понедељак, 25.03.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:04

Крај „Битлса” кроз призму Питера Џексона

Новозеландски редитељ спрема документарни филм од 55 сати до садa невиђеног материјала који бележи последње тренутке „ливерпулских буба”
Аутор: Ј. К.понедељак, 04.02.2019. у 20:00
Битлси (Фото Пиксабеј)

Само што је завршио први документарац у каријери, дугој више од три деценије, новозеландског синеасту Питера Џексона очекује нови документаристички подухват. Након што се позабавио стогодишњицом окончања Првог светског рата у документарцу „They Shall Not Grow Old”, који је премијерно приказан прошлог новембра уз изврсне критике, Џексон се „хвата укоштац” са још једном годишњицом.

Тачно пет деценија од последњег концерта, који су „Битлси” одржали у Лондону, и то на крову зграде, новозеландски редитељ вратиће се у тај 30. јануар 1969. године. Троструки добитник „Оскара” Питер Џексон, наиме, на располагању има више од 50 сати материјала снимљеног тих дана, али неискоришћеног у филму Мајкла Линдзија Хога из 1970. „Let It Be” (како гласи наслов и последњег студијског издања „Битлса”, који је објављен исте године).

Троструки добитник Оскара (Фото Бета/АП)

„Тих 55 сати никада пре виђеног видео-материјала и 140 сати аудио-записа, који су нам на располагању, омогућавају нам искуство да будемо `муве на зиду`, о чему су обожаваоци групе одувек сањали”, саопштио је Џексон, додавши да се налази у својеврсној „временској машини” која га враћа у 1969. годину када су „четворица пријатеља седелa у студију стварајући сјајну музику”.

„Након што сам прегледао сав видео и аудио материјал који је Мајкл Линдзи Хог снимио 18 месеци пре него што се бенд распао, схватио сам да је у питању ћуп са благом…”, казао је редитељ, познат по филму „Небеска створења” и трилогији „Господар прстенова”, који у стварању документарца има подршку издавачке куће „Битлса” – „Епл”, као и благослов Пола Макартнија и Ринга Стара, али и удовица Џона Ленона и Џорџа Харисона – Јоко Оно и Оливије Харисон.

Линдзи Хог је снимао „Битлсе” од 2. јануара до 31. јануара 1969. године планирајући да то искористи за телевизијски специјал, а на крају је од тога направљен документарац „Let It Be”, премијерно приказан 1970. године. Овај филм је за све поштоваоце „Битлса” веома значајан с обзиром на то да бележи не само последњи наступ састава, већ и време које је било права прекретница за „ливерпулске бубе”, јер су тензије у бенду биле на врхунцу. Недуго затим, група је и окончала свој десетогодишњи живот.

А мало ко је тог 30. јануара 1969. био свестан да Џона Ленона, Пола Макартнија, Џорџа Харисона и Ринга Стара гледа уживо последњи пут, али баш тај датум је за многе обожаваоце једног од најзначајнијих бендова у историји музике означио крај једне ере.

Осим што је то била последња шанса да се славна ливерпулска четворка види заједно на сцени, концерт је био необичан и по месту одржавања – крову дискографске куће „Епл” у центру Лондона. Наступ није био најављен, нити га је било ко очекивао, па запрепашћењу запослених у околним зградама, који су били на паузи за ручак, као и случајних пролазника, када су угледали Ленона, Макартнија, Харисона и Стара на крову, није било краја!

Још један куриозитет везан за овај наступ јесте да га је, после само 42 минута, лондонска полиција прекинула. „Битлси” су успели да одсвирају пет песама, а неке од њих су успели да „убоду” тек из другог или трећег пута, да би им полиција, забринута због хаоса у саобраћају и силне гужве, запретила да ће бити ухапшени уколико не прекину „перформанс на крову”. Музичари су се повиновали захтевима полиције, а Џон Ленон се шаљиво обратио публици речима: „Желим да вам захвалим у име бенда и надам се да смо прошли аудицију!”


Коментари4
b6e66
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ВлаДо
Баш ме интересује,али чисто сумњам,да ће у том филму бити приказано да су Бутлси били државни подухват иза којега је стајала цела Велика Британија и све њене тајне службе као МИ5 и МИ6 као и неколико композитора који су морали да се одрекну ауторских права,наравно уз надокнаду,и да су се те композиције представљале да су их наводно компоновали чланови групе Битлс.
Sasa Trajkovic
Bube su bile šlag na torti jednog revolucionarnog vremena koje nam je donelo POP kulturu početak globalizma ali u kulturi i umetnosti... nažalost i Bube i celu zapadnu sivilizaciju je pojela komercijalizacija i novac, hipici i bitnici 60 ih su prodali svoje mladalačke ideale i samo par godina kasnije sa kravatama i odelima predstavljali su novi svetski poredak i početak kraja zapadne civilizacije.
blago njemu
Sve svoje snove je ostvario.
Jes mu dosadno
Potrosio sve knjige koje je procitao, pa prelazi na muziku.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља