среда, 29.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Станица Нови Београд преузела улогу главне

После затварања Железничке станице новобеоградска је једна од најпрометнијих, али и даље нема многе садржаје у складу са улогом. – „Прокоп” као садашње централно железничко чвориште нема добру саобраћајну везу са градом, нити станичну зграду
Аутор: Дејан Алексићуторак, 29.01.2019. у 21:00
(Фото: Д. Алексић)

Откако је Главна железничка станица летос угашена, путници који редовно користе ову врсту превоза довијају се на разне начине како би ухватили возове, нарочито због тога што „Прокоп” који сада важи за главну станицу није баш добро повезан са остатком града. Већина грађана који иду у правцу севера уместо у „Београд центар” одлазе на Нови Београд, станицу која је последњих месеци такође једна од главних, поготову што се до ње јавним превозом знатно једноставније и брже стиже. Колико главном граду недостаје права, потпуно завршена главна железничка станица, добро повезана са остатком Београда, можда најбоље осликавају последњи зимски, снежни дани.

Да је количина незадовољства у железничком чвору могла да се измери, једна од главних тачака сасвим сигурно била би станица Нови Београд. И путници који су чекали међуградске возове и они који су чекали композиције „БГ воза” минулог викенда, како истичу, доживели су непријатност.

– У суботу сам кренуо на међународни воз за Будимпешту који је требало да пође у 11.20 са Новог Београда. Када сам куповао карту, путник испред мене је питао да ли ће воз каснити, на шта му је службеница узвратила да не би требало много, већ 15, 20 минута, као и сви други возови тог дана. Нисмо ни могли да замислимо да ће се тих 20 минута претворити у 130 минута смрзавања на ветрометини – указује суграђанин Марко Митић.

Проблем и за њега и за све друге путнике је настао јер, како је рекао, нико на станици, као ни у кол центру „Србија воза”, није путнике обавестио да постоји могућност да сви градски и међуградски возови доста касне у поласку. Јер да је конкретна информација дата благовремено, како каже Митић, многи путници би „БГ возом” отишли на „Прокоп” где постоји чекаоница.

– За све возове је најављивано краће кашњење, а онда су само додавали минуте. Конкретно за мој воз прво је речено 60 минута, онда су додали још 30, па 25, и на крају се више и не сећам шта је била последња најава. У једнакој невољи били су и путници који су чекали „БГ воз” јер се уопште није поштовао ред вожње градских композиција, али и они који су ишли ка Сремској Митровици и Шиду. Тај воз је каснио још више – жали се Митић.

Путнике на станици Нови Београд, чини се, није толико разгневило што су им информације о кашњењима сецкане, него што нису имали где да се склоне од хладноће.

– Ко не зна како станица Нови Београд изгледа, то је станица која осим што има неколико клупица нема надстрешнице или макар импровизовану чекаоницу. И за оно мало надстрешница већ дуже је онемогућен прилаз. Ко је и покушао да нађе какав-такав заклон није се усрећио јер је стајао на степеништу где је прилично дувало – указује Ивана Павловић, путница која је у суботу такође чекала воз на Новом Београду.

Ова ситуација на новобеоградској станици актуелизовала је једно од главних питања путника који користе возове – зашто је Главна железничка затворена, а „Прокоп” још није добио станичну зграду, све приступне саобраћајнице и квалитетну везу градским превозом. Проблем је што прометна станица Нови Београд нема уређен простор за чекање и добру билетарницу, већ импровизовану са једним шалтером на којој су ненормалне гужве пред полазак возова.

Главну је летос затворило ширење „Београда на води”. Путници су још тада упорно понављали да то није добар потез јер су остале станице у Београдском железничком чвору недовршене, али надлежни су истицали како је „Београд центар” сређен и испуњава све услове за преузимање улоге централне станице. Резултат овакве одлуке је да и после седам месеци од катанчења Главне већина путника избегава саобраћајно одсечени „Прокоп”, који уместо станичне зграде краси арматура, и одлазе на Нови Београд који је, и поред бројних недостатака, барем саобраћајно боље повезан са остатком града.

Уређење станице Нови Београд у оквиру обнове пруге

Последње најаве, којима путници све мање верују због ранијих померања рокова, кажу да би ускоро требало да почне сређивање приступних веза „Прокопу” из правца нишког ауто-пута, као и да би ускоро требало да се одобри и кредит из кога ће се градити станична зграда и остатак плоче у „Београд центру”. Ипак, од свега овога путници неће имати превише користи, ако се „Прокоп” коначно боље саобраћајно не повеже са другим деловима града.

У плану је и сређивање и лоше опремљене станице Нови Београд, а она би какав-такав препород требало да доживи у оквиру модернизације пруге од Београда до Старе Пазове, реконструкције која је у току.


Коментари26
9ff88
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Manevar
Beograd treba da ima 4 (četiri) železničke stanice visokog ranga (kao glavne): Beograd Sever, Beograd Jug, Beograd Istok, Beograd Zapad + petu : Beograd Centar (Prokop). I te stanice treba da budu međusobno povezane "duplim" prugama. Sve ovo navedeno ima smisla i u skladu je sa budućim razvojem ovog grada, ako je namera da on postane strateški saobraćajni centar koji mu inače pruža geografska pozicija. Te stanice u mnogim zemljama imaju razne sadržaje koji pružaju non-stop usluge ne samo putnicima u saobraćaju nego i stanovicima gradova u kojima se nalaze. Kako doći do toga? Pa treba definisati lokacije, pa ponuditi trgovačkim centrima, pa dodati stanice, ili....
Cicka
I zašto sve što je važno za narod se po pravilu gradi na najvišim kotama i nemogucim mestima u Beogradu do kojih se ina;e teško dolazi i prevozom i peške ..
Inženjer
прокоп је рупа, коју је неко грешком зацрта да буде главна станица. Станица треба да буде повезана са осталим видовима превоза (аутобуски међуградски, градски превоз), такође да буде означено где је станица, да се може доћи и пешке, бициклом, мотором, аутомобилом, паркинг и остали садржају. Политичари путују по свету о нашем трошку, могу ваљда да сниме како је урађено да не би причали глупости.
Milan Matić
Hiljade i hiljade putnika će se maltretirati godinama dok se ne napravi železnilka stanica koja funkcioniše i koja je povezana sa gradom. Zašto? Pa, da bi se gradio Beograd na vodi!!!
Срђан
Само кажите да журите на београдски фестивал игре и стижете на време.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља