уторак, 22.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:01

Шал­тер­ски слу­жбе­ни­ци на уда­ру уред­бе

субота, 09.02.2019. у 11:55
(Фото Д. Јевремовић)

Да­на 4. фе­бру­а­ра 2019. го­ди­не зва­нич­но је ко­мен­та­ри­са­на Уред­ба о по­жељ­ном по­на­ша­њу др­жав­них чи­нов­ни­ка. И ре­че­но је да чи­нов­ник на шал­те­ру мо­ра да бу­де на­сме­јан, ко­му­ни­ка­ти­ван и љу­ба­зан и да по­мог­не стран­ци ко­ја му се обра­ти. На­ве­де­но је и да ће се то вред­но­ва­ти и ути­ца­ти на по­ве­ћа­ње пла­те и ка­ри­је­ре слу­жбе­ни­ка.

Сви­ма нам је по­зна­то да су љу­ди, па и слу­жбе­ни­ци на шал­те­ру, раз­ли­чи­тог мен­тал­ног скло­па, до­ма­ћег вас­пи­та­ња, обра­зо­ва­ња… И са­да има љу­ба­зних и оних ко­ји то ни­су. Ови дру­ги ће мо­ра­ти, пре­ма уред­би, да ко­ри­гу­ју сво­је по­на­ша­ње ако же­ле ве­ћу пла­ту.

Све је то до­бро сми­шље­но, али те­шко до­ка­зи­во и су­бјек­тив­но. Ка­ко ће се, пре­ма тој уред­би, кон­тро­ли­са­ти они чи­нов­ни­ци у ми­ни­стар­стви­ма ко­ји не од­го­ва­ра­ју на до­пи­се гра­ђа­на, би­ло да су у пи­са­ној, пре­по­ру­че­ној фор­ми или су по­сла­ти елек­трон­ски. Ко и на ко­ји на­чин вред­ну­је по­на­ша­ње тих за­шти­ће­них чи­нов­ни­ка. Да ли ће на­пре­до­ва­ти, по пла­ти и у ка­ри­је­ри, због та­ко­зва­ног ћу­та­ња ад­ми­ни­стра­ци­је.

Да­кле, уко­ли­ко се уред­ба не при­ме­њу­је и не од­но­си ге­не­рал­но на це­ло­куп­ну ад­ми­ни­стра­ци­ју и слу­жбе­ни­ке свих ран­го­ва, до ми­ни­стра, не­ће би­ти мно­го за­до­вољ­ни­јих кли­је­на­та, од­но­сно стра­на­ка. Ни­је слу­жбе­ник на др­жав­ном шал­те­ру је­ди­ни над­ле­жан и од­го­во­ран за по­сти­за­ње за­ми­шље­них ци­ље­ва у ви­шим слу­жба­ма и упра­вљач­ким сек­то­ри­ма у ми­ни­стар­стви­ма. И на кра­ју, ни­је фер да се уред­ба при­ме­њу­је пар­ци­јал­но и ис­кљу­чи­во на слу­жбе­ни­ке ви­дљи­во из­ло­же­не ра­ду и стран­ка­ма.

Мир­ко Дра­ги­ће­вић, Бе­о­град


Коментари2
09041
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aca
Opet sve po mravima! Kako će, službenik/ca, koji rade na izdavanju umrlica da budu nasmejani i veseli ili oni koji su pošli na posao, a detetu ostavili 20 dinara za užinu? Trba da budu svi licimuri, što je rekao pokojni Sava iz Kininde? Spolja gladac a iznutra jadac!
Zoran
"Све је то до­бро сми­шље­но, али те­шко до­ка­зи­во и су­бјек­тив­но."___________Vrlo lako dokazivo ovde u Americi, kao i sve uostalom. Svaki klijent popuni mali formular i baci u sanduce. Na tom formularu pise, zadovoljan uslugom ili nezadovoljan. Ali gde kod vas nesto jednostavno, jos vi u EVROPI.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља