недеља, 22.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:24

Аеродром у Лађевцима средином године

Ваздушна лука код Краљева биће у јуну отворена за цивилни саобраћај, а у плану је да 2019. почну и радови на Моравском коридору, од Прељине до Појата
Аутор: М. Дугалићпонедељак, 04.02.2019. у 22:30
Првим путничким авионом у Лађевце су 2011. слетели тадашњи председник Борис Тадић и министри у Влади Србије (Фото М. Дугалић)

Краљево – Краљевчани, као и њихови гости ускоро ће у свет и овде одлазити и долазити авионом или ауто-путем. То су најновије информације, које смо добили од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. У том одговору се подсећа, да је Влада Србије основала предузеће „Аеродроми Србије”, којем је главни задатак да буде оператер то јест управљач аеродрома. Сходно томе, влада је донела одлуке и планска акта, којима се неопходни аеродромски садржаји потребни за цивилни саобраћај са војног враћају на располагање држави.

То је потврђено и уговором између Министарства одбране и „Аеродрома Србије”, о заједничком коришћењу маневарских површина. У одговору следи и оно што ће будуће путнике највише интересовати: „Стога су планирани грађевински радови, опремање аеродрома, запошљавање и оспособљавање будућих радника на пословима прихвата и отпреме ваздухоплова, путника и робе, отварање и опремање граничних прелаза и сертификација аеродрома. Све ово требало би да се заврши до краја јуна 2019. године. Аеродром ће се опремити тако да је могуће његово коришћење и у условима смањене видљивости. Од отварања до краја године можемо очекивати и прве авио-компаније заинтересоване за летове са овог аеродрома.”

Значи, отварање ће бити крајем јуна а не, како се у овдашњим политичким круговима говори, месец дана раније – 31. маја. После крећу и први летови у складу са обећањем Александра Вучића, председника приликом недавног боравка у Краљеву. Он је тада нагласио да ће, упркос бизнис плановима на основу којих ће за покриће трошкова одржавања држава губити годишње око два милиона евра па је неопходно све учинити да то не буде више, овај аеродром ипак бити отворен. И, то у првој половини године, наравно, за летове мањих цивилних авиона.

Председник Вучић је напоменуо и да он мора бити повезан са добрим путевима па смо ресорно министарство упитали и када почиње градња такозваног Моравског коридора. У одговору се објашњава да је поменути ауто-пут од Прељине до Појата – 110 километара. Повезиваће два најважнија правца у Србији, Коридор 10 и Коридор 11, а пролазиће кроз подручја општина и градова у којима живи око пола милиона становника, а то су: Ћићевац, Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачка Бања, Краљево и Чачак. О конкретним активностима и вези изградње ауто-пута се наводи:

„За реализацију пројекта 15. октобра 2018. године потписан је меморандум о разумевању и сарадњи између Владе Србије и америчке компаније „Бехтел”, што је први инфраструктурни пројекат у чију се реализацију укључују компаније из САД. Вредност инвестиције је око 800 милиона евра. Но, после катастрофалних поплава у Србији било је неопходно новим пројектом изместити трасу пута на једној деоници, што ће значити и регулисање водотока Западне Мораве, како би пут био потпуно безбедан. Очекујемо да тај посао буде завршен ове године, а упоредо водимо разговоре због обезбеђења финансирања да би до краја ове године почели са радовима”, тврди се у одговору Министарства саобраћаја.

То су информације о активностима око, како се Краљевчани често на рачун политичара шале, „аеродрума и ваздуплохова” као и за овај крај веома важног коридора. Разумљива су страховања да ли ће поменути рокови бити поштовани, јер је сличних најава минулих година било много. Бивша власт је аеродром у Лађевцима за цивилни саобраћај чак неколико пута отварала и слетањем путничких авиона са политичарима, била је најављена и прва редовна линија... Али, чим су окончаване активности попут избора, без обзора на то што је обављена адаптација аеродромске писте, што је саграђен нови контролни торањ, пристанишна зграда, за цивилни део „Мораве”, путнички авиони су приземљени и још одавде нити слећу нити узлећу.


Коментари11
e5311
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Nije nam nuzno da pravimo stalno nove puteve. Iz Kraljeva do Nisa i obratno putovacemo avionom. Kad se otvore jos neki aerodromi moci cemo da biramo let. Preko Varvarina ili Aleksinca.
ralence
Села око Краљева и Чачка скоро су празна а градови су са малим бројем становника и економски врло слаби. Тих 2-3 милиона Евра годишње треба уложити у откуп имања и укрупњавање ораница и поседа. Развијати пољопривреду,воћарство и сточарство па тек онда кад имаш нешто да извозиш отворити аеродрум за брзо пребацивање робе на тржиште.
артиљерац
Дозволите ми пар речи,ипак сам ваздухопловни инжењер већ дуже од 30 година.Сва обећања АВ су само то,обећања.Држава НЕ МОЖЕ ни Ер Србију да натера да лети с Лађеваца ако нема јасну економску рачуницу.Акамоли неку страну компанију.То што ће држава дати 2-3 милиона евра је бацање у бунар ако се с Лађеваца не буде летело.Лађевци су бивши војни аеродром, ту су били Мигови 21.Дете је рођено,ваља га љуљати,а не знамо како.Иста је прича с Пониквама,на Златибору.Краљево је од Београда 163 км,2 сата од Ниша 136,такође 2 сата.Није Србија тржиште за авиокомпаније да се лети са сваког аеродрома који имамо.Макар се радило и о low cost компанијама-Тек оне гледају на попуњеност.Сећам се,с Ниша је ишла Пјаћенца или Вићенца,3-4 лета,нема путника,здраво.Авио саобраћај није "Вечерња ревија жеља".Давно је прошло време СФРЈ и ЈАТ-а.
Nikola
Večito o bivšoj vlasti, a mi u KV kao da smo sisali vesla pa nismo gledali i slušali bar 4 puta slikanje, obećanja i otvaranja tog istog aerodrUma od sadašnje vlasti!
dipl. agronom
Aerodrum je posledica podliva mozgova,iako ga je sagradila bivsa JNA,za vreme vestacke tvorevine SFRJ...Fala Bogu,sada ce upravljati naslednici,i Srbija bez jedne AP-e,tzv. uza Srbija tj.Centralna Srbija...
Boris
Vladislave, Aerodrom Lađevci je izgrađen 1961.godine a stari aerodrom se iz perioda Kraljevine je pretvoren delom u Mašinski fakultet a delom su magacini privatnih kompanija. Taj aerodrom je izgrađen za potrebe Fabrike Aviona u Kraljevu koju su Nemci 1941.nakon velikog streljanja demontirali i odneli za Nemačku. Leteli su nad Kraljevom avioni pre nego što mnogi misle.
Препоручујем 24
Владисав
Аеодром је из период Краљевине а садашњи изглед са бункерима су му дали Немци током окупације.
Препоручујем 8

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља