„Дизајн је обликовање и стварање у духу људских потреба”, максима је које се држи Гојко Варда. Изложба којом овај велики уметник обележава 60 година посвећених дизајну представљена је у Музеју науке и технике. Поставку о Гојку Варди, једном од најзначајнијих југословенских и српских индустријских дизајнера, урадила је Милена Врзић Бешић, кустоскиња музеја, док је дизајн изложбе осмислила Невена Продановић.
На поставци је први пут приказан ексклузивни материјал – од пројеката за ентеријере до пројеката за многе производе који су се серијски производили у фабрикама.
Посетиоци су прилици да виде Вардине ручно рађене моделе, као и изведена решења која су прихваћена за широку производњу, као што су ИНСА сатови, рачунар „галаксија”, чије је кућиште дизајнирао за „Електронику инжењеринг”, булдожер-гусеничар ТГ-90 за „14. октобар” из Крушевца, расхладне уређаје различитих намена за „Југострој”, разне кућне апарате за „Инекс борац”, лампе за ваљаоницу бакра „Севојно”, стерилизатор за „Хидротехнику” из Кладња, намештај за Завод примењених уметности, као и многа друга решења. Варда је сарађивао са више од стотину фирми и фабрика. Један од првих ентеријера које је пројектовао и на који је веома поносан јесте прва фото-радња у Београду, „Cinephoto”, која се налазила у згради Палате „Албанија”. Радио је и за стране фирме, као што је „Viners of Sheffield” из Лондона, за коју је дизајнирао прибор за јело.
Варда је грађу, предмете, фотографије, преписку и текстове о свом раду, као и каталоге, чувао. Захваљујући томе велики део материјала је први пут изложен, а отворено је и једно ново поље за будућа истраживања историје дизајна у Србији.
Гојко Варда је архитекта унутрашње архитектуре, дизајнер и педагог, рођен је 1936. године у Београду. Дипломирао на Одсеку за унутрашњу архитектуру на Академији за примењене уметности у Београду. Од студентских дана па до данас, Варда није престајао да се усавршава. Награда која је нарочито утицала на његово животно стваралаштво и схватање значаја школског система у области дизајна била је Фордова стипендија за дизајн коју је добио на конкурсу Института за интернационално образовање из Њујорка 1963. године.