петак, 22.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:57

Зашто пошиљке с „И-беја” дуго чекају на царињење

Прописима није одређен рок за царињење поштанских пошиљки, осим експресних, код којих процедура мора да се заврши истог дана
Аутор: Јелица Антељнедеља, 27.01.2019. у 23:30
(Фото Танјуг)

Роба, коју је један наш читалац наручио још у децембру преко „И-беја”, и после готово месец и по дана није стигла на адресу. Преко система за праћење пошиљки, како каже, установио је да његов пакет већ двадесет дана чека на царињење у Србији и пошто је готово истекао рок за испоруку коју гарантује продавац из Америке, односно „И-беј”, за који дан већ би могао да тражи повраћај новца.

– Пакет чека на царини, а време за испоруку истиче, чиме ја као купац имам право на рефундацију. Исти проблем у Србији се појавио пре две године, када је због кашњења велики број купаца тражио и остварио повраћај новца, а онда са закашњењем добио и пакете. Многи су злоупотребили овакву ситуацију. Међутим, пошто и продавци прате кретање робе, они су купцима у Србији вратили новац, али су се истовремено жалили „И-беју” тврдећи да на нашем тржишту има злоупотреба. То аутоматски баца лошу слику која никако није пожељна у онлајн трговини – објашњава наш читалац. Он подсећа да је, у једном тренутку, готово обустављена трговина преко „И-беја” са купцима из Србије. „Пеј-пал”, систем за електронско плаћање који је још припадао „И-беју”, једноставно је блокирао овај сервис са Србијом. Незванична суспензија трајала је довољно дуго да направи проблеме онима који тргују преко интернета.

Наш читалац каже да би иста ситуација могла да се понови будући да осим купаца „Пеј-пал” подједнако штити и продавце који су у овом случају послали робу, али ипак могу бити оштећени због околности на које не могу да утичу. Можда због тога поједини продавци на „И-беју” већ имају искључену опцију слања у Србију. Они који тргују преко ове глобалне онлајн платформе кажу да свакако не би требало да дозволимо да се због оваквих ситница наша земља, у којој иначе расте онлајн трговина, било где у свету налази на некој непожељној листи.

На питање зашто пошиљке толико чекају на царињење у Управи царина кажу за наш лист да се повремено дешавају застоји.

– У зависности од броја приспелих пошиљки и доба године поштанске пошиљке се у просеку на царињењу задржавају од четири до седам радних дана. Деси се и застој, али треба имати у виду, да у царинску испоставу Београд, дневно стигне од неколико стотина, па до неколико хиљада пакета – кажу у Управи царина.

Они додају да тај број расте пред крај године, односно, у време поклона, око новогодишњих и божићних празника, када расте и куповина преко интернета, док је са друге стране, велики број нерадних дана због верских и државних празника.

Повремених застоја у царињењу, тврде, има и током првих месеци нове године, јер је то период великих снижења, што је такође разлог да људи више купују.

– Због ограничених капацитета и броја пошиљака, које је могуће обрадити у току једне смене, дешава се да и поред свих напора, који се улажу, у поменутом периоду пошиљке чекају на царињење и више од 10 радних дана. Царински службеници чине све што је до њих, мада царинским прописима није стриктно одређен рок у коме се поступак царињења поштанске пошиљке мора завршити – објашњавају у Управи царина.

 Изузетак су, кажу, експресне пошиљке, које имају предност и морају бити оцарињене истог дана. За ту врсту услуге, чија је цена знатно виша у односу на обичну пошиљку, наручилац се изјашњава приликом куповине. Коришћењем услуга брзе поште, односно курирских служби (ДХЛ, ФЕДЕКС, УПС, итд.) такође се цео поступак убрзава.

– Међутим, за наше грађане и даље је повољније да робу примају путем обичне поште, с обзиром на то да су ПТТ услуге јефтиније од услуга брзе поште, па су самим тим укупни издаци нижи – кажу наши саговорници.


Коментари39
bfde5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

revolution
problem sa nedostavljanjem posiljki nije srpski patent....isti problem imaju i austijanci, neci, spanci....skoro svi....ali carinjenje posiljki vrednosti 1000 dinara je sramota.....proveri sta je unutra i naplati porez i gotovo....naplacuju otvaranje paketa....zato prolaze kineski kontejneri puni tehicke robe bez carie, prolaze kotejneri sa patikama a uvoznike bez carine....
šemsudin
ustanak!
Ivan
Mesec i po stoji paket na carini, sramota! Prethodni je stajao jos vise i pritom mi je naplacena carina bila veca od vrednosti paketa i postarine zajedno. Dokle vise? Kada ce u drzavnim firmama raditi ljudi koji nemaju clansku kartu vladajuce vecine a umesto nje imaju volju da rade svoj posao?
Sandra Dj
Vec 15 dana cekam da se ocarine 3 plasticne flasice za vodu iz Skotske. I ko zna kolika ce carina i pdv da iznese. Bicu srecna da uopste dobijem paket.
Milan K.
Drago mi je da vidim da ova tema napokon dobija medijsku paznju. Ja ne znam koju ste Upravu carina vi intervjuisali, ali paketi koji stizu u Srbiju na carini se zadrzavaju i do mesec dana, nebitno koje doba godine. Jadni smo mi gradjani koji smo u svemu ovome nemocni i moramo da citamo ovako gnusne i bezobrazne izjave ljudi koje sami placamo.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља