четвртак, 24.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:43

Панчевачки возачи радиће и као кондуктери – контролори

Након претње да ће отићи из предузећа, возачима и механичарима панчевачког АТП-а зараде увећане за 15 одсто и обећана солидарна помоћ
Аутор: О. Јанковићпетак, 08.02.2019. у 20:00
(Фото О. Јанковић)

Панчево – У „Аутотранспортом предузећу Панчево” за длаку је избегнута обустава рада и престанак превоза путника, а разлог је претња возача да ће из фирме отићи због ниских зарада и лоших услова за рад. Руководство АТП-а је муњевито реаговало, а нови предлог плана рада за ову годину нашао се пред градским већницима.

„Од првог јануара ове године зараде у јавном сектору се и иначе увећавају за пет одсто, а заједничким договором смо дошли и до цифре од још 10 одсто повећања. То није ни приближно ономе што имају возачи у другим градовима, али с обзиром на то да су овде лакши услови за рад и мањи временски ангажман, јер саобраћај није толико оптерећен, томе је и зарада прилагођена. Стоји и обећање за укупно 17 милиона солидарне помоћи, на коју су радници навикли, иако није обавеза, као доказ добре воље да ублажимо и решимо проблем. Самим тим смо зараде у маси повећали за 1.200.000 динара на месечном нивоу за 130 возача и механичара”, рекао је Бојан Бојанић, нови директор ЈКП „Аутотранспортно предузеће Панчево”, наглашавајући да у светлу нове организације послова ово није екстра бонус – давање, већ промена зарада која прати промене услова рада, те су већници усвојили овако измењен програм пословања за ову годину.

Уз увећане зарада иде и повећање обима посла, то јест увођење нових радних задатака, па ће убудуће возачи морати да се баве и продајом карата, односно возачи кондуктери ће бити и контролори, када нема гужве и ван шпица, појашњава Бојанић. Слично важи и за механичаре у гаражи предузећа, који ће добити гумарски, односно електричарски део посла, којим се до сада нису бавили. Кондуктери, који су били само кондуктери, а на сталном су раду у предузећу ће остати, док за оне ангажоване преко агенције посла више овде неће бити.

Муке запослених код локалних превозника или једнина?? нису од јуче. Оба синдиката и „Самостални” и Синдикат „Независност” имају већ дуже време исти списак незадовољства. Уз прву ставку – ниске зараде, које годинама не прелазе око 36.000 динара, за шта кажу да је срамота, ту је и проблем прековременог рада. Представници синдиката су се у више наврата жалили да због сталног недостатка возача, јер одлазе на рад у друге градове и иностранство, ови што су остали, имали су рецимо претпрошле године више од 23 хиљаде прековремених сати, док је прошле тај број смањен на 15.000, а да проблем прави и забрана новог запошљавања.

Због забране запошљавања ангажују се људи на неколико месеци, али их нема довољно, па они који раде осећају стални притисак, замор и преоптерећеност. Када се и деси да добију слободан дан, та пауза не траје дуже од 24 сата, те је повећан број изостанака са посла због боловања, што утиче на организацију рада у складу са прописима, тврде у синдикатима и додају да потешкоћа има и у гаражи АТП-а у којој је некада на пословима поправке и одржавања возила радило више од стотину људи, да би тај број спао на двадесетак аутомеханичара, чији је просек 45 година.

Младих који би се обучавали послу нема, а све заједно могло би, по упозорењима искусних радника, да утиче и на слабију безбедност у саобраћају, док је претходно руководство тврдило да је бројно стање задовољавајуће за реализацију постојећег обима рада на осам међумесних и 11 градских линија.


Коментари3
1b031
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kraljevački profesionalni šofer
I posle se čudim što su profesionalni vozači u Srbiji odavno deficitaran kadar i tek će biti.Dobre šofere u inostranstvu,počev od Slovenije pa do Amerike čekaju raširenih ruku,daju im nove autobuse i kamione,dobre plate i druge uslove dostojne čoveka.A mi bi da im natovarimo što više obaveza za male pare još hoćemo bezbednost kod umornih ljudi i polovnih vozila.Samo tako i napred u bolju budućnost koja je poodavno počela samo mi to ne vidimo.Tako nam,bar,govore
Sinisa Stojcic
Vozizi i izdavati karte je gore nego voziti i pricati mobilnim. I jedno i drugo ugrozava bezbednost
Братимир
Три занимања за 10% већу плату!? Такве фазоне ни окорели израбљивач Хенри Форд није познавао.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља