалишта – „Топчидерски парк”, „Дом Гарде” „Патријарха Павла”, „Расадник”, „Кошутњак”, „Варешка”, „Мишка Крањца” и „Славка Родића”.

У смеру ка Савском тргу биће успостављена стајалишта „Железничка станица Топчидер” и „Топчидерска окретница”.

Радови на Мосту на Ади које изводи конзорцијум предвођен „Енергопројектом”, а који су разлози за ове саобраћајне измене, почели су пре нешто мање од годину дана и требало би да буду окончани управо у јуну. Задатак грађевинара је да поставе 2,7 километара трамвајских шина преко моста и северних и јужних петљи од чега је, како су недавно истакли надлежни, део шина већ постављен.

Ова нова трамвајска мрежа мораће да се уклопи у постојећу пругу. Почетак нове пруге биће код прикључка на пругу у Улици Ђорђа Станојевића у Новом Београду. Трамвајске шине ће даље ићи преко насипа, а на мост ће излазити северном прилазном конструкцијом.

Настављаће по средини моста, између два смера друмске саобраћајнице. На чукаричкој страни пруга ће ићи преко постојећих јужних прилазних конструкција моста, онда до раскрснице са пругом која већ постоји и завршаваће се у зони раздвајања пруга за Баново брдо и Раковицу.

На том месту биће уведене нове везе, којима ће се омогућити да трамваји са Новог Београда и Бановог брда иду директно ка Раковици и центру града. На новој траси биће и два нова стајалишта – „Блок 42” на новобеоградској страни и „Петља Радничка” одмах после главног распона моста на десној обали Саве. 

Трамвајски путници преко Моста на Ади моћи ће да рачунају и на уређене пешачке стазе у облику слова „Н” које ће бити веза стајалишта „Блок 42” са железничком станицом Нови Београд, стајалиштима јавног превоза, Отвореним тржним центром, као и са планираном аутобуском станицом у Блоку 42. Постојаће и два типска лифта капацитета 1.600 килограма односно за 21 особу, којим ће моћи да се превозе и особе са инвалидитетом.

Када у јуну све ово буде завршено, биће успостављена нова трамвајска линија од Бановог брда и Раковице до Новог Београда и план је да се из једног у други део града стиже за десетак минута. Осим тога, Мост на Ади од лета ће на неко време, односно на барем две године, постати привремена трамвајска веза Новог Београда и осталих делова града.

Јер чим на њему профункционише трамвајски саобраћај, требало би да крене пресељење Старог савског моста, садашње једине трамвајске везе преко реке, и да се све постојеће трамвајске линије ка Новом Београду преусмере.

Али, иако се рок за селидбу ближи, надлежни још нису изашли са прецизно дефинисаним планом преусмеравања трамвајских линија 7, 9, 11 и 13 и евентуалног увођења заменских аутобуских линија.

Стари савски биће пресељен између Новог Београда и Аде Циганлије. Нови на његовом садашњем месту требало би да се гради од краја 2019. Ако се поново, по ко зна који пут, тај рок не помери.

 


Коментари0
89aa1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља