Националној организацији потрошача Србије (НОПС) прошле године је стигло 6.586 приговора незадовољних потрошача који су се најчешће жалили на квалитет патика и телефона, саопштено је данас.
У Београду је било највише приговора (55,4 одсто) и у Новом Саду (19,9 одсто).
Највећи број приговора се односио на техничку робу, а на другом месту је обућа.
„Посматрано по предмету пријаве, највећи проценат потрошача у 2018. години имао је проблем са непоштовањем законске гаранције, а што практично значи да велики број трговаца и даље не поштује своје законске обавезе”, навео је НОПС у саопштењу, пренео је Танјуг.
Додаје се да је увећан број неоправданих приговора, а што је последица недовољне информисаности потрошача о својим правима, законским процедурама и обавезама трговаца.
Повећан је број случајева производа за које су трговци одбили рекламације уз образложење да је роба исправна или механички оштећења кривицом потрошача.
Такви случајеви, по тумачењу НОПС-а, захтевају додатне стручне и техничке анализе како би се утврдило да ли постоје недостаци саобразности и ко је одговоран.