петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:30

Влада ће финансијски подржати авиолиније од јавног значаја

среда, 06.02.2019. у 12:14
(Фото Д. Жарковић)

Влада Србије је донела уредбу којом је омогућила да поједине авиолиније буду проглашене за линије од јавног интереса и увела могућност компензације авиопревозницима на тим рутама.

Линије у јавном интересу, на основу уредбе донете 31. јануара, могу бити проглашене ако се односе на руту ка аеродрому који опслужује један или више региона у развоју у Србији, као и на рутама са саобраћајем до 100.000 путника годишње ка било ком аеродрому.

Да би био проглашен јавни интерес за авиолинију, услов је да превоз другим видом саобраћаја не задовољава потребе региона, да не постоји комерцијални интерес за обављање редовног авио-превоза, као и да је линија значајна за привредни и друштвени развој Србије.

Уредба Владе Србије оставља могућност да се успостави авиолинија од јавног интереса и на основу билатералних и мултилатералних споразума. За сваку авиолинију од јавног интереса претходно се дефинишу обим саобраћаја, фрекфенција летова, цене и услови превоза и каратеристике авиона.

Погодности за авиопревоз на линији у јавном интересу могу обухватити и компензацију превозиоцу, прописује уредба, али она не сме да премаши износ за покриће нето трошкова, одговарајући приход и разумну добит.

Помоћник министра за ваздушни саобраћа Зоран Илић је приликом прошлонедељне посете Нишу, а неколико дана пре доношења уредбе, најавио да ће прве авиолиније од јавног значаја бити са нишког аеродрома „Константин Велики”. Илић је тада најавио и расписивање јавног конкурса за превознике на таквим линијама.

 


Коментари4
268e3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nenad
Pa letovi za USA bi bili profitbilni da je uvedena linija za Cikago gde nas ima dovoljno da bi svakog drugog dana imali pun avion. Ovako oni iz "nekog " razloga nadjose Njujork da povezu sa Beogradom . Razlog je samo njima poznat . Ne pricam napamet ja sam za 20 godina leteo 51 put tamo-vamo i nikada nisam isao da u nekom avionu prema Evropi gde sam presedao za Beograd nije bilo nasih ljudi od nekoliko , pa do 60-70 , u jednom letu do Minhena. Bukvalno je svaki drugi bio nas covek. I to govorim za ljude koje sam poznavao a mozda je bilo jos nasih ljudi koje nisam poznavao . Dakle svako ima neku svoju logiku , ali ova njihova meni nije poznata niti shvatljiva . Dobro da nisu uveli liniju za tu drzavicu Palau u Okeaniji tamo iza Australije gde nasih uopste i nema mozda bi im bilo isplativo. Nikad se nezna sa SNS logikom. Evo i sad oni na TV-u pricaju jedno a realnost izgleda drugacije. Mladost masovno bezi iz tog njihovog raja koji napravise . Svi samo uce nemacki. Nesto tu smrdi mnogo.
ima (li) nade
Pa eto, sad sa ovom uredbom, moci ce AS da otvori bilo koju liniju, pa makar i ni jednu kartu ne prodali, jer ce sve to na kraju godine lepo iz budzeta da se pokrije. Ali i ne samo to - cim ne prodaju pun avion, dovoljno je samo da proglase da je to linija od javnog interesa, i opet ce iz budzeta moci da zahvate koliko god im zatreba. A onda ce tek cene karata da im krenu u nebo jer - zasto da se trude da drze konkurentne cene, kad to sve ionako placaju poreski obveznici. Pa onda kad krene zaposljavanje partijskih kadrova, pa nabubri kompanija na 10000 zaposlenih, svi lepe velike plate... nije frka, stizu pare iz budzeta jer ce vecina linija ionako da bude "od javnog interesa". Divota!
Препоручујем 3
milan
Situacija u Srbiji u avio saobracaju je vise nego katastrofalna. Proglasicemo da su letovi za Ameriku od javnog znacaja pa ce poluprazni avioni cije iznajmljivanje papreno kosta da lete na toj relaciji. Ethad je dosao u Srbiju da smanji gubitke JAT a i da se zaradi na letovima. Gubici su se povecali a Srbija placa iznajmljivanje aviona pa to tako placaju i građani koji nikad nisu videli avion, sem na nebu.
ima (li) nade
Ovo veoma lici na pokusaj da se proglasi kako su letovi ka Americi u javnom interesu zbog drustvenog i privrednog razvoja, tako da moze Air Serbia (AS) da nastavi da obavlja te veoma neprofitabilne letove, a da gradjani pokrivaju minuse koji se pritom gomilaju. Uzgred, 100000 putnika godisnje je 273 putnika dnevno u oba pravca, odnosno skoro 137 putnika u jednom pravcu, a siguran sam da AS moze lako da dokaze da na pola svojih destinacija ima manji broj putnika od toga. Da li to znaci da ce od sada legalno iz budzeta da se pokrivaju svi takvi gubici koje bude pravila AS? Eto nama povratka na stari dobri korumpirani i neefikasni JAT Airways.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља