субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:13

Руски трговац конкурише „Лидлу” и „Алдију” у Немачкој

Дисконтни ланац „Торгсервис” отворио прву радњу у Лајпцигу и намерава да се шири најпре у Немачкој, одакле наставља поход на западноевропско тржиште
Аутор: И. Албуновић, Ј. Антељпонедељак, 04.02.2019. у 19:30
(Фото Пиксабеј)

Руски трговачки дисконтни ланац „Торгсервис” одлучио је да освоји западноевропско тржиште. Прву радњу отворио је у Лајпцигу и циљ им је да ниским ценама за почетак освоје тржиште Немачке које броји више од 80 милиона људи, преноси „Вечерњи лист”. Како су изјавили власници овог ланца, за прво одредиште намерно је изабрана источна Немачка, како би, наводе, проверили да ли овим пословним моделом могу да почну сељење на Запад. Иначе, долазак руских трговаца врло је заинтригирало немачке медије који нису пропустили да помену још увек затегнуте политичке односе Русије и Европске уније.

Прва радња је отворена под именом „Мере”, а како је наведено, циљ је да још нижим ценама покоре најјефтиније ланце попут „Лидла” и „Алдија”. Како преносе немачки медији, ови ланци су забринути због најаве да ће конкуренција из Русије све цене производа знатно снизити, о чему сведочи и слоган под којим послују „Само најниже цене сваког дана”.  Немачки медији наводе неке од цена попут тигања са поклопцем који овај трговац нуди за 2,67 евра или литар млека који кошта тек 0,49 евра.

– Немачке медије посебно је заинтригирао изглед унутрашњости који подсећа на прве овакве супермаркете отворене шездесетих година. Под неонским светлима налазе се велике палете с којих купци директно узимају робу. Асортиман чини углавном храна, чак 70 одсто, а има и одеће, хране за љубимце и кућне потрепштине. „Торгсервис” је иначе трговачки ланац чији се супермаркети у Русији зову „Свеетофор”, док под именом „Мере” послују у Румунији.

Долазак руских трговаца врло је заинтригирао немачке медије који нису пропустили да помену још увек затегнуте политичке односе Русије и Европске уније.

Објекте има у Казахстану, Кини и Азербејџану. Пре него што су отворили први објекат у Немачкој, спорили су се око имена. Власници су желели да на овом тржишту послују под именом „Центвелт”, али се због тога побунио немачки произвођач кућних апарата „Центи” који их је тужио и добио спор.

Када је реч о плановима за ширење, интересантно је да је „Торгсервис” у Берлину основао и компанију „ТС-Маркет” која има амбиције да се шири на тржиште источне Немачке. Планирају наводно да отварају радње у градовима који имају више од сто хиљада становника, а после Лајпцига јефтина роба биће понуђена и у граду Цвикауу, смештеном на самом истоку Немачке. Немачки стручњаци за маркетинг сматрају да има клијентеле у неким деловима Немачке за овакав дисконт, али да не верују да ће се овакав пословни модел исплатити власницима.

– Да би такав модел успео неопходно је имати велики број објеката и велику потражњу, јер је то услов да се са добављачима преговара о нижим ценама. Чак и сто трговина није довољно – кажу стручњаци. Аналитичари са друге стране тврде да „Алди” и „Лидл” могу да поднесу овакву конкуренцију и додају да би другачије било када би се појавио конкурент са истим квалитетом, а нижим ценама. Тада би им, вероватно, најпознатији европски дисконтери пружили јачи отпор.


Коментари10
eb2d2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mihailo Vuković
Rusi su postali najveći svetski izvoznici pšenice , soje i svinjetine . A izvoze i jabuke . Srbija je propustila zlatnu šansu da u kooperaciji sa Rusijom zaista postanemo ,, šeici hrane '', kao što su nam govorili na Poljoprivrednom fakultetu pre pola veka .
Kostadin
Pre mnogo godina seljaci su propustili šansu u izvozu loznih kalemova (izvozili su na milione komad), zatim su izgubili šansu u izvozu mesa, pa sada jabuka, trešanja i višanja. Ostalo je da se uništi izvoz šljiva (još malo) i kupusa koji se dobro izvozi.
Препоручујем 23
dijaspora Düsseldorf
Vise od 50 g pratim situaciju u Njemackoj ! nakon tih zlatnih god, 70- 90 tih doslo je do polarizacije pravog. Drustvenog razvojnog stanja u Njemackoj ! Sigurno ste primetili da. Rusi ce razsiriti u biv. DDR gde sü dan danas zarade i penzije znatno sü nizi nego u zap. dio Njemacke! Volumen ove. " Ruski expanzije" u odnosu na " Gigante " poput ALDI - LIDL - Edeka- Rewe - Tegelmann ce biti neznatna ali globalno gledano korisno jer za tih nezaposlenih ( Harz I V) penzionere za onih sa niskim min, placama od 8,70 €/h ce odigrati vaznu ulogu ( ipak %- no neznatnu ali nek pritiskaju sa cjenama tih Gigante !) ! Pa Sta ako je Ruski lanac nek pokaze Sta znaju i Vi u Srbije bi trebalo da pored Lidl pozovete i njih nek konkurisu u korist potrosaca! ( to vazi i za drugih biv. Republika!)
realko
A kako da se izveze kad u Hrvatskoj predsednica zabranjuje deci da kupuju čokoladice proizvedene u Srbiji.Dno dna,kakva crna liberalna demokratija,sve je to metod sile.Jači tlači.Ako slučajno Ameri budu rešili da izvoze meso u Nemačku ima da plaćate 50Eura/kg,niko vas ništa neće pitati.A,ovo su Rusi namerno uradili da im Nemci namerno zatvore radnju kako bi velika trgovinske lnace iz Nemačke a koji godinama posluju u Rusiji proterali po isstemu reciprociteta.Čist trgovinski rat velikih...kao između Kine i Amerika samo je ovo druga liga...
Препоручујем 11
Београђанин
Што не дођу у Србију да нама мало снизе цене пошто ни Лидл није нешто посебно јефтин.
Branislav
"Власници су желели да на овом тржишту послују под именом „Центвелт”, али се због тога побунио немачки произвођач кућних апарата „Центи” који их је тужио и добио спор". Ovo mi je uvek bilo kotroverzno na zapadu. Izmedju Centi i CentVelt postoji dovoljno velika razlika. Po toj logici bi neka zena sa imenom Lida mogla da tuzi Lidl ili neko sa imenom Aldin da tuzi Aldi i da im ne dozvoli poslovanje pod tim imenom. Slicno ludilo je bilo kada je Microsoft zastitio trejdmark Windows, pa niko osim njih ne moze da ga koristi u nazivima proizvoda. Takvih primera ima jos mnogo a sve je proizvod teskog idiotizma i pohlepe.
Roos
Rusi su poznati da ne proizvode I ne konzumiraju GMO proizvode, što će verovatno biti spas za mnoge a možda i čovečanstvo!
Zoran
Gastrabajter, Rusi su pretekli Amere u izvozu zita. Prvi su. I to jos izvoze organsko, nije GMO.
Препоручујем 29
Gastarbajter
Rusi su isto tako poznati pi tome sto uvoze sve oaim nafte, oruzja i gasa. Ova tri artikla se ne prodaju u samoposlugama.
Препоручујем 14

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља