субота, 16.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39

Када нога задрхти на квачилу

среда, 06.02.2019. у 09:29
(Фото А. Васиљевић)

У чланку „Зашто се мотор возила угаси на прузи”, објављеном у „Политици” 1. фебруара 2019. године, аутор износи два разлога. Он негира, што је и вероватно тачно, да се аутомобил гаси због електромагнетног поља које се ствара у проводници тамо где је пруга електрификована. Међутим, заборавља да помене и евентуални учинак лутајућих струја које се налазе у и око шина. Ефекат тих струја уопште није занемарљив, и може се најбоље видети годинама на трамвајским баштицама у граду Београду, где је асфалт око шина увек разрован и пун рупа. Но можда ни те струје не гасе мотор…

Али, теза да се аутомобили гасе на пружном прелазу зато што се од труцкања олабави неки електрични контакт, посебно не стоји, јер на нашим путевима са толико ударних рупа пре ће се десити да неком отпадне точак него да му се угаси мотор. Мислим да су возачи криви што им се возило гаси на нашим пружним прелазима јер су коловози на њима врло неквалитетно урађени. У већини случајева нису нивелисани са путем, простор између шина је насут туцаником кога има веома мало, и друго постоји велика дилетација између шина и пута, поготово кад је реч о дуплом колосеку.

Сваки возач, без обзира на искуство, пролази кроз стрес прелазећи пругу, па чак и кад је обезбеђена рампом. Ако је добра видљивост, најчешће се не поштује знак стоп, већ возачи убрзавају да би прешли пругу. А сви знамо без обзира на то колико возачког искуства имали да нам је на пружном прелазу бар једном у каријери нога задрхтала на квачилу што се обично завршава гашењем мотора. Неправилан одабир брзине, неискуство, страх, неодлучност и надасве кратери и лоше одржаван пружни прелаз, и ето зашто се аутомобил гаси на прузи.

Поред свега наведеног, психички фактор и непоштовање знака стоп има одлучујућу улогу у овом проблему. Зато мислим да би се у ауто-школама морали озбиљније позабавити овим проблемом, а зашто не и на неколико квадратних метара полигона симулирати пружни прелаз примерен српским железницама.

Радмило Марић, 
Београд


Коментари3
0fb69
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile
Mozete da nalazite razne razloge,u svakom ima malo istine,ovo sa strujama oko sina manje je verovatno od uticaja elektr.polja na mozak.Ranije je oko sina postavljana kocka,a onda zbog velikog truckanja preslo se na asvaltiranje.Usled velikih vibracija tla asvalt je pucao,a teska vozila i mraz su ga unistavala. Kad sam ucio voznju pre 40 godina stalno su nas plasili cuvenim amortizerima i prednjim trapom pri prelasku preko neravnina i pruznog prelaza.Vozaci ne vezbaju smanjenje brzine i prebacivanje u nizi stepen prenosa pre nailaska na opasnost,nego to rade na samom prelazu i izgube dragoceno vreme,a zbog pomeranja noge sa gasa i pritiskanja kvacila izgube vezu sa motorom,koji, vecinom nepodesen, se gasi.Mnogi prelazi su uzdignuti,a vozaci "zaborave"da moraju sa pojacanim gasom da voze do nivoa pruge nego ga kilave,a sve rezultira gubljenjem vremena.Bolje je prepreku preci i vecom brzinom,a ne tada razmisljati o amortizerima.Vazniji je zivot!
Bane
Meni se jednom davno desilo da se ,,fića,, ugasi na sred pružnog prelaza. Otkazala mi je (čuvena) ĐUNTA pa smo brže bolje izleteli iz kola i izgurali sa šina. Neprijatno iskustvo
Dragan Jovic
U pravu si Bas je tako sve kao sto pise

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља