четвртак, 17.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:56

На Давосу са Кинезима о фабрици електричних возила

уторак, 22.01.2019. у 17:26
(Фото Пиксабеј)

ДАВОС Председник Србије Александар Вучић је изјавио данас да ће покушати током Светског економског форума у Давосу на кратко да се види са потпредседником Кине Вангом Ћишаном и да са њим разговара о евентуалном прављењу кинеске фабрике електричних аутобуса у западној Србији, пошто смо једна од земаља са највише литијума на свету, преноси Танјуг.

На питање новинара да ли би и пројекат „Јадарит” који компанија Рио Тинто реализује на западу Србије могао да постане успешна прича као и Железара Смедерево коју су преузели Кинези, Вучић је рекао да управо ових дана треба да се види и са представницима Рио Тинта.

Он је нагласио да је тај пројекат важан за целу западну Србију, као и да та компанија већ разговара са Кинезима о сарадњи.

„Покушаћу негде на секунд да ухватим кинеског потпредседника како би о томе разговарали”, навео је Вучић.

Каже да код Лознице постоји налазиште минерала јадарит који садржи литијум, као и да се ту налази 10 одсто светских резерви литијума.

Објаснио је да је литијум неопходан за батерије односно акумулаторе у електричнм возилима.

„Зато желимо да доведемо Кинезе који већ разговарају са Рио Тинтом који би направили фабрику у Србији, али да имају најповољнију цену литијума и да онда будемо произвођачи електричних аутобуса”.

Вучић истиче да би та фабрика могла да се направи у западној Србији, негде на потезу од Пријепоља до Крупња.

Подсетио је да су већ две фабрике направљене у Лозници и истакао да треба направити и фабрике у ужичком и златиборском крају, пошто ту није било великих инвестиција.

Зато је важно што ћемо градити аутопут Чачак - Пожегу, као и да остаје да се изгаде путеви око Узића, односно Пожега - Севојно - Ужице.


Коментари9
71b93
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Цицка 19:40
Ово је добро , какве све позитивне ствари произилазе ако би се овако нешто код нас остварило . Тамо где би била смештена таква фабрика видим не само наше људе да раде већ и раднике из иностранства из Румуније, Бугарске ,Мађарске , видим издавање станова, нове порезе на приход од тога , куповину намештаја , опреме за купатила, видим женидбе, удадбе, прославе , извоз, видим продавнице резервних делова за е.л возила и што је најважније чистију околину где год буду била таква возила .
Gliga
Ilon Mask, CEO Tesle, kaže da u litijum-jonskim baterijama, litijum čini mali procenat i da bi bilo logičnije da se zovu nikl-kobaltne. Kobalt je (po ceni) ključni element baterije za vozila. Vrlo je redak, skup i skoro 2/3 svetske proizvodnje je u Kongu. Zovu ga i „Krvavi dijamant baterije".Šta mislite gde su najveće rezerve u Evropi? Na Kosovu!!!!
Боба
Да ли неко у Србији уопште схвата да се овим питањима морају бавити људи од струке а не правници макар били и председници? Да ли ми имамо академију наука, инжењерске факултете као онај у Крагујевцу који је стварао стручњаке који су некад правили ауто индустрију. Или имамо само једног свезнајућег? Као неко ко је радио у ауто индустрији могу само да кажем да је несрећа што је ауто индустрија уништена и замењена шрафцигер индустријом за склапање увезених делова и извоз профита. Људе је неко убедио да ето не знају ништа и да све странци треба да раде а Срби ће само да мотају каблове. Ово је сумрак сваке логике ако је више неко уопште у стању да то схвати.
Milan Matić
Budućnost nije u automobilima sa baterijama, već sa gorivnim ćelijama na vodonik, koji su daleko bolji i ekološki potpuno prihvatljivi. Imamo stručnjake, u zemlji i inostranstvu, koji su za tu tehnologiju svetski eksperti. To treba iskoristiti.
Beogradjanin Schwabenländle
Возила на електрични погон и Србија, извините поштовани писци осврта али то не паше за земљу која има још десетине насеља без електричне енергије, тј, осветлења, слатко/горкои сам се насмејао. верујем да ни не схватате о чему се ради са изузетком господина октобарске феште. Не знам да ли живите већ у облацима, али ово је већ неозбиљно. Иначе, данас сам се возио са најмодернијим и најновијим возилом на свету, мерцедесов аутобус на водоник. Наравно уколико опет желите да вам неки полуобучени радници склапају нека возила за Кинезе са платом за 3-400 € вра месећно, а ти исти Кинези то онда вама продају за 40-70 хиљада, однесу цео приход , онда је у реду. не можете један ауто после 50 година да самостално направите, а ви би сад одмах у суперлигу. Јако сте смешни.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља