уторак, 17.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:22
ИСХРАНА

Со подиже притисак

Препоручена количина је од три до пет грама соли дневно, што значи да уколико не уносите довољно соли, можете имати нижи притисак, мада претерана употреба соли има лош утицај на бубреге
четвртак, 24.01.2019. у 18:15
(Фото: Ансплеш)

Летаргија може бити само једна од назнака за низак притисак, а осим тога то могу да буду и осећај умора, поремећај сна, малаксалост, вртоглавица, несвестица, анксиозност, депресија и лупање срца. Низак притисак карактерише вредност испод 100/60 ммХг.

Иако хипотензија није опасна по организам као висок притисак, она ипак ствара одређене проблеме, а може да указује и на озбиљне поремећаје циркулације, премора, лоше исхране, али и неких инфекција.

У сваком случају препоручује се посета лекару. Осим тога, можете применити и неке дијететске мере, уз промену животних навика, како бисте ублажили симптоме које прати низак притисак.

Уколико не уносите довољно соли, слободно посолите храну. Со у суштини везује воду и подиже притисак, али претерана употреба соли може имати лош утицај на бубреге и повећати ризик од других болести. Имајте на уму да многи производи садрже со.

Пијте доста воде. Низак крвни притисак обично прати дехидрацију, тако ћете лако подићи крвни притисак повећавајући унос течности. Трудите се да пијете најмање осам до десет чаша воде (или уопштено – течности) дневно. Уколико вам се од поменутог уноса воде симптоми не смање или имате повећану физичку активност, нарочито током летњих месеци, можете попити и више.

Чешће једите више мањих оброка. Када једете више мањих оброка, уместо једног или два велика оброка, помажете регулисању шећера у крви и крвног притиска.

Избегавајте обрађене угљене хидрате, као што су тестенине и производи од белог брашна. Бирајте интегралне намирнице од целог зрна, као што су овсене каше и пахуљице, интегрални пиринач, интегралне тестенине, интегрални хлеб, као и хлебове од више врста целих житарица (јечам, пшеница, раж, овас).

Уравнотежите исхрану. Важан фактор за здравији крвни притисак и боље опште здравље је здрава, добро избалансирана исхрана. Уравнотежена исхрана подразумева унос немасног меса и рибе, житарица и пуно воћа и поврћа.

Повећајте унос витамина Бе12 и фолне киселине. Ови витамини доприносе нормализацији крвног притиска и бољој циркулацији. Извори витамина Бе12 су риба и млечни производи (сир, млеко, јогурт). Фолна киселина се налази у тамнозеленом поврћу као што су спанаћ и броколи.

Смањите унос алкохола. Он изазива дехидрацију чак и ако се користи у умереним количинама. Ако имате проблема са ниским крвним притиском, немојте пити алкохол или га сведите на минимум.

Пијте кафу и напитке који садрже кофеин. Он сужава крвне судове, што утиче на раст крвног притиска.

Опрезно са зачинима. Разно лековито зачинско биље, попут семена аниса и рузмарина, по неким искуствима, помаже у смањењу тегоба код ниског притиска. Други зачини делују супротно и снижавају притисак, па стога смањите унос ђумбира, цимета и бибера.

Не прекрштајте ноге док седите. На овај начин се може успорити циркулација, а како је она од велике важности за ваш притисак, држите правилан положај тела док седите и не прекрштајте ноге.

Вежбајте редовно. Редовно вежбање доприноси општем здрављу, али ће такође регулисати и циркулацију крви. Ништа лакше, ходајте 20 минута сваког дана мало оштријим темпом и осећаћете се боље.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com


Коментари3
b4b9f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zoran
Slobodno izbegavajte so, nece ni 1% vas da ima probleme zbog toga, ali ce vas 99% da ima pozitivne efekte. Secam se jos u Srbiji moja zena stvaljala malo soli u supu i mi se navikli. Dosao rodjak moj, kad probao, skocio sa stolice i otrcao u kuhinju d atrazi so, jedva nije ispljunuo supu. Ja ga gledam...dobro...uzmi. A jelo bez zacina je uvek sladunjavo malo, samo se niste navikli. Mi ekstremno malo stavljamo so. Jos zena moaj ima nizak proitisak i nema nikakav problem. Ja imam normalan ili malo nizi. So slobodno mozete d aizbacite iz jela ili samo malo.
Darko
nemoj da savetujes ukoliko nisi strucnjak na tom polju svako ima svoju boljku svi organizmi se razlikuju, ako ti imponuje da zvucis pametno, bar nadji neke argumente.
Препоручујем 1
Zoran
I pravi krecanu od krvnih sudova. A vi dao bog volite slano....

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља