недеља, 15.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:12

Половина агенција неће моћи да плати полисе осигурања

Прошле године имали смо кулминацију када је банкротирало неколико великих играча. Тада је сав терет пао на осигураваче и они сада желе да се заштите, каже Александар Сеничић из Јуте
Аутор: Ј. Антељ, И. Албуновићсреда, 23.01.2019. у 22:00

Велики број малих туристичких агенција неће моћи да плати шест пута веће износ премија осигурања које од ове године прописују осигуравајуће куће. Међутим, то не значи да ће оне престати да раде јер већина њих су субагенти, односно баве се препродајом аранжмана великих туристичких агенција, рекао је јуче за наш лист Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција (ЈУТА).

Он је истакао да су четири велике осигуравајуће куће недавно дале своју понуду о износу премије осигурања за 2019. и да сматра да је она вероватно коначна. То значи да ће најмања полиса осигурања, на осигурану суму од 300.000 евра, коштати 3.500 евра док ће највеће агенције с највећим прометом и бројем путника она коштати 12.000 евра. У последње три године тај трошак је за агенције био од 70.000 до 100.000 динара.

– После банкрота 11 до 12 агенција, у последње три године, осигуравајуће куће овај сектор сматрају високоризичним за пословање. Довољно говори и то да од великог броја осигуравача који послују у Србији само четири пристају да се баве осигурањем у туризму. Сви они прате статистику, располажу подацима о пословању агенција. Прошле године имали смо кулминацију, када је банкротирало неколико великих играча. Тада је сав терет пао на осигураваче и они сада желе да се заштите – каже Сеничић и додаје да би и за агенције и за путнике било лоше да се и ове осигуравајуће куће повуку. Не верује, истиче, да би више од 10 агенција у том случају могло да обезбеди кеш депозите или банкарске гаранције.

– Не могу да коментаришем да ли су нови износи премија осигурања високи или не. Реалност је да је ово проблем за мале агенције које имају мали број путника – каже Сеничић. Сматра да се цена туристичких аранжмана неће битније мењати у наредној сезони. Каже да у овом тренутку постоји више од 120 туристичких агенција које су прихватиле нову понуду осигуравача. У Јути иначе сматрају да би промет агенција морао да буде кључни критеријум за одређивање депозита и да би се на тај начин нашло решење и за мале агенције.

У Србији тренутно послује 560 организатора путовања, овај број је последњих година повећан због пада промета у ђачком туризму, због чега се много агенција преусмерило на организовање летовања.

Поводом дешавања на тржишту продаје осигурања пре два дана организован је хитан састанак у Привредној комори Србије, коме су присуствовали представници 150 агенција из Србије, и то углавном малих. Председница управног одбора Асоцијације независних туристичких агенција Србије (АНТАС) Гордана Продић рекла је да је због последњих дешавања „пољуљана равноправност учесника на тржишту” и угрожено пословање великог броја агенција у земљи, посебно у унутрашњости.


Коментари2
f0ae9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Аца Топола
Комплетни туризам у Србији је толико примитиван и непрофесионалан да је испод сваког критеријума и коментарисати га. Када видите шта је актуелно 2019 год., све вам буде јасно (а сваких пар година понављају се исте приче...). Хотелијерство МА
Иван Грозни
Ионако велики број туристичких агенција опстаје само због тога што велики број људи не зна или не жели да користи Интернет и огромне могућности које нуди у избору путовања.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља