субота, 19.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:26

Почаст градоначелнику који је стварао метрополу

Аутор: Дејан Алексићуторак, 05.02.2019. у 11:44
(Фото Беоинфо)

Годишњица смрти Бранка Пешића, некадашњег градоначелника Београда у чије време су подигнути Мостарска петља, „Газела”, Теразијски тунел и други важни објекти без којих се данас не може замислити главни град, обележена је јуче. Полагањем венаца на Пешићев гроб јуче је одата почаст једном од најуспешнијих челника у историји Београда. Бранко Пешић умро је 4. фебруара 1986.   

– Реч је о човеку који је у другој половини 20. века урадио много за развој нашег града. Данас, пола века касније, резултати и све што је иза себе оставио заиста делују импозантно и невероватно. Бранко Пешић није задужио само савременике, већ и генерације које данас живе у Београду. Наш град је у његово време постао истинска метропола, а он је Београду променио визију, структуру и дао му модеран изглед – истакао је Никола Никодијевић, председник Скупштине града.

У време Пешићевог мандата, како је Никодијевић подсетио, урађени су и део ауто-пута који пролази кроз Београд, блокови на Новом Београду, отворени и затворени базени и спортски центри, али и 66 нових школа и 86.000 станова. 

– Те бројке и пола века касније остају као изазов нама који живимо, радимо и стварамо у Београду. Сигурно је да би требало да чувамо сећање на једног од највољенијих и најуспешнијих градоначелника у историји нашег града. Такође, морамо да се потрудимо да будемо достојни његових дела. Пешић је имао визију и био човек испред свог времена, а суочавао се са критикама, пре свега због чињенице да његови савременици нису разумели његове визије. Његови пројекти су често били оспоравани и нападани, а тек са данашње дистанце може да се види колики је био визионар. Верујем да ћемо успети да останемо достојни Бранка Пешића, као и да ћемо будућим генерацијама оставити нешто попут онога што је нас дочекало из његовог времена – казао је Никодијевић. 

Пре три године некадашњи бригадири, чланови Удружења учесника омладинских радних акција, покренули су иницијативу да се установи Награда града Београда која ће носити Пешићево име, а која ће се додељивати за неимарске подухвате. Надлежни у граду прихватили су иницијативу, али до данас ово признање није установљено, иако процедура, како су тада истицали, није компликована. Потребно је да се увођење ове награде уврсти на дневни ред неке од скупштинских седница и да је одборници усвоје.


Коментари6
d74fc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vidoje Markovic
Ocekujem da ce i Djilas uskoro docekati slicnu pocast s obzirom da je bio prvi gradonacelnik posle Pesica koji je ostvario ideju izgradnje jos jednog mosta preko Save, kod Ade Ciganlije. I izgradnja Pupinovog mosta preko DUnava je zapoceta zahvaljujuci njemu i u vreme njegovog mandata. Necemo pricati o 43 vrtica za predskolsku decu, unapredjenje gradkog prevoza (jeste da ne volimo da placamo, volimo dzabe)... Naravno, bilo je i losih ideja, recimo podzemni kontejneri za djubre...). Slicno kao i Pesiceva ideja crne Beogradjanke kao simbolu Belog grada, ili auto-put koji je kao nozem prepolovio delove grada (recimo Vozdovac). Naravno, ideja je da nijedan projekat nije dovoljan sam za sebe, te je trebalo dodati infrastrukturu tom autoputu u smislu podzemnih pesackih tunela ili nadvoznjaka za ljude i kola. Ali, sam autoput je bio progres, kao i Gazela. Isto je i sa Djilasovim vizijama i ostvarenjima. A u u svako vreme su potrebne pare za gradnju. Ni komunistima ih nije doneo Deda Mraz.
Јованка Вождовчанка
Уз све поштовање, ауто-пут је упропастио Вождовац, пресекао га на 2 дела, који , ни данас, нису повезани и донео толико тешкоћа нама Вождовчанима да то не може да разуме нико ко не живи овде.
kole stara karaburma
A Jatagan mala? to bi bila centralna tacka svih turistickih ponuda.
Препоручујем 1
Svako pogreši
Jedina greška mu je bila gradnja CRNE Beograđanke , kao simbola BELOGgrada
пиши као што говориш
Није црна, већ браон, није он подигао, већ су је осмислили архитекте, и - то је првокласна грађевина која није ни мало изгубила на вредности током деценија. Напротив, све је боља и после толико времена. Ја сам, иначе, противних тако високих грађевина у центру града, али, Београђанка је прворазредан солитер упркос томе.
Препоручујем 2
Радомир
Бранко Пешић је увек имао највишу оцену као градоначелник градитељ Београда. Радује ме што се његов допринос граду не заборавља. Признање заслужују сви који се труде да се Земунац Бранко Пешић нераздвојно трајно повеже са Београдом.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља